| |
|
  |
Alla Män, Måste det vara ytterligheter? |
|
|
|
|
26-08-2008, 13:45
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (*Stintan* @ 26-08-2008, 14:05)  Har du aldrig hört talas om metaforer? Hmm, för min del tror jag att skogstrollet visst fattade vad som menades. Hon verkar då rakt inte vara "född i farstun". Förresten, den där lille gubben i hennes inlägg, varför gör han grimager? Se här
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2008, 14:13
|

Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem nr: 9 409

|
Stintan.... då kanske Gita också använder metaforer då? eller hur... Edit: oj glömde...
Redigerat av skogstroll: 26-08-2008, 14:21
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2008, 14:29
|

Medlem
Antal inlägg: 2 212
Medlem nr: 16 777

|
CITAT (Grå @ 26-08-2008, 12:37)  Det som däremot gör mig riktigt jävla rasande förbannad är att kvinnor som upplever våld, våldtäkter och sexuella trakasserier från män, vilket är ett oändligt stort antal, som läser denna tråd, får slängt i ansiktet att det är de själva som skapar situationerna, det är (som vanligt) deras fel, de beter sig fel, klär sig fel och är dessutom en jävla bitterkärringar som nekar männen deras lagliga rättigheter - endast och enbart på grund av att några småaktiga kärringar sitter och tror sig försvara männens rätt i samhället och tror att de kan göra det till varje pris BARA för att de käftar mot en signatur som heter "Grå".
Till sist - GLÖM att jag någonsin skulle ta råd av en brud som bara varit gift en gång.
Ha en bra dag! Jag må vara relativt ung och naiv men jag har alltid fått intrycket att ytterst få människor anser att våld är berättigat. Det enda jag tycker är fel i den tråden är att det sker generaliseringar. Alla är inte lika, tycker inte lika, tolkar olika. Jag tycker det är fel att alla män ska anses vara skitstövlar, för alla män är inte skitstövlar. Just när det gäller våld från man mot kvinna (fysiskt eller psykiskt våld, våldtäkter och/eller sexuella trakasserier) så tror jag nog att majoriteten av den svenska befolkningen anser att sån kvinnoförnedring är illa. Grå nämner våldtäktmän...våldtäktsmän i meningen återfallsförbrytare har en sexuell läggning som i min mening är sjuk först och främst för att den skadar andra och de borde därför sättas bakom lås och bom och nyckeln borde de tappa bort, detsamma tycker jag om såna som förgriper sig sexuellt på barn.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2008, 15:21
|

Medlem
Antal inlägg: 2 648
Medlem nr: 11 526

|
CITAT (skogstroll @ 26-08-2008, 13:48)  din storsinthet, mogenhet och erfarenhet är överväldigande!  Javisst är den? med tanke på att man kan gnaga av vid fotknölarna så... Jag ska hålla studiecirkel i charm i höst, den är öppen för alla. CITAT (Platinum @ 26-08-2008, 15:29)  Grå nämner våldtäktmän...våldtäktsmän i meningen återfallsförbrytare har en sexuell läggning som i min mening är sjuk först och främst för att den skadar andra och de borde därför sättas bakom lås och bom och nyckeln borde de tappa bort, detsamma tycker jag om såna som förgriper sig sexuellt på barn. Och vem drar gränsen för vad som är våldtäkt och inte? Och hur ofta krävs för ett återfall?
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2008, 15:32
|

Medlem

|
CITAT (Grå @ 26-08-2008, 16:21)  Javisst är den? med tanke på att man kan gnaga av vid fotknölarna så... Jag ska hålla studiecirkel i charm i höst, den är öppen för alla. nää det var knäna ju... fotknölskurs vet jag inte om jag vill gå
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2008, 15:50
|

Medlem
Antal inlägg: 2 212
Medlem nr: 16 777

|
CITAT (Grå @ 26-08-2008, 16:21)  Och vem drar gränsen för vad som är våldtäkt och inte? Och hur ofta krävs för ett återfall? Per definition (hämtat från en sjukhushemsida) så är våldtäkt... CITAT Enligt svensk lag definieras våldtäkt med att någon använder våld eller hot om våld för att utföra en sexuell handling mot en annan människa. Det här kan innebära att någon pressat isär dina ben eller håller fast dig. Det kan också innebära att du känner dig hotad och därför ger med dig utan att personen behöver använda våld. Du känner dig kanske hotad även om hotet inte är uttalat. Våldtäkt är alltså en sexakt där en av parterna känner sig hotad. Om det föreligger hotbild...det blir för djupt för en annan som inte är psykolog. Men som jag sa alla är ju olika och tolkar saker olika, det nån annan upplever som hotfullt kanske inte jag skulle uppleva som hotfullt. Men går det så att nån anmäls så är det som alltid när det inte finns vittnen att ord står mot ord. I det fallet är det en utomstående instans (läs domstol) som bedömer. Man får i de fallen hoppas att båda inblandade i ett våldtäktsfall träffa psykologer, kuratorer med flera så att inte delas ut en felaktig dom. Vad gäller återfall. En gång är i mitt tycke för mycket och två gånger eller fler klassar jag som återfall.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2008, 15:55
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (skogstroll @ 26-08-2008, 15:13)  Stintan.... då kanske Gita också använder metaforer då? eller hur... Edit: oj glömde...  Vem vet
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2008, 17:27
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (Grå @ 06-08-2008, 18:16)  Ni ska jävlar inga blommor ha heller, ni ska vara glada om ni får komma till. Basta!  Kul att ni diskuterar mig, men annars var det väl redan här tråden började att urarta med Grås första inlägg, långt innan jag kom in i tråden.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2008, 22:08
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Gita @ 26-08-2008, 18:27)  Kul att ni diskuterar mig, men annars var det väl redan här tråden började att urarta med Grås första inlägg, långt innan jag kom in i tråden. Fattar inte ens att du orkar bry dej om att svara Gita.... Låt henne få sista ordet, hon mår bäst då...så kan tråden få dö i fred... Nu blir det bara löjeväckande, att läsa svar efter ett antal veckor i glömska... Vissa älskar att dra upp bråktrådar och finner nöje i att ställa till oreda. Att svara på rena provokationer, är att bädda för bråk... Släpp skiten och låt bråkmakarna utvisa sig själva.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2008, 22:17
|

Medlem
Antal inlägg: 3 999
Medlem nr: 4 203

|
CITAT (pejori @ 26-08-2008, 23:08)  Fattar inte ens att du orkar bry dej om att svara Gita.... Låt henne få sista ordet, hon mår bäst då...så kan tråden få dö i fred... Nu blir det bara löjeväckande, att läsa svar efter ett antal veckor i glömska... Vissa älskar att dra upp bråktrådar och finner nöje i att ställa till oreda. Att svara på rena provokationer, är att bädda för bråk... Släpp skiten och låt bråkmakarna utvisa sig själva.  Kloka ord
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2008, 23:00
|

Medlem
Antal inlägg: 49
Medlem nr: 14 809

|
CITAT (*Stintan* @ 17-08-2008, 00:06)  Hallå där juliette du har naturligtvis väldigt svårt att tänka dig att jag kanske faktiskt säger vad jag tycker i mina inlägg. Att jag råkar ha samma åsikter som Grå om vissa saker (inte i allt) innebär inte att jag svarar istället för henne det klarar hon så bra själv så. Men det är kanske bara tillåtet att tycka som dom som säger sig leva i livslånga kärleksförhållanden. Jag har faktiskt mina egna åsikter och förbehåller mig rätten att få uttrycka dom även om det inte passar alla andra.
Var du nu fick luft ifrån att hoppa in och vara lika otrevlig själv som du tycker att andra är vet jag inte men det är väl ändå inte du som bestämmer vem som får säga sin åsikt i trådarna på Odla.
Eftersom jag är så långsam att när jag skriver inlägg så har det kommit en massa andra inlägg emellan ser jag och det är väldigt påtagligt hur mobben går tyvärr och Edens vädjan hade tydligen ingen effekt. Var jag fick luft ifrån? Jag slösar inte genom att gaffla i alla trådar hela tiden så jag har mycket luft må du tro. Och vad gäller att vara otrevlig så var väl den frågan i otrevligaste laget mot en inte så flitig medlem? Är det välkommen till odla det? Och det är bara att läsa bakåt i trådarna när någon har svarat Grå, titta får du se, du är där fortare än kvickt och slätar över. " Grå menade säkert inte så etc.. Det är klart att du säger vad du tycker, det tvivlar jag inte alls på, men du kanske skulle låta Grå svara själv i första hand? Liksom du förbehåller jag mig också rätten att få uttrycka MINA åsikter även om de inte passar alla!
Redigerat av juliette: 26-08-2008, 23:02
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2008, 23:25
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (pejori @ 26-08-2008, 23:08)  Fattar inte ens att du orkar bry dej om att svara Gita.... Låt henne få sista ordet, hon mår bäst då...så kan tråden få dö i fred... Nu blir det bara löjeväckande, att läsa svar efter ett antal veckor i glömska... Vissa älskar att dra upp bråktrådar och finner nöje i att ställa till oreda. Att svara på rena provokationer, är att bädda för bråk... Släpp skiten och låt bråkmakarna utvisa sig själva.  En svaghet (kanske) att jag inte kan låta bli att slå tillbaka när jag får stryk. Fast egentligen har du rätt. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2008, 23:56
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Svaret på det inlägget juliette har du klart och tydligt redan fått i mitt inlägg du själv citerade ovan. Jag vill även tillägga att jag inte är inne på odla för att kasta skit på folk, men som ordspråket lyder "som man ropar får man svar".
Du kan väl inte mena att jag skulle svarat på ditt påhopp med en välkomskram. Ger man sig in i en redan infekterad tråd på det sätt du gjorde så får man nog tåla att inte bli trevligare bemött än man själv varit. Hur flitig medlem du varit under 5 månader hör väl inte hit. Själv har jag ingen aning om vilka som är "inne och gafflar hela tiden i alla trådar" eftersom jag inte är här hela tiden och än mindre läser alla trådar.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
26-08-2008, 23:58
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (skogstroll @ 26-08-2008, 16:32)  nää det var knäna ju... fotknölskurs vet jag inte om jag vill gå  Fotknölskursen har jag redan gått på, Men knäskålskursen verkar intressant. Fast det är kanske inget för mej, då jag inte ser alla män som svin, fast jag varit både gift och sambo.... lever man i ett partnerförhållande och ser alla män som svin, är man antingen flata (f´låt flickor) eller lever med en manlig "kärring"
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
27-08-2008, 10:19
|

Medlem

|
CITAT (pejori @ 26-08-2008, 23:08)  Släpp skiten och låt bråkmakarna utvisa sig själva.  om det var så lätt ändå, så fort en "bråktråd" somnat in så kommer en ny, och inte alltid kan man utläsa det ur rubriken (även om man börjat lära sig). synd det ska vara så.
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
|
|
|
27-08-2008, 13:37
|

Medlem
Antal inlägg: 2 404
Medlem nr: 11 016

|
Finns det ingen admin här Jag har inte varit inne på läääänge och trodde i min enfald att jag kanske var jag som var lite känslig vid det tillfället jag sa att jag skulle sluta skriva i småprat Jag har inte läst sådant här skräp någonsin i mitt liv. Mobbning på högsta nivå mot Gita. Kvinnor är ett släkte för sig själva. Det snackas skit och de bråkar med näbbar och klor. Jag föredrar att umgås med karlar för de säger vad de menar och smusslar inte. Karlar på arbetarnivå är mer benägna att dra snuskiga historier korsfäst mig för detta generaliserade) och karlar som är akademiker pratar i evighet om deras jobb. Om man ska få veta vad livslång kärlek är så är det väl Gita man ska fråga för hon har ju lyckats. Det kom inte av sig självt. Men svårigheter som hon inte vet är hur man får ett förhållande när bägge har ett bagage att bära på. De blev ju tillsammans när de var unga. Vill dock inte ha några råd av de som varit gifta och sambos med flera för de har inte rett upp sina misstag utan gör samma fel om igen. Livslång kärlek är att dela allt med den man älskar. Skapa minnen och värda varandra ömt och stå enade i den hårda värld vi lever i. Kärlek utan sex???? Då är det bättre med att ha väninnor och inte klaga på karlar att de har behov. Har inte alla behov? Sex är kärlekens omfamning. Det kanske ligger ngt i när jag på skämt ibland sagt att "hon" är så sur så hon skulle behöva sex Jag struntar fullkomligt om ni vill ha sex eller inte eller hur. Men har man ett förhållande så kan man väl inte bli överraskad att sex ska finnas i bilden
--------------------
"Förolämpningar är argument som används av folk som har fel." Rousseau
|
|
|
|
|
|
|
|
27-08-2008, 13:46
|

Medlem

|
jag håller med, då måste man vara bra blåögd om man inte förstår att sex är en del av ett förhållande. Själv har jag träffat några killar som sökande singel (och ja sex ville väl några nöja sig med, men jag ser väl inte ner på dem för det - tjejer kan ju ha samma strävan många gånger  ) Att ha varit gift många gånger kan ju knappast vara nån merit enligt min uppfattning även om man säkert varit med om en del. Man kan dock vara med om saker utan att ha ett juridiskt dokument framför näsan som säger att man hör ihop. Jag har inte haft det så himla kul alla gånger jag heller men sen om jag var gift eller sambo eller annat spelar ingen roll.
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
|
|
|
27-08-2008, 13:52
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (vindspel @ 27-08-2008, 14:37)  Sex är kärlekens omfamning. Den gillade jag. Ska komma ihåg den definitionen.
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
27-08-2008, 18:49
|

Medlem
Antal inlägg: 895
Medlem nr: 14 105

|
CITAT (pejori @ 27-08-2008, 00:58)  Både mina fotknölar och knäskålar är hela och fina och jag har aldrig någonsin tidigare i mitt liv blivit kallad för kärring. Vissa saker man blir kallad tar man åt sig av och andra inte. Om man känner sig träffad eller inte beror kanske på hur man är själv? Jag vet att jag inte är en kärring likaväl som jag vet att jag inte är ett sexistiskt svin - alltså tar jag inte åt mig.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
28-08-2008, 07:13
|

Medlem

|
det är väl inte de som blir kallade ord som är de "skyldiga". Att alls kalla folk man inte ens känner för nedsättande saker hör väl inte hemma nånstans vare sig man tar åt sig eller inte? Skulle väl inte va så särskilt väluppfostrat av mig att kalla dig för "din vresiga gamla gubbjävel" eller nåt bara för att du kanske har en avvikande åsikt... de flesta av oss här är väl myndiga?
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|