Hej! En liten påminnelse. Söndagen den 10 augusti har vi en liten sticklingskurs här hos mig. Jag går igenom principerna och sedan får ni jobba själva med hjälp av de som är lite mer erfarna. Vi håller med allt material. Jag plockar sticklingar i trädgården. Är det någon sort som ni vill ha som jag inte plockat fram så hämtar vi. Jag kan erbjuda en 30-40 olika sorters ljungsticklingar för dem som vill prova att ha ljung i trädgården. Jag ska baka hela veckan innan så vi bjuder alla på kaffe eller te. Det hela är ett sätt att träffa nya galna trädgårdsvänner, dricka lite kaffe och prata växter. Har du överskottsväxter som du vill ta med och sälja så går det bra. Inga avgifter. Vi har en del djur som barnen kan titta på och klappa. Det finns också en sandhög att gräva i. Det finns en djup damm som går att bada i så små barn måste få extra tillsyn. Har du sticklingar som du tror någon annan kan vara intresserad av så ta med. Vi börjar kl 14.00 men många kommer tidigare så vi börjar servera kaffe 13.00 och håller på så länge någon är kvar. Varför vi har en starttid för kaffet är för att ibland så dyker det upp kaffesugna gäster reda kl 11.00.
Vi bjuder på allt och alla är välkomna. Det behövs ingen anmälan. Det är bara att koka mer kaffe. Hittar du inte till mig och inte känner någon som gör det så skicka ett pm så ska du få mitt telenummer. Av någon okänd anledning så finns jag inte med på Eniro. (Jag kanske inte existerar?)
Jag bor utanför Osby som ligger i norra Skåne.
Välkomna Jan Lindgren
|