Hej! Jag funderar på att söka till en trädgårdsutbildning nästa år. Min dröm är att bli trädgårdsarkitekt och anlägga och planera trädgårdar. Jag vill själv vara den som också är med ute i trädgården och gräver samt även göra blomsterarrangemang. Min idé är att gå en grundläggande utbildning under odling. Det finns en i Norrköping som pågår under 66v. Se länk.
http://www.nbg.nu/3_vuxenutbildning/3_ky-tradgard.php Jag vill tro att det är en bra grund till att senare utbilda mig till trädgårdsarkitekt eller trädgårdsingenjör med inriktning design. För om jag har förstått rätt så är denna inriktning inriktad just på att designa uterum och trädgårdar, eller har jag fel? Är det någon som kan berätta mer om utbildningen i Alnarp och som har erfarenhet av den? Finns det någon likande utbildning någon annanstans som ni kan rekommendera?
Jag undrar också hur ett antagningsprov kan se ut till inriktningen Design? Är det svårt och är det hård konkurrens om platserna till utbildningen? Tacksam om någon kan svara på mina frågor