Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

21 sidor V  « < 14 15 16 17 18 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Alla Män, Måste det vara ytterligheter?
          Grå
          Inlägg 17-08-2008, 11:19
          Länk hit: #301

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (aqualis @ 17-08-2008, 12:16) *
          Kärleken övervinner väl allt eller?

Vad är riktigast? Att partnern ständigt går mår dåligt och går och suktar eller at båda får efter sitt behov?

Ja, men då kommer man ju per automatik till det som alla säger inte exsisterar - att mata sin man med sex för att han ska hålla sig hemma.

Hur jag själv resonerar? Kärlek först, sex sedan. Inte tvärt om.

Citera
          Grå
          Inlägg 17-08-2008, 11:28
          Länk hit: #302

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

Och det jag skriver handlar inte om min sambo, mina åsikter hade jag 2000 år f.H och kommer ha långt e.H.

Citera
          Gita
          Inlägg 17-08-2008, 13:59
          Länk hit: #303

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Grå @ 17-08-2008, 10:53) *
          Hur har jag omtalat min sambo offentligt? Jag beskriver hurdan jag är på begäran av Fru Offer själv?
          Ha det gott!

Jag skulle egentligen inte kommentera,men,men.....för visst avser du mej med "Fru Offer"
          Är du så vansinnigt avundsjuk för att jag lyckats på ett plan där du enligt egen utsago misslyckats om och om igen? Så du menar att om man lever i en kärleksfull, jämlik relation byggd på ömsesidig kärlek, respekt och omtanke om varandra (med dessutom ett givande sexliv) så är man ett offer.
          Och jag är inte unik på något sätt ,jag tror att de flesta av oss lever vanliga väldigt bra liv, dvs. är offer enligt ditt sätt att se.
          Du klarar helt enkelt inte av att andra lyckas i sina liv, då måste du tydligen som skydd intala dig själv att de är dumma våp och offer.
          Gita

Citera
          skogstroll
          Inlägg 17-08-2008, 14:07
          Länk hit: #304

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

jag har inte haft nåt lyckat sökande under några år men å andra sidan så har jag fått erfarenheter och lärt känna folk jag inte fått känna annars. Även om en del var svin som redan hade en liten dam därhemma så kan jag bara tycka synd om dem.

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-08-2008, 14:39
          Länk hit: #305

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Det har aldrig slagit er att man faktiskt kan leva ett väldigt lyckligt och fullgott liv utan att leva som Gita, Netha, Mamamaggan och en del andra. Det finns ju inte bara en modell eller mall som passar alla. Varför förutsätts det att andra som inte lever som man själv skulle ha det sämre?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          herkules
          Inlägg 17-08-2008, 14:51
          Länk hit: #306

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (*Stintan* @ 17-08-2008, 15:39) *
          Det har aldrig slagit er att man faktiskt kan leva ett väldigt lyckligt och fullgott liv utan att leva som Gita, Netha, Mamamaggan och en del andra. Det finns ju inte bara en modell eller mall som passar alla. Varför förutsätts det att andra som inte lever som man själv skulle ha det sämre?

klart man kan leva lycklig så men man behöver ju inte bli hysteriskt ovettig för det och kasta skit högt och lågt, kalla folk för svin mm. sick.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Pirum
          Inlägg 17-08-2008, 14:54
          Länk hit: #307

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (Grå @ 17-08-2008, 12:19) *
          Hur jag själv resonerar? Kärlek först, sex sedan. Inte tvärt om.

Låter vettigt, det skriver jag under på för egen del.

Redigerat av Pirum: 17-08-2008, 15:08

--------------------
          zon2.5

Citera
          Gita
          Inlägg 17-08-2008, 15:13
          Länk hit: #308

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 17-08-2008, 15:39) *

Jo, självklart har du rätt i vad du säger, men om man lever ett lyckligt och fullgott liv så öser man väl inte sitt hat och förakt över dem som lever på ett annat sätt . Jag har svårt att tro att uttryck som naiva våp, offer och små grå arbetarsvin om dem som är annorlunda än en själv kommer från någon som tycker sig leva ett lyckligt och fullgott liv.
          Men naturligtvis kan man vara lika lycklig vare sig man lever ensam, i en parrelation eller polygamt, något annat har jag väl aldrig påstått.
          Gita

Citera
          henriks
          Inlägg 17-08-2008, 15:20
          Länk hit: #309

Medlem
          Antal inlägg: 895
          Medlem nr: 14 105

CITAT (Netha @ 16-08-2008, 23:22) *
          ...

Ja, ja .. är man själv en femplussare som är bäst i alla läger så ....

I övrigt så håller jag med juliette, Gunilla T och Gita

Har aldrig påstått att jag är någon femplussare... men det är väl numera inte en enda på detta forum som tror på ett ord jag säger, så det är ganska meningslöst att jag lägger mig i era diskussioner.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-08-2008, 15:21
          Länk hit: #310

Medlem

CITAT (herkules @ 17-08-2008, 15:51) *
          klart man kan leva lycklig så men man behöver ju inte bli hysteriskt ovettig för det och kasta skit högt och lågt, kalla folk för svin mm. sick.gif

Kastar skit är det flera som gör och alla låter inte heller så trevliga precis. Det bästa är väl att inte låta sig provoceras, då uteblir ju effekten.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-08-2008, 15:34
          Länk hit: #311

Medlem

CITAT (Gita @ 17-08-2008, 16:13) *
          Jo, självklart har du rätt i vad du säger, men om man lever ett lyckligt och fullgott liv så öser man väl inte sitt hat och förakt över dem som lever på ett annat sätt . Jag har svårt att tro att uttryck som naiva våp, offer och små grå arbetarsvin om dem som är annorlunda än en själv kommer från någon som tycker sig leva ett lyckligt och fullgott liv.
          Men naturligtvis kan man vara lika lycklig vare sig man lever ensam, i en parrelation eller polygamt, något annat har jag väl aldrig påstått.
          Gita

Nu tror ju inte jag att dessa uttryck har något med det att göra alls. Dom tillhör inte min vokabulär heller och känns väldigt onödiga.

CITAT (henriks @ 17-08-2008, 16:20) *
          Har aldrig påstått att jag är någon femplussare... men det är väl numera inte en enda på detta forum som tror på ett ord jag säger, så det är ganska meningslöst att jag lägger mig i era diskussioner.

Jo jag! Fast vetesjutton om jag törs säga det högt. whist.gif

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 17-08-2008, 16:06
          Länk hit: #312

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 17-08-2008, 16:34) *
          Nu tror ju inte jag att dessa uttryck har något med det att göra alls. Dom tillhör inte min vokabulär heller och känns väldigt onödiga.

Fast när uttrycken används direkt i svar på t.ex mina inlägg är det ganska svårt att bortse från vem de riktas mot. Men naturligtvis säger det mest om den som använder dem.
          Gita

Citera
          herkules
          Inlägg 17-08-2008, 16:20
          Länk hit: #313

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (*Stintan* @ 17-08-2008, 16:21) *
          Kastar skit är det flera som gör och alla låter inte heller så trevliga precis. Det bästa är väl att inte låta sig provoceras, då uteblir ju effekten.

det är väl ok om någon häver ur sig otidigheter nån gång men när samma person hela tiden fullkomligt vräker ur sig så tröttnar iaf jag och markerar. annars aktar jag mig rätt noga för att skriva i trådar där grå härjar, tyvärr är jag inte ensam om det.
          men nu lägger jag ner den här tråden, den är ingen rolig läsning.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 17-08-2008, 18:10
          Länk hit: #314

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (herkules @ 17-08-2008, 17:20) *
          det är väl ok om någon häver ur sig otidigheter nån gång men när samma person hela tiden fullkomligt vräker ur sig så tröttnar iaf jag och markerar. annars aktar jag mig rätt noga för att skriva i trådar där grå härjar, tyvärr är jag inte ensam om det.
          men nu lägger jag ner den här tråden, den är ingen rolig läsning.

tummenupp.gif tummenupp.gif

Citera
          aqualis
          Inlägg 17-08-2008, 22:57
          Länk hit: #315

Medlem
          Antal inlägg: 182
          Medlem nr: 6 955

Hej Grå

Ja, men då kommer man ju per automatik till det som alla säger inte exsisterar - att mata sin man med sex för att han ska hålla sig hemma.

Hur jag själv resonerar? Kärlek först, sex sedan. Inte tvärt om.”

Detta är väl preludiet till den situation som bör undvikas.

Den som ser situationen ” Mata med sex” torna upp för att nå egna målsättningar med en relation förefaller ha en helt galen attityd till sex.

Du nämnde i ett av dina inslag svårigheter när kvinnan tar initiativet. Min mening är att övning ger färdighet.

Rimligen bör båda i en relation ta ansvar för att vårda även intimitet på sådant sätt att båda blir nöjda.
          Relationer där båda tar för givet vem som ständigt skall ”hänga på låset” blir i längden tämligen trist för den som aldrig känner sig uppmärksammad på det sätt som känns viktigt, vare sig det nu är uppskattning i vardagen, kel kramar eller invit till sex.

Den som villkorar sin sexualitet riskerar att bli utan både kärlek och sex.

Med vänlig hälsning

Citera
          eden
          Inlägg 17-08-2008, 23:14
          Länk hit: #316

Medlem
          Antal inlägg: 326
          Medlem nr: 15 992

CITAT (eden @ 16-08-2008, 23:13) *
          Eftersom det var jag som startade denna tråden men en adekvat fråga som inte berörts särskilt mkt. ber jag er att inte använda tråden till personliga påhopp utan att tänka lite på forummoral och lite etik. Detta ber jag er alla att respektera oavsett tråd!/eden thanks.gif

Jag ber ännu en gång att inte använda denna tråd för personangrepp utan att iakta de nornala regler som finns mellen vuxna personer vid diskustioner. Hade detta varit en tidning så hade 2/3 av det som skrivits i tråden blivit stoppat./eden rtfm.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-08-2008, 08:16
          Länk hit: #317

Medlem

Märkligt att det ska vara så svårt att hålla sig till att diskutera sakfrågan istället för att diskutera person. Man måste tydligen akta sig väldigt noga om man råkar ha en åsikt som inte passar och inte bara är en "hållamedtyckare". En del lindar in sina påhopp i bomull andra gör det inte, jag kan inte förstå att det ena skulle vara bättre än det andra.
          Ibland ekar det här inne när någon ropar "du får inte vara med och leka på våran gård".

Det kanske faktiskt finns en annan värld än ens egen lilla och personligen tycker jag det är ganska intressant att höra om andras erfarenheter och åsikter även om de inte stämmer överens med mina egna. Ofta finns det en orsak till att folk skriver som dom gör fast jag kan tycka att fler borde läsa igenom sina inlägg innan dom trycker på skickaknappen.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 18-08-2008, 08:24
          Länk hit: #318

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Stintan!
          Jag tror faktiskt att du har fel här. Hänvisar till Gitas och Herkules inlägg. När t.om. dessa tuffa debattörer tröttnar så är det något som är rejält galet.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Betty
          Inlägg 18-08-2008, 08:26
          Länk hit: #319

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (aqualis @ 17-08-2008, 23:57) *
          Hej Grå

" Ja, men då kommer man ju per automatik till det som alla säger inte exsisterar - att mata sin man med sex för att han ska hålla sig hemma.

Hur jag själv resonerar? Kärlek först, sex sedan. Inte tvärt om."

Detta är väl preludiet till den situation som bör undvikas.

Den som ser situationen " Mata med sex" torna upp för att nå egna målsättningar med en relation förefaller ha en helt galen attityd till sex.

Du nämnde i ett av dina inslag svårigheter när kvinnan tar initiativet. Min mening är att övning ger färdighet.

Rimligen bör båda i en relation ta ansvar för att vårda även intimitet på sådant sätt att båda blir nöjda.
          Relationer där båda tar för givet vem som ständigt skall "hänga på låset" blir i längden tämligen trist för den som aldrig känner sig uppmärksammad på det sätt som känns viktigt, vare sig det nu är uppskattning i vardagen, kel kramar eller invit till sex.

Den som villkorar sin sexualitet riskerar att bli utan både kärlek och sex.

Med vänlig hälsning

yes.gif Kloka ord, nickar instämmande.

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-08-2008, 10:05
          Länk hit: #320

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 18-08-2008, 09:24) *
          Stintan!
          Jag tror faktiskt att du har fel här. Hänvisar till Gitas och Herkules inlägg. När t.om. dessa tuffa debattörer tröttnar så är det något som är rejält galet.

Du får tro vad du vill men jag tror mig veta att det ligger gammalt groll bakom, man brukar säga att det är inte bara ens fel när två träter men det kanske är en tanke som aldrig slagit dig. Dessutom tycker jag fortfarande att det är fånigt att hänvisa till andras inlägg hela tiden och bara vara en "hållamedtyckare". Jag efterlyser bara lite mer vidsynhet och dessa som du kallar "tuffa debattörer" borde ju kunna fixa även en del mothugg i diskussionerna. Jag trodde faktiskt att dom var kapabla till att ta en sån här diskussion på ett bra sätt.

--------------------

Citera

21 sidor V  « < 14 15 16 17 18 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 06:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon