Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vallmo, märklig färg., svart albino?
          amaira
          Inlägg 29-06-2008, 17:54
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

En mycket mörk vallmo har det blivit här, av mina självsådda varianter.

Har kornvallmo som självsår sig friskt, och de är så vackra i de olika nyanser som dyker upp. Och så har jag en rosa fluffig sak, som jag fått som frö för några år sedan. Är det pionvallmo månne? Här ihop med rosen Leverkusen, framför min veranda.

Den mörka, nästan svarta vallmon är en variant som kommit ur de rosa fluffiga blommorna, deras bladverk är desamma, och inte alls som kornvallmons i färg och form.

Förutom att de har en uppseendeväckande mörk färg, är den märkligt vit inuti, ser faktiskt "albino" ut med sin fullständigt färglösa frökapsel och de alldeles vita frökapslarna. Häftigt.

Har också en likadan som blivit röd. Den har också samma blad som "de fluffiga" men ser mer kornvallmolik ut, och så har den denna färglösa frökapsel och de vita ståndarknapparna.

Givetvis kommer jag att ta frön av dem, även om de också självsår sig.

Kul att få lite roliga varianter, alldeles av sig självt. smile.gif

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 01:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon