|
|
  |
EMU, Ja eller Nej |
|
|
|
08-09-2003, 07:52
|

Medlem
Antal inlägg: 2 137
Medlem nr: 432

|
CITAT (Mariann @ 08-09-2003, 07:44) Detta med uträde är bara en parantes för alla rädda som tror ALLT måste vara för evigt. VI LEVER I EN FÖRÄNDERLIG VÄRLD! Nästa gång vi byter valuta blir det en världsvaluta, fast vi dönickar lever ju inte då! Den som till äventyrs röstar ja till EMU, kan orsaka att den politiska och ekonomiska eliten avskaffar Sveriges egen valuta. Ett land utan egen valuta är inte längre självständigt. Och du verkar - som en medlem i Bilderberggruppen - mycket väl känna till att försöken att avskaffa Sveriges egen valuta är ett avgörande steg i världselitens strävan att förverkliga en världsregering med världsherravälde!
|
|
|
|
|
08-09-2003, 08:03
|

Medlem

|
CITAT (Mariann @ 08-09-2003, 08:57) Var det inte du Posse som kritiserade omröstningar av icke trädgårdslag? Ändå är du väldigt aktiv i denna tråd Jag förstår att du föredragit att slippa mothugg.
|
|
|
|
|
08-09-2003, 08:09
|

Medlem
Antal inlägg: 814
Medlem nr: 700

|
Vups!! Så du vågar tala högt om Bilderbergergruppen!!! Möter alltid på patrull när jag försöker debattera denna farliga sammanslutning. Att dom arbetar för en ny världsordning är det inte många som inser. Man kan ju undra över varför deras möten är så hemliga. Hur många känner till denna grupp? Och Sverige har två gånger varit värd för deras sammankomster. Vi har här i Sverige även ledande politiker ,företagare osv, som är medlemmar i denna grupp. Varför är det så tyst om detta. Varför inte ett pip i media. Vet några som har försökt skriva om detta i tidningar och ta upp det i debattprogram, men det har blivit tvärstopp, förutom i radions P 1 i programmet Klarspråk.
|
|
|
|
|
08-09-2003, 09:29
|

Medlem
Antal inlägg: 633
Medlem nr: 365

|
Just det. Bilderbergergruppens manipulationer inom internationell (i förlängningen nationell) politik talas det tyst om!!! Redan på Ingvar Carlssons tid skrevs en del artiklar om dessa (för det mesta) herrar.... Våra s.k. folkomröstningar är bara spel för gallerierna!
|
|
|
|
|
08-09-2003, 09:48
|

Medlem
Antal inlägg: 9 115
Medlem nr: 126

|
Slår man upp "bilderberggruppen" på googles får man upp 11 sidor med svenska rubriker på artiklar, privata studier mm. Slår man internationellt får man upp 204 000 artiklar. Även om mycket av det skrivna ingår i debatten om folkinflytandet i EU så borde det inte vara alltför svårt att vaska fram en hel del information för den faktaintresserade som vill följa gruppens arbete. Här är två svenskar som sammanställt lite historia. http://www1.tripnet.se/~petri/innehall/kon.../inkbb.htm#bbMEhttp://www1.tripnet.se/~petri/innehall/kon...onsp/om1.htm#bbSom journalist minns jag hur svårt det var att få fram information om hur öst och västs krigsplaner i Europa såg ut, och vilka risker vi informatörer tog för att få fram den. I jämförelse är dagens hemlighetsmakeri lättare att få inblick i.
--------------------
|
|
|
|
|
08-09-2003, 10:09
|

Medlem
Antal inlägg: 633
Medlem nr: 365

|
Jag gick via Altavista och sökte info. Massor. Klippte två citat som säger en hel del. "I don't think it's true to say that we want to keep it [Bilderberg] out [of the public consciousness], we never wanted to get it in. We don't encourage people to mention it in the mainstream press because we don't encourage idle speculation about what we do. ...... We forbid individual attendees from giving press meetings at our conferences, and we do that not because we're secrecy mad, but because we want to control the politicians who come." Martin Taylor - Secretary General, Bilderberg - interviewed by Jon Ronson for the UK Channel 4 TV programme 'Secret Rulers of the World' transmitted 27Jun01 "In the councils of government, we must guard against the acquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex. The potential for the disastrous rise of misplaced power exists and will persist." President Eisenhower - farewell address to the nation - Jan 16 1961 Tyvärr hinner jag inte översätta. Men av allt material framgår ju att det inte precis ÄR en hemlighet längre att gruppen existerar.
|
|
|
|
|
08-09-2003, 10:27
|

