CITAT (Myosotis @ 16-05-2012, 20:07)

Guldsebrighten lever än. Har fått en ny sorts antibiotika så hon får en chans till, men det är alltså bölden i mungipan som kommit tillbaka och om det är marekvirus så hjälper ingenting. Det är så jobbigt, jag hade ju redan tagit det svåra beslutet och så mådde hon bättre helt plötsligt. Tuppen mår sämre igen och favorithönan haltar helt plötsligt. Om hon dör ska jag också dö så slipper jag leva utan henne.
Men jag trodde du gissade på Leukos ?
Kan det vara någon insekt/bakterie eller liknande som har tagit sig in i hönshuset och gjort dom sjuka ?
Allt på en och samma gång kan knappast vara en slump...
Ta en dag i sänder och lider inte djuren,då tycker jag du skall låta dom få leva,naturligtvis skall dom inte lida men jag har fullt förtroende för att du kan avgöra det !
Visst är det en svår period i ditt liv men här behövs massor av positiv energi från din sida !!!
Fokusera allt på att få djuren friska,tänk efter vad som kan finnas i hönsgården,vänd upp och ner på hönshuset,hitta det som kan ha smittat djuren,pyssla om dom lite extra,så att dom känner
det finns hopp !!!
Jämför med en människa som är svårt sjuk,mår folk bra runt omkring,då kommer det alltid lite extra energi inifrån den sjukas kropp och energi är viktigt för återuppbyggnaden...
Avskyr jakt och slakt men räddar gärna djur från döden.
Skänker pengar till Djurrättsalliansen, WSPA, Svenska Hästars Värn och Djurskyddet Sverige.
Zon 1 enligt kartan men ibland känns det som zon 13