| |
|
  |
Höns |
|
|
|
|
22-07-2012, 22:05
|

Medlem
Antal inlägg: 775
Medlem nr: 38 520

|
Tycker bestämt att du skall rådfråga alternativt.nu,för här finns nog inte mycket support att hämta... Men vi kan hålla tummarna för att bebben blir frisk ! Vad är det för fel på lillen,jag kan som du vet inte så mycket om fjäderfän ? Du får hänga raggartärningar på styret för dom är mycket billigare http://www.stylingbutiken.se/fuzzy-dice-white/2881-0Extrapris är det också,nu 45:- tidigare 79:-. Glömde att svara Eva i Skåne,åk ner och titta inte långt och väl värt ett besök !
Redigerat av Flemming: 22-07-2012, 22:12
--------------------
Avskyr jakt och slakt men räddar gärna djur från döden. Skänker pengar till Djurrättsalliansen, WSPA, Svenska Hästars Värn och Djurskyddet Sverige. Zon 1 enligt kartan men ibland känns det som zon 13
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2012, 16:49
|

Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem nr: 3 958

|
Håller tummarna för Lilla Pärlan att hon snart blir bättre!
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2012, 20:27
|

Medlem

|
CITAT (Myosotis @ 23-07-2012, 17:12)  Snart får vi moderatorer och då blir man säkert utskälld varje gång man skriver OT på det här viset, därför passar jag på nu. Nja,så farligt är det inte med en eller flera moderatorer,odla.nu måste naturligtvis berätta för den/dom hur högt ribban skall ligga. Lite OT finns det på alla forum och skulle man plocka bort sådant som ligger inom rimliga gränser,då kommer man per automatik att släcka forumet,för ingen vill vara där längre... Till saken,tråkigt att Lilla Pärlan är hängig men det betyder inte att den håller på att lämna det jordiska,alla har "hängiga" dagar,människor såväl som djur... Naturligtvis skall du hålla Pärlan under extra uppsikt men jag tror nog att det går vägen även om du har haft några nederlag. Håller inga tummar längre för dom är inte bra,en liten kanin som jag höll tummarna för klarade sig inte,vilket tyder på att mina tummar för död med sig...
--------------------
Avskyr jakt och slakt men räddar gärna djur från döden. Skänker pengar till Djurrättsalliansen, WSPA, Svenska Hästars Värn och Djurskyddet Sverige. Zon 1 enligt kartan men ibland känns det som zon 13
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2012, 23:06
|

Medlem
Antal inlägg: 67
Medlem nr: 23 014

|
Angående cykelsadlar så är det ju plättlätt att sy en själv!  Jag hittade en liten överraskning hos hönan som har ruvat på låååång övertid nu! Jag har lyst äggen en gång i veckan och plockat bort de som inte varit något i (hon hade över 20 ägg!) men se - trägen vinner   Förhoppningsvis kommer det fler...
--------------------
Jenny, med ny försummad trädgård i zon VII
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2012, 09:55
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
CITAT (Flemming @ 23-07-2012, 21:27)  Lite OT finns det på alla forum och skulle man plocka bort sådant som ligger inom rimliga gränser,då kommer man per automatik att släcka forumet,för ingen vill vara där längre... Hoppas det blir uthärdligt. Lite närvaro skulle verkligen inte skada, men jag avskyr när de flyttar trådar och tar bort inlägg etc. hur som helst, som användare känner man sig idiotförklarad. CITAT (Flemming @ 23-07-2012, 21:27)  ...det betyder inte att den håller på att lämna det jordiska,alla har "hängiga" dagar,människor såväl som djur... Den ruggar handpennor nu. Det är jobbigt att rugga, de blir ofta lite trötta. Jag försöker just intala mig att det bara är det. Eftersom hon är den enda Dals-Pärlhönan har jag ju inget att jämföra med. CITAT (Flemming @ 23-07-2012, 21:27)  Håller inga tummar längre för dom är inte bra,en liten kanin som jag höll tummarna för klarade sig inte,vilket tyder på att mina tummar för död med sig...  Så illa kan det väl ändå inte vara  stackars kanin CITAT (lewellyn @ 24-07-2012, 00:06)  ... en liten överraskning...  Grattis! Sy flugsvampcykelsadelöverdrag själv var ju också en idé  om man hittar prickigt tyg.
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2012, 11:06
|