Medlem
Antal inlägg: 1 130
Medlem nr: 382

|
Intressant det här som Posse tog upp med Bilderberggruppen..... En världsregering - hemska tanke! Någon som vet mer om detta?! /Ann-Louise
--------------------
Ann-Louise zon 5
"Fyll inte livet med år utan åren med liv"
|
|
|
|
|
08-09-2003, 11:14
|

Medlem
Antal inlägg: 176
Medlem nr: 1 937

|
CITAT (annchapanncha @ 05-09-2003, 15:12) EMU????? Denstora pippin eller??? DEN vill jag ha i MIN trädgård. Var finns den ?????  :lol: :lol: Hihi Här är en bra bild som jag har som skrivbordsbild på jobbet, (den är läcker att ha på en stor skärm) EMU Emu bild
--------------------
»Få är de som ser med sina egna ögon och känner med sitt eget hjärta.« Albert Einstein
|
|
|
|
|
08-09-2003, 12:42
|

Medlem
Antal inlägg: 935
Medlem nr: 2 117

|
Som ytterligare en liten parantes kan jag berätta att jag har en granne som har ett emupar. För några dagar sedan lyckades hanen kläcka fram 3 ungar! Snacka om söta. Pia
--------------------
Pia mitt i Skåne zon 1
|
|
|
|
|
08-09-2003, 13:26
|

Medlem

|
CITAT (Adri-Anne @ 08-09-2003, 09:09) Vups!! Så du vågar tala högt om Bilderbergergruppen!!! Möter alltid på patrull när jag försöker debattera denna farliga sammanslutning. Att dom arbetar för en ny världsordning är det inte många som inser. Man kan ju undra över varför deras möten är så hemliga. Hur många känner till denna grupp? Och Sverige har två gånger varit värd för deras sammankomster. Vi har här i Sverige även ledande politiker ,företagare osv, som är medlemmar i denna grupp. Varför är det så tyst om detta. Varför inte ett pip i media. Vet några som har försökt skriva om detta i tidningar och ta upp det i debattprogram, men det har blivit tvärstopp, förutom i radions P 1 i programmet Klarspråk. Tystnaden i massmedia torde helt enkelt bero på att dessa styrs av dem som inte får nämnas. Själva "finessen" med Bilderberggruppen är att verka i det fördolda. Det har läckt ut att deltagarna överenskommit att "förmedla" sina gemensamma åsikter "till den allmänna opinionen inom sina egna inflytelsesfärer, utan att avslöja källan".
|
|
|
|
|
08-09-2003, 13:28
|

Medlem

|
Svar på frågan om Bilderberggruppen.
Jag referar här till en del urklipp jag har i mina pärmar.
Vem bestämmer vår utveckling? Frågar en journalist.
Sedan 1986 har jag försökt att föra ut information om vilka makthavarna på vår jord som bestämmer och styr allas vår tillvaro, samt viktiga beslut som dom har planerat..
Ingen av våra massmedia har haft "plats" eller "tid att sätta sig in i handlingarna". En av våra större dagstidningar svarade helt ärligt att "dylik information får ej införas i vår tidning".
Att svenska politiker och andra makthavare har ljugit för svenska folket i fråga om den svenska neutraliteten, har allmänheten nu fått klarlagt, men att samma politiker och makthavare sedan 50-talet ingått och ingår i världsomspännande s k elitklubbar, vilka lyder under de större bankirhusen, vars syfte verkar vara att få total makt på vår jord, det är ännu okänt för de flesta. Populärt talas det om "kapitalet", som styr utvecklingen på vår jord, men bakom kapitalet finns människor av kött och blod. De mest betydelsefulla personerna ingår i dom största bankirfamiljerna, bl a Rotchild, Warburg, Morgan och Rockefeller. Dessa bankirhus har föreningar och medlöpare i bankväsendet och industrier över hela jorden. De har totalt inflytande över de flesta nationerna genom elitklubbarna, Bilderberggruppen i Europa, Council on foreign relation (CFR) i USA, och Trilaterala kommissionen (TC). Dessa har en övergripande uppgift att sammanlänka Nordamerika, Europa och Japan genom att göra att dessa blir beroende av varandra. En del viktiga beslutsfattare medverkar i alla tre grupperna. Gemensamt kan vi kalla dom för bankirernas "arbetsgrupper".
Alla presidenter i USA, vare sig republikaner eller demokrater, rekryteras ur CFR (alltid bankirernas man). Dessa bankirföreningar har totalt inflytande över nyhetsförmedlingen i egenskap av ägare till nyhetsbyråerna AP, AFP, UPI och Reuters. De är ägare till Världsbanken, som lånar ut pengar till nationerna som "råkat" hamna i obestånd, givetvis sker utlåningen inte utan krav på inflytande över nationen. Deras betydelse förstås när man på ett ögonblick kan rasera ekonomin för alla nationer, genom en handuppräckning på Wall Street.
Bilderberggruppen är den mest betydelsefulla maktgruppen av alla. Den består av de "högsta" politikerna, industriledarna, bankmännen och fackföreningsmännen från västeuropeiska nationer. De träffas 1-3 gånger per år, varaktigheten normalt 3 dagar, och tar de viktigaste besluten för respektive nation, som redan dagen därpå PÅVERKAR OSS ALLA.
INGEN INSYN I MASSMEDIA OM VAD SOM FÖRHANDLAS FÖREKOMMER.
Det var alltså i denna grupp som EG/EU ursprungligt formades. Grundsyftet var ingalunda att fredsprojekt, vilket det OFFICIELLA BUDSKAPET bl a beskriver, eftersom det är lätt att få MEDGÖRLIGA MEDBORGARE med detta budskap. Vad de GODTROGNA inte förstår är att de som verkar stå för "FREDSANSTRÄNGNINGARNA" är SAMMA PERSONER SOM VIDTAR DE MILITÄRA ÅTGÄRDERNA! Syftet var och är att få ett starkt Europa, där en liten maktelit ska styra för att tillsammans med USA och Japan få så effektiv kontroll som möjligt över jordens resurser och människor.
Massmedias roll.
För att få medgörliga medborgare, ska massmedia utnyttjas till att föra ut "RÄTT" information om EG/EU, enligt maktens män (nyckelpersoner inom massmedia ingår i alla maktgrupper). I alla myndighetsutredningar skall det bara ingå utredare som från början är positiva till EG/EU. Utgången av utredningarna är givetvis bestämt på förhand.
1984 framlade P G Gyllenhammar på ett Round-Table-möte att Sverige skulle infogas i EG 1992. Han förklarade också att EG skulle satsa miljoner på lobbingverksamhet i Norden för att driva igenom Scan-Link med tillhörande bro över Öresund. Tunneln under Engelska kanalen är denna maktgrupps verk och ingår i för storindustrin ett effektiv sammanlänkat Europa. I dessa direktörers värld är ett maximalt utnyttjande av människor nödvändigt. Arbetare skall med kort varsel kunna skickas till platser där de behövs. (Det kallas för den enskilde "FRIHET" att få jobba var han vill.) Motsträviga människor har inget att säga till genom att arbetslösheten planeras till en hög nivå i alla EU-nationer, samtidigt som de flesta sociala skyddsramar raseras.
Egna värderingar
Är det inte just det vi ser nu håller på att ske. Vården och omsorgen skärs mer och mer ner, till att det snart inte är värt namnet. Kvar finns bara en gräddfil som har egna eller företagens speciella sjukförsäkringar. Bara senast häromdagen fick vi åter höra om fall av vanvård inom åldringsvården, så kanske detta är en medveten politik.
|
|
|
|
|
08-09-2003, 13:55
|

