Nu har jag också en sjuk höna

Tyckte hon såg lite hängig ut i går kväll redan men lät henne dumt nog vara tills i morse. Hon har legat och ruvat länge i ett tomt rede och jag har inte fått henne att sluta. I morse låg hon uppburrad på golvet och var inte det minsta pigg. Gult torrt smul i baken (tvättade bort med lite varmt vatten och baddade koksaltlösning) och ganska slö.
Nu bor hon i en kartong i sadelkammaren (vågar inte ha henne inne i badrummet eftersom hundarna kan öppna dörren dit) och har fått lite vetekligröt, linfröolja och så klart vatten. Någon som har någon aning om vad det kan vara? Veterinären vet ingenting alls om fjäderfä och kunde bara råda om att avliva henne, men jag vill ge henne en chans först.
Jag har fått i henne lite vätska i alla fall, och hon kvicknade till för en liten stund men är ganska svag på benen och flaxar ingenting alls med vingarna som hon brukar göra när man håller i henne. Kan jag ge henne Baytil som jag ändå har hemma ifall att det är äggledarinflammation? Hur och var ska jag känna efter ifall det är ett ägg som sitter fast eller liknande? Kan man hjälpa henne få ut det på något sätt i såna fall?
Hönshuset är noga städat och jag har strött ut rejält med Stalosan ifall att... men alla andra är pigga och mycket livliga - även kycklingarna.