Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Myror mitt i nygrävda blomlandet
          tepa
          Inlägg 13-07-2008, 17:54
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 670
          Medlem nr: 13 427

Hej

Grävde upp ett nytt land idag. Jag var nästan klar när jag naturligtvis satte spaden mitt i ett myrbo !! Jag ska ju plantera där, så något gift kan jag ju inte sätta. Det finns väl nån ekologisk variant ? Myrorna var ganska små, svarta och klättrade snabbt uppför benen, flera på en gång, och de stack, så det sved till ordentligt. En myra hade vita vingar, tror det var dubbla par. Kan inte så mycket om myror, men var det nånslags drottning ? Om det är nyttiga trädgårdsmyror så finns väl ingen anledning att ta livet av dom. Hur gör jag om jag vill att de ska flytta ? Inte roligt att hålla på med att plantera och rensa om man har en massa stickande myror på sig hela tiden. Säg inte att jag ska flytta landet, det är 10 kvadratmeter stort och en fortsättning på ett land, runt hörnet på huset uppför en slänt. Kurt, du brukar kunna sånthär.

Hälsn Tepa

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 15:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon