Min sambo är lite så där smygintresserad. Han hjälper till med och kommer med förslag på stora projekt, utan tvång. Nu har han även börjat kunna en hel del växter och har endel önskemål. Han kan ibland säga: -det där ogräset du håller på med....he,he! För att nästa dag komma in och tala om att - de där fina liljorna har slagit ut, så gott de doftar, vi måste nog köpa fler sådana! Han skryter gärna när någon som gillar trädgård kommer förbi men försöker ibland verka som att det mest är till besvär. - Det är ju inte ett enda rakt drag med gräsklipparen!!! Jag tror mest att han är orolig att jag ska börja ställa en massa gräv- och ogräsrens-krav om han visar sig alltför intresserad, fast han tycker att det är ganska roligt så där lagom i smyg...

Det gör inget, han kan helt plötsligt hjälpa till med ett jätteprojekt och tycka att det är jätteroligt...men också för att han faktiskt älskar mig! Jag ska inte börja komma med en massa gräv- och ogräsrens-krav...det gör jag så gärna själv!! - Man måste ju vara full när man klipper gräset, det finns ju inga raka rabatter!! Är en annan kommentar

Men om det känns bättre för honom att beklaga sig lite, för att man ska göra det, så får han...jag vet ju att han tycker att det är fint...bara han slipper rensa ogräs...
//Heda