Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  « < 3 4 5  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Varför går Odla.nu så långsamt?, Tips, någon?
          pejori
          Inlägg 07-07-2008, 22:54
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Berith @ 07-07-2008, 14:14) *
          Ursäkta men nu tycker jag att du pratar lite strunt. rtfm.gif Joo jag vågar säga det, dels för att du enligt Gillan är gullig och dels för att jag är äld... fear.gif du är yngre än jag!

"Vissa" är nog ganska många, och konstigt nog är det inte samma hela tiden. Och segheten är inte "tillfällen", även om det inte är precis hela tiden.

/.../

Tror att det INGEMAR pratar om är nått helt annat..
          igår var det verkligen tvärstopp!!!!läsa gick bra, men inte skriva något...

Annars håller jag med dej...Det är riktigt besvärligt, och har varit så, sedan tidigt i våras.....
          det kom i samband med att utseendet ändrades, och vi fick ändra pixlar och skit för att bilden blev så liten...
          Så kanske reklamen spelar in lite mera än man skulle önska.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Gillan
          Inlägg 08-07-2008, 05:26
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Ingemar @ 07-07-2008, 10:22) *
          Vi har sedan i går eftermiddag varit utsatta för en överbelastningsattack vilket gjort att forumet i princip inte fungerat överhuvudtaget. Även de tidigare problem som vissa har haft kanske kan bero på mindre överbelastningsattacker eftersom vi inte kunnat hitta några tekniska problem eller andra orsaker vid dessa tillfällen.

Jag är glad för att du skriver nåt här om problemen. Det får du eller Göran gärna göra lite oftare om ni kan tänka er det. Bara så att vi ser att ni är medvetna om problemen och att ni jobbar med dem. Det känns så mycket bättre då yes.gif tummenupp.gif .

För övrigt håller jag med er andra som skrivit sedan igår.

En extra tummen upp för Markus förslag. Det kanske vore nåt att fundera på?

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Maggan H
          Inlägg 08-07-2008, 10:28
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

Igår kunde jag inte heller posta inlägg, blev tvärarg! Idag gick det bra, trots att antalet besökare är ung detsamma.

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera
          Netha
          Inlägg 08-07-2008, 21:34
          Länk hit: #84

Gäster

Fortfarande inget svar på frågan.... varför forumet segat i flera månader. thumbdown.gif

Att forumet är gratis är inget unikt eller något vi ska vara tacksamma för
          och därför inte "gnälla" över att det går på kvartsfart i månader.

Alla reklamfinansierade forum har gratis medlemsskap, men på inget annat
          jag känner till, har man varit så nonchalant mot medlemmarna och struntat i att svara på
          frågor ang problem med siten som just här.

Får tillägga att jag personligen inte haft några som helst problem med seghet,
          men många av mina nära/vänner
          har det desto mer.

Redigerat av Netha: 08-07-2008, 21:34

Citera
          Berith
          Inlägg 09-07-2008, 05:12
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Egentligen skulle vi ha en tråd för när det går segt så att vi som drabbas ibland/ofta kan skriva in att "igår vid 16-tiden kunde jag inte ens läsa" för att se om det verkligen är så att det är några som aldrig drabbas. Det kan ju vara så enkelt som att dom inte är här när det är segt.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Potentilla
          Inlägg 12-07-2008, 16:22
          Länk hit: #86

Medlem
          Antal inlägg: 60
          Medlem nr: 1 717

Har aldrig haft några problem med forumet tidigare men sedan igår kan jag inte använda länken "Nya inlägg". Får error och ett meddelande: "Vi fann inget som matchar din sökning". sad.gif

Citera
          Piccante
          Inlägg 12-07-2008, 16:53
          Länk hit: #87

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Potentilla @ 12-07-2008, 17:22) *
          Har aldrig haft några problem med forumet tidigare men sedan igår kan jag inte använda länken "Nya inlägg". Får error och ett meddelande: "Vi fann inget som matchar din sökning". sad.gif

jag upplever sällan att det går trögt annars men just den funktionen har nästan aldrig funkat tyvärr sad.gif

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Ramred
          Inlägg 12-07-2008, 17:00
          Länk hit: #88

Medlem
          Antal inlägg: 3 297
          Medlem nr: 13 580

Det brukar fungera för mig, men ibland, vid enstaka tillfällen fungerar inte den funktionen precis efter inloggning.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 17-07-2008, 13:31
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Efter att ha funkat hyfsat ett tag så är odla jättekonstigt idag, denna sidan t.ex. där man skriver ser helt naken ut, inga smileysar etc., bara tomma rutor här ovanför. Ser inga eller få smileysar i texten heller och inga avatarer eller vad det heter, fast min uppkoppling nu är mycket snabbare (3G istället för GPRS sen nån vecka tillbaka, hittils har det gått jättefort).

