Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

21 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Alla Män, Måste det vara ytterligheter?
          eden
          Inlägg 11-07-2008, 19:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 326
          Medlem nr: 15 992

Hej alla män, läs tråden Alla Damer, och fundera, skriv sedan ngra. rader här! confused.gif
          Måste det vara ytterligheter för att ge en blomma till den man tycker om blomma.gif
          Kvinnan är värd det, bara så där, och jag är övertygad om, att du blir överraskad själv.

Citera
          Lilla Birka
          Inlägg 11-07-2008, 20:46
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 878
          Medlem nr: 9 054

Det finns också kvinnor som ger sin man en bukett utan att det är något att fira! Jag t.ex har några gånger kommit hem med en bukett rosor bara för att jag ville göra honom glad. Han blev glad och överraskad!

--------------------
          Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.

Citera
          eden
          Inlägg 12-07-2008, 11:25
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (Lilla Birka @ 11-07-2008, 21:46) *
          Det finns också kvinnor som ger sin man en bukett utan att det är något att fira! Jag t.ex har några gånger kommit hem med en bukett rosor bara för att jag ville göra honom glad. Han blev glad och överraskad!

Dom finns säkert, men är nog väldigt sällsynta. Ett stort plus till dom! bravo.gif

Citera
          eden
          Inlägg 06-08-2008, 11:21
          Länk hit: #4

Medlem

Jag trodde i min enfald att det skulle finnas ngn. man som tordes kommentera dessa rader. rolleyes.gif Vet inte om det träffade för mkt. mitt i prick? sweatingbullets.gif Jag bara undrar? confused.gif

Citera
          HelenJ
          Inlägg 06-08-2008, 11:23
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 1 683
          Medlem nr: 11 521

CITAT (eden @ 06-08-2008, 12:21) *
          Jag trodde i min enfald att det skulle finnas ngn. man som tordes kommentera dessa rader. rolleyes.gif Vet inte om det träffade för mkt. mitt i prick? sweatingbullets.gif Jag bara undrar? confused.gif

Jag tror faktiskt det gjorde det, eden... giggle.gif

--------------------
          Trädgårdsmästare med bloggen Gröna funderingar

Citera
          Nostalgia
          Inlägg 06-08-2008, 11:34
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 2 833
          Medlem nr: 10 222

Mitt i prick wink.gif

Citera
          Azur
          Inlägg 06-08-2008, 11:49
          Länk hit: #7

Gäster

Påminns om ett citat ur Arne Anka:
          "Det är märkligt att kvinnor tycker så mycket om blommor. Man kan slå dem, bedra dem, förnedra dem, men ger man dem blommor är allt förlåtet."

Citera
          henriks
          Inlägg 06-08-2008, 16:54
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 895
          Medlem nr: 14 105

Våga kommentera.... hur länge sedan är det ni kvinnor gav en blomma till en man?

Det finns väl inget att kommentera?

--------------------

Citera
          Grå
          Inlägg 06-08-2008, 17:16
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (henriks @ 06-08-2008, 17:54) *
          hur länge sedan är det ni kvinnor gav en blomma till en man?

Ni ska jävlar inga blommor ha heller, ni ska vara glada om ni får komma till. Basta!

wink.gif

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 06-08-2008, 17:19
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

CITAT (Grå @ 06-08-2008, 18:16) *
          Ni ska jävlar inga blommor ha heller, ni ska vara glada om ni får komma till. Basta!
          wink.gif

Detta kan ju vara en av anledningarna till att ni aldrig får blommor...

För den delen så dör bara blommorna ändå, det är ju bättre om vi ger er kärlek hela livet.
          Fint va?

Wtf...detta är ett trädgårdsforum.
          Ni kan odla era blommor själva...

Redigerat av AndersKbg: 06-08-2008, 17:23

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 06-08-2008, 17:28
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Har mängder av blommor men ingen att ge dom till...

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Grå
          Inlägg 06-08-2008, 17:29
          Länk hit: #12

Medlem

Då har jag en fråga som jag mycket gärna skulle vilja (många) svar på, för det är sällan man får chansen att fråga.
          Vad innebär "kärlek hela livet" som en gåva från män?

För när vi lite grinigare kvinnor pratar med varandra om detta så innebär "kärlek hela livet" från en man ett enträget tjatande om sex och så en slentrianmässig snabbis i sänghalmen klockan 21 varje kväll i 30 års tid..?

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 06-08-2008, 17:41
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

Det handlar till stor del om att vårda sitt förhållande. Från båda håll ska tilläggas.
          Förr eller senare kommer vardagen och det är då det gäller att hänga i och visa vad man tycker om varann.
          Löser man det i tid innan båda tappar intresset så kan man ha det hur bra som helst hela livet.

Synkar man inte ihop, man kanske har olika intressen eller olika behov av sex eller vad du vill, så måste båda anpassa sig.
          Jag tror att det är upp till båda att se till att man kommer överens så att det funkar.
          Sluta aldrig att ha kul ihop.

Felet många gör är att de låter det gå slentrian i ett förhållande, ofta märker man det inte själv när det smyger sig på. Jag vet...tro mig...jag håller just nu på att lappa ihop det med kvinnan i mitt liv, det vet jag att hon är, men vi lät det gå för långt. Det ska det inte få göra denna gången.

Ja, jag ska köpa en blomma till henne...

Citera
          HelenJ
          Inlägg 06-08-2008, 18:24
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 1 683
          Medlem nr: 11 521

CITAT (AndersKbg @ 06-08-2008, 18:19) *
          För den delen så dör bara blommorna ändå,

Jag kan nog hålla med...

Varför lägga pengar på en dyr bukett som ändå vissnar bort medan man är på jobb eller sover? Man har ju ändå aldrig tid att njuta av den.

Jag blir mycket gladare för andra små överraskningar, som att köket har blivit storstädat när man kommer hem en dag, eller att han lagat en överraskningsmiddag med lite extra gott en dag mitt i veckan, eller att berget med stryktvätt bara är borta en dag, eller att det ligger en enda ynka liten ros på kudden när man ska lägga sig på kvällen, eller att man får ett presentkort på en massage, eller...
          Det finns massor att välja på, små glädjeämnen i vardagen som inte kostar så mycket men som ger ett bestående minne på ett helt annat sätt än en blombukett...
          Och det gäller förstås på båda håll!

--------------------
          Trädgårdsmästare med bloggen Gröna funderingar

Citera
          Netha
          Inlägg 06-08-2008, 21:19
          Länk hit: #15

Gäster

CITAT (Grå @ 06-08-2008, 18:29) *
          Då har jag en fråga som jag mycket gärna skulle vilja (många) svar på, för det är sällan man får chansen att fråga.

För när vi lite grinigare kvinnor pratar med varandra om detta så innebär "kärlek hela livet" från en man ett enträget tjatande om sex och så en slentrianmässig snabbis i sänghalmen klockan 21 varje kväll i 30 års tid..?

ohmy.gif
          Stackars trostar.gif

CITAT (AndersKbg @ 06-08-2008, 18:41) *
          Det handlar till stor del om att vårda sitt förhållande. Från båda håll ska tilläggas.
          Förr eller senare kommer vardagen och det är då det gäller att hänga i och visa vad man tycker om varann.
          Löser man det i tid innan båda tappar intresset så kan man ha det hur bra som helst hela livet.

Synkar man inte ihop, man kanske har olika intressen eller olika behov av sex eller vad du vill, så måste båda anpassa sig.
          Jag tror att det är upp till båda att se till att man kommer överens så att det funkar.
          Sluta aldrig att ha kul ihop. (markerat av mig)

yes.gif tummenupp.gif

Citera
          Azur
          Inlägg 06-08-2008, 22:31
          Länk hit: #16

Gäster

Jag tror att du hellre än att prata om "alla män" pratar om en viss, specifik, man.

Citera
          pejori
          Inlägg 06-08-2008, 23:16
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

w00t.gif

varje dag!!!! crying.gif crying.gif
          Vad du än gör grå...släpp aldrig den mannen!!!!!

CITAT (AndersKbg @ 06-08-2008, 18:41) *

Sluta aldrig att ha kul ihop.

Felet många gör är att de låter det gå slentrian i ett förhållande, ofta märker man det inte själv när det smyger sig på. Jag vet...tro mig...jag håller just nu på att lappa ihop det med kvinnan i mitt liv, det vet jag att hon är, men vi lät det gå för långt. Det ska det inte få göra denna gången.

Ja, jag ska köpa en blomma till henne...

tummenupp.gif helt rätt...Synd bara att det ska nästan spricka innan man kommer tillsans tummenupp.gif
          Tänk också på, att det är i bådas intresse att det fungerar. flirting.gif
          Man är två om kärleken och man är två om slentrianen. kompiskram.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Grå
          Inlägg 07-08-2008, 04:55
          Länk hit: #18

Medlem

CITAT (pejori @ 07-08-2008, 00:16) *
          w00t.gif
          varje dag!!!! crying.gif crying.gif
          Vad du än gör grå...släpp aldrig den mannen!!!!!

biggrin.gif Växer de inte på träd, den sorten? Man har bättre sex med sig själv än med en sån. Ingen nämnd ingen glömd, men vem det är vet man väl inte förrän efter 30 års äktenskap då tongue.gif

Citera
          Grå
          Inlägg 07-08-2008, 05:12
          Länk hit: #19

Medlem

CITAT (Azur @ 06-08-2008, 23:31) *
          Jag tror att du hellre än att prata om "alla män" pratar om en viss, specifik, man.

? Och varför ger du dig på honom, har han gjort dig något?

Nix, jag pratar om "alla män" och till dem räknar jag alla dem som även jag själv varit sambo/förlovad/gift med. De flesta kvinnor jag träffar omtalar också er män på det sättet, så jag skulle gärna vilja veta vad "livslång kärlek" innebär för män, mer en ständig önskan om att få lätta på trycket?
          En ärlig fråga som förtjänar ett ärligt svar utan ett behov från missunsamma typer att Henrik ska behöva få skit för det.

Citera
          Pia L
          Inlägg 07-08-2008, 06:39
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Grå: Är det inte bättre med en villig man som vill ha en snabbis varje kväll än en man som i drygt 9 års tid inte vill ha sex alls?
          Vill du inte "bara" ha en snabbis så får du väl ta komandot lite själv, det är inte bara männen som styr hur länge en sexakt varar, använd fantasin så slipper du snabbisar flirting.gif

Redigerat av Pia L: 07-08-2008, 06:40

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera

21 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 20:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon