CITAT (mieb @ 20-05-2010, 00:25)

Lilla kobrakallan har fått komma ut på balkongen, men den växer ju så långsamt... Den grodde faktiskt sent i höstas och har inte växt mycket sedan dess. Eller de, för jag har flera.
Jag antar att de kommer att sätta fart nu när värmen kommer, så det ska bli spännande att följa.

Hur ser det ut på era balkonger nu?
vilken vacker balkong du har, jag tänkte fixa till min egen nu nästa vecka, kan inte du komma hit och inreda den och fixa till ?
jag har så dålig fantasi för den, tycker det ser ut som en kal och långsmal betonglåda. ser hundra gånger bättre ut på uteplatsen. där jag nu har satt nästan alla växter.
vad vacker kobrakallan är, min har avstannat totalt den växte bra tidigt i våras när jag tog ut den. men sedan blev den kvar ute i -4c och halva den nya tillväxten frös. sedan var den ''kletig'' ett tag och svart av frosten. men nu verkar det bryta fram ett nytt blad under det skadade. men det händer mycket lite med den växer knappt alls.
jag ska nog ta och plantera om min och sedan får jag vänta på värmen. rötterna är fina på den så jag tror den lever.