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Krokodilen
          Inlägg 17-07-2008, 16:14
          Länk hit: #90

Medlem
          Antal inlägg: 377
          Medlem nr: 4 810

Har varit inne här en del sen vi köpte hus o trädgård för drygt ett halvår sen. Och det är alltid långsamt! Jag går aldrig in och läser och småpratar, bara när jag har något ärende. Brukar hänga på Vovve.net istället, det är betydligt snabbare.

Har 8 mb bredband från Telia och använder Explorer.

Citera
          pejori
          Inlägg 20-07-2008, 20:54
          Länk hit: #91

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Blockera annonserna!!!!

Kolla fizzgiggs svar i småprat..."långsamt"
          jag gjorde så och nu fungerar odla perfekt igen

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Gillan
          Inlägg 28-07-2008, 05:21
          Länk hit: #92

Medlem

Här: http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...eklam&st=20 var det många av oss som tog bort reklamen efter tips från LadyG! Att sen Fizzgigg och LadyG är som ler och långhalm, det är en annan femma giggle.gif . Kram och tack till er båda smiley_small_hug.gif . Det är bara synd att det inte hjälpte mot segheten dunno.gif . Ibland fungerar forumet som det ska, ibland inte! Tråkigt är vad det är.

Berith kom med ett förslag för ett tag sedan om att starta en tråd där vi kan fylla i när/om vi har problem. Jag funderar på om inte det skulle vara en bra ide´? Alltså att vi endast skriver i den tråden när/om vi har problem? De som aldrig har problem skulle alltså inte skriva i den tråden. Vad tycker ni andra?

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 28-07-2008, 05:32
          Länk hit: #93

Medlem

CITAT (Gillan @ 28-07-2008, 06:21) *
          ---

Berith kom med ett förslag för ett tag sedan om att starta en tråd där vi kan fylla i när/om vi har problem. Jag funderar på om inte det skulle vara en bra ide´? Alltså att vi endast skriver i den tråden när/om vi har problem? De som aldrig har problem skulle alltså inte skriva i den tråden. Vad tycker ni andra?

Det tycker jag är en alldeles utmärkt idé! Då kan man jämföra med andra om segheten kommer vid samma tid t.ex., eller om det är olika för olika användare, och om det gäller när man försöker att läsa eller skriva eller söka eller lägga in bilder eller nåt annat.

Kör på du! tummenupp.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-07-2008, 06:58
          Länk hit: #94

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Bra idé Gillan! Hoppas bara att dom som har problem hittar tråden. Du har ju gjort helt rätt som startat en tråd här men jag tror tyvärr att många glömmer att den här avdelningen finns och trots att det finns flera trådar om detta i småprat startas det ändå nya där. Det verkar ju också som om en del inte kollar om det redan finns en tråd i samma ämne.
          Kanske hade du nått fler om du lagt den i "Småprat" och att vi sedan hjälpts åt att lyfta tråden så att den syns och inte hamnar för långt bak. En tanke bara.

Ta inte detta som kritik Gillan för det är det verkligen inte menat som utan tvärtom vill jag väldigt gärna försöka hjälpa till att få en lösning på era problem. Egoist som jag vill jag att Odla ska vara ett roligt och intressant forum och det är det inte när en massa människor undviker att vara här på grund av segheten.
          kram2.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gillan
          Inlägg 28-07-2008, 07:12
          Länk hit: #95

Medlem

Tack Stintan! Och självklart tar jag inte ditt svar som kritik. Jag var själv inne på samma tanke som du, men beslöt att det var i support den hörde hemma. Antagligen har jag tyvärr fel crying.gif . Vi kan bara hoppas att folk hittar den yes.gif .

Här fungerar det finfint för tillfället och det är ju så det ska vara, men jag måste samtidigt erkänna att jag känner mig lite avis på alla som det alltid fungerar perfekt för wub.gif

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 28-07-2008, 09:01
          Länk hit: #96

Medlem

CITAT (Gillan @ 28-07-2008, 08:12) *
          ---

Här fungerar det finfint för tillfället och det är ju så det ska vara, men jag måste samtidigt erkänna att jag känner mig lite avis på alla som det alltid fungerar perfekt för wub.gif

Men det är ju inte säkert att det alltid funkar för dom andra heller, dom kanske inte bara märker det. Dom kanske har sån tur att dom är här bara när sirapen är hos andra. g.gif

--------------------

Citera
          Gillan
          Inlägg 28-07-2008, 09:33
          Länk hit: #97

Medlem

CITAT (Berith @ 28-07-2008, 10:01) *
          Men det är ju inte säkert att det alltid funkar för dom andra heller, dom kanske inte bara märker det. Dom kanske har sån tur att dom är här bara när sirapen är hos andra. g.gif

Jamen visst skulle det kunna vara så Berith naughty.gif !

--------------------

Citera

5 sidor V  « < 3 4 5
          SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-01-2026, 15:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon