CITAT (Myosotis @ 03-07-2012, 09:25)

Roligt att höra att hon mår bättre

Fick du tag i antibiotika?
Jag hade hemma, rätt sort och allt

Jag pratade med en av veterinärerna du tipsade om och jag hade redan gjort allt som h*n föreslog - satt hönan på antibiotika och kortison, rent vatten och mjuk lättsmält mat att äta + spola henne med kroppsvarm koksaltlösning en gång om dagen.
Hon är ganska fjäderlös i rumpan dock...
Den enda funderingen jag har kvar är hur det ska se ut normalt "där bak". Jag har försökt titta på mina friska hönor, men de sprattlar för glatta livet och är dessutom väldigt fluffiga så jag ser inte. Är det nån som har en bra bild eller förklaring på hur det ser ut nedanför kloaken på en frisk och kry höna? Den här fröken har en "bulle" på "undersidan", någon cm nedanför kloaken, ungefär så stor som ett ägg. Jag känner inget hårt och hon är inte öm. Jag funderar på om det är blindtarmen som är inflammerad eller skadad på nåt sätt, eller om det ska vara så?
När jag spolar henne kommer det ut mest vatten och lite lite "ljusa strängar". Hon bajsar väldigt löst och grynigt fortfarande, men har ju bara ätit kligröt och mjuk mat fram tills i går så det kan ju bero på det också. Vet. var väldigt upptagen och svår att få tag på så jag vill helst låta bli att ringa igen... (HATAR dessutom att prata i telefon.. )