Medlem
Antal inlägg: 9 115
Medlem nr: 126

|
Jag är också journalist, och om jag sattes att bevaka EU och EMU kritiskt tror jag inte att jag skulle intressera mig särskilt för Bilderberggruppen. Det finns i alla sammanhang, svenska som internationella, ett antal nätverk, grupper och möten där ledare träffas. Det sker i svenska näringslivet, och bland svenska politiker, liksom i internationella dito.
Jag har erfarenheten att ju fler som ingår i en ledargrupp, desto enklare är det att skaffa information om vad som avtalats och ev beslutats. NATO och Warsawapakten hade många "topphemliga" möten - ju fler som deltog desto lättare att få reda på vad som sagts. Ju större Bilderberggrupp och EU/EMU - desto svårare kommer vissa krafter få att dölja sina avsikter och desto lättare kommer det att bli att påverka gruppen. Ju större desto svagare, alltså - eller mer sårbar för att vara nogrann.
Frågan om hur man kan påverka sin ekonomi, sin framtid och vad man vill i de viktigaste frågorna för kommande generationer är väl mer viktig att rikta in sig på än vilka formationer ledarna har för tillfället.
Om jag var kritisk EU/EMU-granskare skulle jag ta fram exempel på hur små grupper - bönder liksom kvinnogrupper och miljöaktivister - påverkat EUs och Europas agenda. Det finns alltför stora och många krafter som menar att påverkan är mindre eller obefintlig när man har gemensamma institutioner som i EU. Det är inte sant.
--------------------
|
|
|
|
|
08-09-2003, 14:10
|

Medlem

|
CITAT (Cilla @ 08-09-2003, 14:55) Det finns alltför stora och många krafter som menar att påverkan är mindre eller obefintlig när man har gemensamma institutioner som i EU. Det är inte sant.
|
|
|
|
|
08-09-2003, 14:16
|

Medlem
Antal inlägg: 733
Medlem nr: 64

|
Lars Heikensten som är Riksbankschef idag. Han kan avsättas av Riksbanksfullmäktige om han inte längre kan uppfylla de krav som ställs eller om han agerat grovt försumligt. Han avsätts alltså inte (om det skulle bli aktuellt) på EU-nivå utan hemma i Sverige. Det är bara Direktionen som kan avsättas av EG-domstolen. Var det svar jag fick av Svar Eurofakta. Alltså går dom visst att avsätta. Då håller inte dom argumenten heller! Precis som Bosse Ringholm svarade Vi idag på aftonbladets chatt, i slutändan är det regeringscheferna o statsministrarna som bestämmer och DE HAR VI JU VALT!http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_6111619.asp här är andra argument som heller inte håller.
--------------------
Hälsningar Mariann, zon 3-4
En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor -St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
08-09-2003, 14:23
|

Medlem
Antal inlägg: 733
Medlem nr: 64

|
CITAT (Posse @ 08-09-2003, 15:10) CITAT (Cilla @ 08-09-2003, 14:55) Det finns alltför stora och många krafter som menar att påverkan är mindre eller obefintlig när man har gemensamma institutioner som i EU. Det är inte sant.  Många fiskar små blir..... det var visst bäckar
--------------------
Hälsningar Mariann, zon 3-4
En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor -St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
08-09-2003, 14:30
|

Medlem

|
Cilla! Du skriver: " Frågan om hur man kan påverka sin ekonomi, sin framtid och vad man vill i dom viktigaste frågorna för kommande generationer, är väl mer viktigt än att rikta in sig på än vilka formationer ledarna har för tillfället." Men det är väl oerhört viktigt särskilt om det är dessa formerade grupper som kommer att styra vår och kommande generationers vilkor och framtid. Skall våra barn och barnbarn skickas som kollin omkring i Europa, därför att man medvetet håller nere arbetstillfällen för att tvinga folk att ta arbeten där det finns och till vilka löner som helst. Sjukförsäkringarna kommer att försämras och bli som i Amerika, där bara dom rika och folk i arbeten där företaget betalar sjukförsäkringen, vi är ju redan på god väg. Gamla skall inte göra sig besvär i vården idag. Det vill säga om dom inte har en titel eller "är någon" För dessa är det naturligtvis som det alltid har varit, röda mattan. Så visst betyder det VEM som sitter och drar i trådarna.
|
|
|
|
|
08-09-2003, 14:36
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
"Skall våra barn och barnbarn skickas som kollin omkring i Europa, därför att man medvetet håller nere arbetstillfällen för att tvinga folk att ta arbeten där det finns och till vilka löner som helst. Sjukförsäkringarna kommer att försämras och bli som i Amerika, där bara dom rika och folk i arbeten där företaget betalar sjukförsäkringen, vi är ju redan på god väg."
Ja, våra barn kommer att tvingas resa som kollin omring i Europa och ta arbeten där skatterna är rimliga och där man slipper stå år och månader i kö för att få sjukvård. Ja till Europa.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|