Medlem

|
http://www.nelsondesignoneandonly.blogspot...sadelskydd.htmlhttp://akdesignohantverk.wordpress.com/cykelsadelskydd/Lite inspiration/handledning till sadelskyddet... Tyget har jag inte hittat men det kan du nog finna någonstans i dina trakter. Angående Lilla Pärlan så tycker jag du skall rådfråga ieenilorac och Johan P på alternativ.nu för dom har båda Dals Pärlhöns. Länk till den bortgångna kaninen: http://www.alternativ.nu/index.php?topic=1....msg1303070#newSe där nu har jahg lyckats göra reklam för alternativ.nu men inte ens sådant skall plockas bort av kommande moderatorer,anledning,innehållet är seriös och ingen förlorar pengar... Däremot främjar det en god sammanhållning mellan forumsdeltagarna på respektive forum men man lär sig även något nytt och det är aldrig fel... Det blir nog bra Myo Lewellyn: Grattis till nykomlingen eller ännu bättre,gå ut och gratulera hönan och tuppen
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2012, 12:11
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
CITAT (Flemming @ 24-07-2012, 12:06)  ...rådfråga ieenilorac... Det är från henne äggen kommer och hon har redan träffat kycklingarna
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2012, 23:00
|

Medlem

|
CITAT (Myosotis @ 24-07-2012, 13:11)  Det är från henne äggen kommer och hon har redan träffat kycklingarna  Där ser man men har du rådfrågat henne om Lilla Pärlan ?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-07-2012, 18:43
|

Medlem

|
Fattar inte att ni klarar fotografera höns och tuppar,antingen visar dom bakdelen eller så skall kameran synas i sömmarna... Lyckades få några bilder på två stycken som bor hos myskens matte,där fanns fler men jag gav upp... Dom var kanske "uppskruvade" för fjäderfäna i Trelleborgs Stadspark var inte svåra...
Redigerat av Flemming: 25-07-2012, 18:45
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
27-07-2012, 12:52
|

Medlem
Antal inlägg: 183
Medlem nr: 31 692

|
Hej!
Tänkte bara rapportera att den sjuka hönan blivit frisk igen! Hon fick antibiotika och på ett Par dagar vände det, hon blev piggare och började värpa efter 2 veckor igen!
Den andra värphönan som sympatislutade värpa har inte börjat, men båda mår iaf bra! "kycklingarna" är nästan fullstora nu och alla går och påtar!
--------------------
*Trädgårdsland * Växthus * Höns *- livet på landet leker!
|
|
|
|
|
|
|
|
29-07-2012, 09:04
|

Medlem

|
Vad skönt att hon piggnade på sig! Min sjuka höna har plötsligt blivit sämre igen så hon får somna in nu.  Den lilla överraskningskycklingen har fått sällskap av tre syskon. Dock skär det lite i hönsmattehjärtat att hönan inte verkar vara så intresserad av dem. Hon vill bara ruva, och tar med sig kycklingarna ut på golvet, och lämnar dem där för att återvända till äggen sen. Kycklingarna pep och skrek så att jag inte kunde med att lämna dem där... nu bor de under värmelampa istället, men jag funderar på att försöka ge tillbaka dem till hönan och norpa resten av äggen, då borde hon ju ta hand om sina små? Eller?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
31-07-2012, 09:03
|

Medlem

|
Jag har lyst och plockat bort ägg eftersom, och hon la sig ändå i tomt rede och började om. Jag trodde hon skulle sluta när det kom kycklingar men de ville hon som sagt inte ha. Nu i morse gick hon iofs faktiskt UT i rastgården med de andra och jag plockade bort alla ägg jag hittade i hela hönshuset. Kycklingarna lyckades jag dock adoptera bort till hönan som lagt sig att ruva i redet brevid, har plockat ägg från henne hela tiden eftersom jag dels tycker det räcker med kycklingar nu och dels faktiskt vill ha ägg!  eller ja... "lyckades adoptera bort" var nog fel ordval. En överlycklig kuttrande höna tog med öppna vingar emot dem när jag hade med dem ut i hönshuset igen för att göra ett sista försök med mamma-hönan  Samma höna som snodde ett gäng kycklingar ur den första kullen. Tror att jag bara ska låta henne och ingen annan ruva nästa år, hon är verkligen helt suverän med de små!
Redigerat av lewellyn: 31-07-2012, 09:05
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
02-08-2012, 10:59
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
02-08-2012, 12:09
|

Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110

|
Jaså. Den prickiga kycklingen var en tuppkyckling  Hur var fördelningen höna/tupp på resten av kycklingarna?
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|