Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Söderklägefönster, Hjälp tack!
          oio
          Inlägg 21-07-2008, 17:17
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 17 709

Jag är nybörjare på blommor/växter osv.

Nu har jag två Fredskallor i fönstret som mår bra. Jag funderar på att köpa en till, fast något annat...de jag funderar på är:

Begonia, Hibiskus, Silverkalla, Lyckoklöver, Sain Paulia, Pelargon, Julkaktus, Påskkaktus. Tror jag.

Någon ni skulle rekommendera? Bra tips på hur jag ska sköta om?

Citera
          oio
          Inlägg 21-07-2008, 19:12
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 17 709

Jag har hittat lite info, och...det verkar inte kunna bli de heller.

Citera
          sanakan
          Inlägg 22-07-2008, 09:22
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 175
          Medlem nr: 9 182

Är det ett soligt fönster - satsa på någon fetbladig växt som älskar sol! Alla i crassula-släktet till exempel. Med tjocka, köttiga blad.

Såna här crassula som ser ut som tentalker tycker jag är riktigt fina om man har flera stycken.

Övriga plantor som klarar sig i mitt västfönster med mycket sol är:
          "Hjärtan på tråd" (upprullad på spalje, växer 10 cm på två dagar nu när den får vatten och näring!)
          Kristi törnekrona (taggig euphorbia med söta rosa blommor).

Utgå från bladen när du väljer till soliga fönster. Silvriga blad är gjorda för att klara sol, liksom köttiga blad med vaxaktig yta, som kan lagra vatten i sig.

Fredskallor är egentligen inte gjorda för stekande sol, de vill ha mycket vatten och har tunna blad som lätt kan bli brända. Men trivs dina så är ju allt väl smile.gif

Redigerat av sanakan: 22-07-2008, 09:25

--------------------