Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

21 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Alla Män, Måste det vara ytterligheter?
          *Stintan*
          Inlägg 07-08-2008, 08:57
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Pia L @ 07-08-2008, 07:39) *
          Grå: Är det inte bättre med en villig man som vill ha en snabbis varje kväll än en man som i drygt 9 års tid inte vill ha sex alls?
          Vill du inte "bara" ha en snabbis så får du väl ta komandot lite själv, det är inte bara männen som styr hur länge en sexakt varar, använd fantasin så slipper du snabbisar flirting.gif

Min erfarenhet säger mig att den variant av män som Grå talar om är betydligt vanligare än den du beskriver Pia. Förmodligen finns en förklaring till att en man inte skulle vilja ha sex på så lång tid, impotens eller något annat. Vem sjutton står ut i ett förhållande där sex är det enda viktiga och man inte har några gemensamma värderingar i övrigt. Kärlek är väl inte bara sex. Och hur kul kan det vara att ha sex år ut och år in med någon som egentligen inte vill? Men sånt frågar sig inte de egoistiska männen eftersom det enda dom tänker på är att dom själva blir tillfredsställda. Hur många kvinnor har inte fejkat orgasm för att få det hela överstökat?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Felicia
          Inlägg 07-08-2008, 09:21
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 776
          Medlem nr: 7 076

Å andra sidan är väl kvinnorna som aldrig vill också egoistiska..

--------------------

Felicia, glad odlare i Zon 7

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-08-2008, 10:38
          Länk hit: #23

Medlem

Om orsaken är att det är det enda kvinnan är till för i ett förhållande så tycker jag absolut inte att hon är egoistisk.

--------------------

Citera
          Felicia
          Inlägg 07-08-2008, 10:42
          Länk hit: #24

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 07-08-2008, 11:38) *
          Om orsaken är att det är det enda kvinnan är till för i ett förhållande så tycker jag absolut inte att hon är egoistisk.

Om det är så då tycker jag dom skulle separera. Låter inte sunt att ha det så..

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-08-2008, 11:32
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (Felicia @ 07-08-2008, 11:42) *
          Om det är så då tycker jag dom skulle separera. Låter inte sunt att ha det så..

Inte sunt nej men tyvärr alltför vanligt.

--------------------

Citera
          Azur
          Inlägg 07-08-2008, 11:56
          Länk hit: #26

Gäster

CITAT (Grå @ 07-08-2008, 06:12) *
          ? Och varför ger du dig på honom, har han gjort dig något?

Nix, jag pratar om "alla män" och till dem räknar jag alla dem som även jag själv varit sambo/förlovad/gift med.

Du talar om "alla män" men likförbannat är det en viss person du talar om & till. Det är garanterat inte mig i alla fall. OK, du är missnöjd med din kille/man, lös det med honom, försök inte dra in oss andra i det.

Citera
          Felicia
          Inlägg 07-08-2008, 12:01
          Länk hit: #27

Medlem

A och O i ett bra förhållande är ju att man både ger och tar och bryr sig om varandra. Man ska ju tycka om att glädja varandra, vare sig det nu handlar om sex, blommor, presenter, att man städat, fixat nåt hemma, säga nåt gulligt mm mm.

--------------------

Citera
          skogstroll
          Inlägg 07-08-2008, 12:06
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

tummenupp.gif sant, är man inte nöjd med sin partner så har man ju faktiskt valmöjligheter, man kan försöka lösa det eller gå vidare. har också träffat några genom åren, en del vill mer av "det ena" än det andra men jaha det är väl såna de är helt enkelt och man får väl acceptera det, de är människor.

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-08-2008, 12:36
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (Azur @ 07-08-2008, 12:56) *
          Du talar om "alla män" men likförbannat är det en viss person du talar om & till. Det är garanterat inte mig i alla fall. OK, du är missnöjd med din kille/man, lös det med honom, försök inte dra in oss andra i det.

Var i hela friden kan du läsa att det Grå säger gäller en viss person? Tror inte alls att detta har något att göra med hennes partner. Tyvärr finns det många män som är just som Grå beskriver och därför är det ju intressant att få höra hur dom som inte är det tänker och ser på "livslång kärlek". Jag är lika nyfiken jag.

--------------------

Citera
          Pia L
          Inlägg 07-08-2008, 12:46
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Jag tänker inte spekulera i huruvida Grå syftar på en specifik man eller inte, själv uppfattar jag henne bara som allmänt mansfientlig, det är inte många trådar som man läser där hon inte har agg till någon/några manspersoner här inne.
          Sorgligt att hon hittat så fel män att hon måste dömma alla män efter hennes mallar

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          Azur
          Inlägg 07-08-2008, 13:41
          Länk hit: #31

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 07-08-2008, 13:36) *
          Var i hela friden kan du läsa att det Grå säger gäller en viss person? Tror inte alls att detta har något att göra med hennes partner.

Hon tror antagligen själv på vad hon skriver, men självklart är det hennes partner hon baserar sin åsikt om "alla män" på. Det är bara det att "alla män" inte är som hennes partner.

Det är lika fel som när Pia Boethius anklagade "alla män" för att vara våldtäktsmän, eller en kompis jag har anklagade "alla kvinnor" för att bara välja killar efter hur mycket pengar de har.

Att alla män är som Grås partner är en svepande generalisering som inte håller, och eftersom det inte stämmer för mig så tänker jag vare sig ta åt mig eller försöka försvara de det stämmer på.

Redigerat av Azur: 07-08-2008, 13:42

Citera
          henriks
          Inlägg 07-08-2008, 15:24
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 895
          Medlem nr: 14 105

CITAT (*Stintan* @ 07-08-2008, 13:36) *
          Var i hela friden kan du läsa att det Grå säger gäller en viss person? Tror inte alls att detta har något att göra med hennes partner. Tyvärr finns det många män som är just som Grå beskriver och därför är det ju intressant att få höra hur dom som inte är det tänker och ser på "livslång kärlek". Jag är lika nyfiken jag.

Tack stintan för att det är någon i den här tråden som inte tror att jag är en sexgalning och allmän svinpäls.

CITAT (Azur @ 07-08-2008, 14:41) *
          Att alla män är som Grås partner är en svepande generalisering som inte håller, och eftersom det inte stämmer för mig så tänker jag vare sig ta åt mig eller försöka försvara de det stämmer på.

Och eftersom du inte tar åt dig, så kastar du all skit på mig istället? tack för det! ranting.gif

--------------------

Citera
          Azur
          Inlägg 07-08-2008, 15:35
          Länk hit: #33

Gäster

CITAT (henriks @ 07-08-2008, 16:24) *
          Och eftersom du inte tar åt dig, så kastar du all skit på mig istället? tack för det! ranting.gif

Jag kastar ingen skit på nån; jag vägrar ta åt mig av skit som Grå kastar blint. Men helt klart har ni grejor ni behöver reda ut.

Citera
          henriks
          Inlägg 07-08-2008, 15:43
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (Azur @ 07-08-2008, 16:35) *
          Jag kastar ingen skit på nån; jag vägrar ta åt mig av skit som Grå kastar blint. Men helt klart har ni grejor ni behöver reda ut.

Kan hålla med om att Grå generaliserar, men den som anklagar - det är du, inte Grå

Redigerat av henriks: 07-08-2008, 15:44

--------------------

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 07-08-2008, 15:45
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

Men hörni, behövs det inte mer än detta för att det ska gå överstyr på odla?

OnT:
          Har man en partner som inte vill ha sex så beror det ju säkert på att man har låtit slentrianen gå för långt.
          Då blir det ofta diskussioner om att det är så kass, om man inte själv är likgiltig vill säga.

Standardargumentet är ju att "man vill ha det som förr".
          Vilken tabbe. Det är inte det man hade som förr som man ska tillbaka till, man ska hitta nåt nytt som för en samman istället. Varför ska man dra tillbaka tiden? Jag har åtminstone aldrig träffat någon som blir yngre med åren.

Ta en brejk från vardagen, åk på en weekendresa, gå på bio, gå ut och ät, slösa bort en natt på hotell....det finns hur mkt som helst att hitta på bara man vill.
          Skicka ut ungarna och gör nåt kul... wink.gif Ställ inga krav och låt allt komma per automatik, kommer inte automatiken så sparkar ni lite på den.

Jag har haft alldeles för mkt slentrian i förhållanden för att jag ska låta det hända igen.

Citera
          henriks
          Inlägg 07-08-2008, 15:47
          Länk hit: #36

Medlem

Kärlek är för mig alldeles oerhört mycket mer än bara sex. Långt viktigare är ömhet, en kram eller en puss var som helst, när som helst.

Det handlar om att ha någon att dela vardagen med, någon att tycka om och vilja dela med sig till av de glädjeämnen som livet ger, någon att komma hem till, någon att pyssla om, någon som bryr sig om en. Någon att prata med. Någon att planera framtiden med.

Hur vet man att man är kär då? Det känns, att man blir knäsvag bara av att titta på sin partner, att inte kunna sluta tänka på henne när hon inte finns i närheten, Att man vill vara tillsammans även om det bara innebär att man sitter i var sitt hörn av soffan och pysslar med var sin sak.

--------------------

Citera
          Ingrid Zon3
          Inlägg 07-08-2008, 15:49
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 1 228
          Medlem nr: 5 153

Undrar hur det skulle bli om folk la mer energi och intresse på sina egna relationer än på andras?

Obs att detta är ett generellt uttalande som inte är riktat mot någon person specifikt. Jag vet inte hur ni har det med era partners, och är inte särskilt intresserad av att bli informerad heller, tack! wink.gif

Funderar just på vilka som ska få blommor av mig, de som gjort sig förtjänt av dem eller de som behöver dem. Kanske både och? En kvast gullris kan man ju alltid offra biggrin.gif

--------------------
          Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-08-2008, 15:55
          Länk hit: #38

Medlem

CITAT (Azur @ 07-08-2008, 14:41) *
          Hon tror antagligen själv på vad hon skriver, men självklart är det hennes partner hon baserar sin åsikt om "alla män" på. Det är bara det att "alla män" inte är som hennes partner.

Det är lika fel som när Pia Boethius anklagade "alla män" för att vara våldtäktsmän, eller en kompis jag har anklagade "alla kvinnor" för att bara välja killar efter hur mycket pengar de har.

Ok att det är fel att generalisera men fortfarande kan jag inte se eller få det till att Grå skulle syfta på sin partner. Snacka om förutfattade meningar. Det jag kan utläsa är att hon har erfarenhet av dylika män precis som jag och många andra kvinnor. Dessutom tror jag mig veta att Grå inte skulle stanna en minut längre än nödvändigt i ett förhållande med en sådan man. Den enda som i den här tråden pekat ut en annan person för att tillhöra denna grupp av män är du. Det kanske är så att alla män faktiskt borde vara som hennes partner.

--------------------

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 07-08-2008, 16:03
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

CITAT (Ingrid Zon3 @ 07-08-2008, 16:49) *
          Undrar hur det skulle bli om folk la mer energi och intresse på sina egna relationer än på andras?

Obs att detta är ett generellt uttalande som inte är riktat mot någon person specifikt. Jag vet inte hur ni har det med era partners, och är inte särskilt intresserad av att bli informerad heller, tack! wink.gif

Det står dig fullständigt fritt att välja vilka trådar du vill läsa.
          Det där var ju dagens minsta problem.

Är det inte detta ett forum är till för? Att man ska utbyta erfarenheter och lära av varann?
          Återgå till den där "hur länge kan man...bla bla bla-som inte ger ett jävla skit-tråden" istället.

Redigerat av AndersKbg: 07-08-2008, 16:08

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-08-2008, 16:12
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (AndersKbg @ 07-08-2008, 17:03) *
          Det står dig fullständigt fritt att välja vilka trådar du vill läsa.
          Det där var ju dagens minsta problem.

Är det inte detta ett forum är till för? Att man ska utbyta erfarenheter och lära av varann?
          Återgå till den där "hur länge kan man...bla bla bla-som inte ger ett jävla skit-tråden" istället.

rotfl.gif

--------------------

Citera

21 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 19:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon