Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > OS i Peking
          HelenJ
          Inlägg 12-08-2008, 19:41
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 1 683
          Medlem nr: 11 521

CITAT (Betty @ 12-08-2008, 20:34) *
          Hörde förresten på Rapport att den där lilla söta 8-åriga flickan, i röd klänning som sjöng så vackert vid invigningen - bara mimade blink.gif Sången sjöngs egentligen av en 7-åring som ansågs vara mindre söt... slap.gif

Säger väl en hel del om deras människosyn... thumbdown.gif

--------------------
          Trädgårdsmästare med bloggen Gröna funderingar

Citera
          Tobb
          Inlägg 12-08-2008, 19:51
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 197
          Medlem nr: 4 816

Vet du, det där har jag med funderat på... Eftersom nu Kina fick OS så vad spelar det för roll om man tittar på spelen - här hemma i Sverige, på svensk TV...? dunno.gif
          Hörde förresten på Rapport att den där lilla söta 8-åriga flickan, i röd klänning som sjöng så vackert vid invigningen - bara mimade blink.gif Sången sjöngs egentligen av en 7-åring som ansågs vara mindre söt... slap.gif

Efter som turligt nog FRA inte övervakar vilka kanaler vi tittar på wink.gif så behöver vi inte bry oss om vad vi tittar på. Det är bara genom att de ringer upp ett visst antal personer och frågar om de tittade på de olika programmen som de kan räkna ut ett statistiskt säkerställt antal personer som tittar.
          Vet dock inte om det betalas några avgiffter från svt till kina? antagligen gör dem det, men antagligen inte baserat på hur många som tittar?

--------------------
          [reklam] Hej [/reklam]

Citera
          Netha
          Inlägg 12-08-2008, 19:58
          Länk hit: #23

Gäster

Jag bojkottade (såg inte) invigningen, av det enkla skälet att jag inte är intressertad av deras propaganda.
          Spelen/tävlingarna däremot ser jag ganska mycket av, t.ex dagens fotbollsmatch mot Kanada som Svenska damerna vann med 2-1. bravo.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 13-08-2008, 06:21
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

---

Och jag gick på det! Tänkte att hon var söt och kunde sjunga och att det inte var så underligt - med så många kineser borde det inte varit svårt att hitta en perfekt kombination. Visst! slap.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 13-08-2008, 06:57
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Såg gymnastiktjejerna i dag. Verkar vara någon form av osund avel, inte bara bland kinesiskorna.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gillan
          Inlägg 13-08-2008, 07:33
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Berith @ 13-08-2008, 07:21) *
          Och jag gick på det! Tänkte att hon var söt och kunde sjunga och att det inte var så underligt - med så många kineser borde det inte varit svårt att hitta en perfekt kombination. Visst! slap.gif

Och jag såg faktiskt att hon mimade, men i min enfald så trodde jag det berodde på att de kanske "garderade" sig genom att ha spelat in henne innan..........lättlurad? Nääe slap.gif

Men det här med att bojkotta invigning eller tv-sändningar tycker jag är lite fånigt faktiskt. Bojkotta, det skulle vi ha gjort redan när Kina kandiderade för att få spelen. Tyvärr var omvärlden ganska tyst då. Nu är det försent och det spelar ingen som helst roll hur många av oss som stänger av tv:n, spelen är där ändå. Själv tillhör jag tyvärr dem som endast protesterade i min egna omgivning och det är det ju ingen där ute som hör efter vad jag har förstått blink.gif

Och ja, jag ser på os eftersom jag tycker det är kul yes.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Berith
          Inlägg 13-08-2008, 08:22
          Länk hit: #27

Medlem

Tror inte heller att det spelade Kina eller kineserna nån roll om det var några som tog avstånd genom att inte titta på invigningen. Dom lever ju i sin värld ändå.

Mannen såg på damgymnastiken tidigare i morse (tror jag att det var) och toppkampen mellan Kina och USA (tror jag att det var...) där kinesiskorna visades när dom gjorde det dom skulle. Däremot visades inte amerikanskorna utan då visades omklädningsrum och annat. crazy.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Gillan
          Inlägg 13-08-2008, 09:59
          Länk hit: #28

Medlem

Och så kom då den 2:a svenska silvermedaljen till Sverige i cykel ( tempolopp )genom Gustav Larsson. Grattis till det blomma.gif

--------------------

Citera
          krellus
          Inlägg 13-08-2008, 12:23
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 1 072
          Medlem nr: 3 347

Det är en gåta hur man kunde ge OS till denna vidriga regim till att börja med.

Sportsligt så är det otroligt kul. Kul att det börjar bli lite medaljer.

Redigerat av krellus: 13-08-2008, 12:24

--------------------
          Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 13-08-2008, 17:11
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (krellus @ 13-08-2008, 13:23) *
          Det är en gåta hur man kunde ge OS till denna vidriga regim till att börja med.

Sportsligt så är det otroligt kul. Kul att det börjar bli lite medaljer.

Instämmer helt i båda avseendena! tummenupp.gif tummenupp.gif

--------------------

zon 1

Citera
          Netha
          Inlägg 13-08-2008, 19:59
          Länk hit: #31

Gäster

CITAT (Gillan @ 13-08-2008, 08:33) *
          Och jag såg faktiskt att hon mimade, men i min enfald så trodde jag det berodde på att de kanske "garderade" sig genom att ha spelat in henne innan..........lättlurad? Nääe slap.gif
          Men det här med att bojkotta invigning eller tv-sändningar tycker jag är lite fånigt faktiskt. Bojkotta, det skulle vi ha gjort redan när Kina kandiderade för att få spelen. Tyvärr var omvärlden ganska tyst då. Nu är det försent och det spelar ingen som helst roll hur många av oss som stänger av tv:n, spelen är där ändå. Själv tillhör jag tyvärr dem som endast protesterade i min egna omgivning och det är det ju ingen där ute som hör efter vad jag har förstått blink.gif

Och ja, jag ser på os eftersom jag tycker det är kul yes.gif

I så fall är jag ofta fånig för det är många program jag "bojkottar " (inte tittar på)
          Anledning till att jag inte såg invigningen har jag talat om i tidigare inlägg.
          Jag tillhör dem som protesterade skarpt, inte bara i min omgivning, redan när Kina kom på tal som OS-värdland
          och ännu mer när väl det ofattbara beslutet kom. Detta i hopp om att kanske beslutet skulle omprövas ...
          men..sad.gif Tycker inte att omvärlden var så spec tyst, nog kom det protester från många håll och det under lång tid och det har också fortsatt under åren som gått sedan beslutet.

Tävlingarna ser jag så klart.smile.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 13-08-2008, 21:55
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Ännu fler avslöjanden har läckt ut om bluffar vid invigningen... ninja.gif
          Det maffiga fyrverkeriet på slutet var till viss del animerat i TV - den officiella förklaring: att det inte gick att fånga alla 29 fyrverkeripjäserna i kameran samtidigt! slap.gif Den bluffen med gick jag på!

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Berith
          Inlägg 14-08-2008, 05:57
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (Betty @ 13-08-2008, 22:55) *
          Det maffiga fyrverkeriet på slutet var till viss del animerat i TV - den officiella förklaring: att det inte gick att fånga alla 29 fyrverkeripjäserna i kameran samtidigt! slap.gif Den bluffen med gick jag på!

Men vad *svärord*!

Tror dom verkligen att inställningen till Kina som OS-värd blir bättre av att dom bluffar sej fram?

--------------------

Citera
          Gillan
          Inlägg 14-08-2008, 06:36
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (Netha @ 13-08-2008, 20:59) *
          I så fall är jag ofta fånig för det är många program jag "bojkottar " (inte tittar på)
          Anledning till att jag inte såg invigningen har jag talat om i tidigare inlägg.
          Jag tillhör dem som protesterade skarpt, inte bara i min omgivning, redan när Kina kom på tal som OS-värdland
          och ännu mer när väl det ofattbara beslutet kom. Detta i hopp om att kanske beslutet skulle omprövas ...
          men.. sad.gif Tycker inte att omvärlden var så spec tyst, nog kom det protester från många håll och det under lång tid och det har också fortsatt under åren som gått sedan beslutet.

Tävlingarna ser jag så klart. smile.gif

Förlåt, fånigt var kanske dumt uttryckt. Det finns mängder av programm som jag inte kan tänka mig att titta på, men jag har aldrig kallat det att protestera, mera som att jag inte är ett dugg intresserad dunno.gif . Jag håller inte med om att världen protesterade särskilt högljutt vare sig när Kina kandiderade eller kammade hem spelen, men det beror väl på hur man definierar högljutt antar jag ( vad jag menar är att jag vet om att det protesterats och fortsatt gjorts, men inte tillräckligt ). Kul att du i alla fall protesterade utanför din egna omgivning tummenupp.gif . Det tror jag inte det var många som gjorde.

CITAT (Betty @ 13-08-2008, 22:55) *

Jag gick också på den slap.gif , men jag kan inte påstå att jag är dessillussionerad för det fanns inte många illussioner från början naughty.gif

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 14-08-2008, 08:23
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Berith @ 14-08-2008, 06:57) *
          Men vad *svärord*!

Tror dom verkligen att inställningen till Kina som OS-värd blir bättre av att dom bluffar sej fram?

Förvånad att mycke är fejk? Nej det är jag inte ett dugg. Och tyvärr är det nog inte många som bryr sig heller. Det känns som dubbelmoral att titta på OS men jag tittar ändå eftersom jag är intresserad och jag hoppas på något sätt att det gör någon nytta att Kina nu har världens ögon på sig.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Tobb
          Inlägg 14-08-2008, 12:19
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 1 197
          Medlem nr: 4 816

Bifogad bild

Det är ju inte bara vilka program man väljer att titta på. Utan vad man väljer att handla också.

--------------------
          [reklam] Hej [/reklam]

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 14-08-2008, 13:20
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (Tobb @ 14-08-2008, 13:19) *
          Bifogad bild

Det är ju inte bara vilka program man väljer att titta på. Utan vad man väljer att handla också.

rotfl.gif

--------------------

zon 1

Citera
          Samsara
          Inlägg 14-08-2008, 13:46
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 633
          Medlem nr: 8 160

Jag missade invigningen men kollade på cykel då Sverige fick sin första medalj. Det jag vill se helst av allt är Ridsporten, missade tyvärr fälttävlan. Fick reda på sen att 2 svenska hästar blev skadade, Keymaster fick ett brott i ett ebn på grund av skon (?) och Viktorias häst fick blödningar. Tråkigt att sådant händer, men dem lyckades klättra upp till en fjärde plats. Nu ska jag snart se dressyren med Briar. smile.gif

Citera
          krellus
          Inlägg 14-08-2008, 14:08
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 1 072
          Medlem nr: 3 347

Sketcherna med ChinaTV tycker jag är hur roliga som helst hur som helst.
          Visas i Olssons Studio.

--------------------
          Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 14-08-2008, 14:53
          Länk hit: #40

Gäster

Äntligen! Nu är det dax för årets höjdpunkt på TV ....FRIIDROTTEN BÖRJAR!

Citera

7 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 20:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon