Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > "Guds hand..."
          Netha
          Inlägg 22-08-2008, 07:48
          Länk hit: #21

Gäster

CITAT (Berith @ 22-08-2008, 06:34) *
          Sen tycker faktiskt jag att det hör till allmänbildningen att veta vem som ritade och tog fram dom flesta svenska trafikmärkena. Tror inte för ett ögonblick att dom trycks i Guds namn eller att dom skulle ha en religiös underton. Löjligt!

ohmy.gif
          Du menar det på allvar ...eller?

Citera
          Gita
          Inlägg 22-08-2008, 12:03
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Solstorm @ 21-08-2008, 19:39) *
          Vi har ju massa lagar omkring diskriminering på arbetsplatserna. Man får inte favorisera utifrån kön, nationalitet osv. Är det tillåtet att bara anställa kristna? Vad händer om det kommer en muslim eller hindu eller något annat som söker jobb där?

Fast när det gäller privata företag får man faktiskt (tack och lov) fortfarande anställa eller inte anställa vem man vill.
          Nu menar jag inte att försvara det här religiösa företaget, tycker egentligen bara att de är lite fåniga med förbön och vd.:s tro att man kan påverka med en skylt vid övergångsställen, men det är väl inget att hetsa upp sig över.
          Gita

Redigerat av Gita: 22-08-2008, 12:05

Citera
          Tanjatall
          Inlägg 22-08-2008, 12:20
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 62
          Medlem nr: 18 383

CITAT (Farbror Blå @ 21-08-2008, 20:44) *
          [b]Men alltså!!!

När det gäller smygreklam kan man ju ha olika åsikter, de flesta av oss vill inte ha sån.
          Men att ÖVERHUVUDTAGET tolka handen som Guds hand är ju helt absurt, både från företaget som tillverkar prylen och den som irriterar sej på den.
          När blir en handsymbol Guds hand ? Hur ska man annars visa att man ska trycka på knappen?
          Finns det NÅN annan symbol som får alla att förstå att dom ska trycka på knappen handen pekar på?

Jag tycker att kristna är samtidens judar, i betydelsen att man får vara tjock, ful, dum, kriminell, naken på TV (kanske minns nakenJanne), knarka, gaykyssas på bästa sändningstid, klä av sej naken i Pridetåg och ändå vara Ok, cool, tillochmed ngn att beundra.
          Men KRISTEN, deeet får man minsann inte vara. Kristna friskolor kritiseras, KD mobbas öppet, biskopar smutskastas och pastorer åtalas för sina predikningar.

Var ska det sluta?
          b]

Så rätt!!!
          Ingen skulle drömma om att kritisera muslimer så som man kritiserar kristna!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 22-08-2008, 16:23
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Så länge dom inte går över till att göra apparaterna röststyrda så man måste hojta halleluja så fort man ska över gatan så tycke jag inte att det är något att bry sig om. Inte förknippar då jag en hand med något kristet och inte bryr jag mig heller om vilka som är skapare av vägmärken. Onödigt vetande kallar jag sånt.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 22-08-2008, 19:55
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

CITAT (Tanjatall @ 22-08-2008, 13:20) *
          Så rätt!!!
          Ingen skulle drömma om att kritisera muslimer så som man kritiserar kristna!

Näe!
          Likadant verkar det vara att elever i skolor i Sverige inte får ha på sej tröjor med svenska flaggan, utan får g hem och byta, eftersom det kan anses uppviglande/stötande..
          Skulle man VÅGA göra så om det var en albansk flagga? Skulle inte det vara diskriminerande? Då hade man antagligen Kalla Fakta på dörren inom en timme..

Självklart kan det vara så att nassesvin* tar på sej Sverigesymboler för att mobba andra, eller visa samhörighet, men om ALLA har gulblått har det ju ingen effekt?
          Tror man skulle utnyttja det på skolor, inför Tre kronors viktiga matcher, eller fotbollslandslagets skulle man utlysa gulbå dag, där alla har svenska färgerna, kanske kan skänka alla elever varsin sån tröja?
          DET skulle minsann paja för en del förvirrade kultingar.. ( Jo A A Milne hade rätt: en Nasse är en liten, rädd gris)

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 22-08-2008, 20:09
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

"Designern: Jag känner mig kränkt. Dementerar bestämt uppgifter om att Herr Gårmanknappen skulle vara ett dolt Jesustecken"

Citera
          Netha
          Inlägg 22-08-2008, 20:13
          Länk hit: #27

Gäster

CITAT (Anma @ 22-08-2008, 21:09) *

Men nu har de iaf fått en massa uppmärksamhet och t.o.m fått en del att gå upp i limningen
          och protestera. rotfl.gif

Citera
          Piccante
          Inlägg 22-08-2008, 20:25
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Farbror Blå @ 21-08-2008, 20:44) *
          [b]Men alltså!!!

När det gäller smygreklam kan man ju ha olika åsikter, de flesta av oss vill inte ha sån.
          Men att ÖVERHUVUDTAGET tolka handen som Guds hand är ju helt absurt, både från företaget som tillverkar prylen och den som irriterar sej på den.
          När blir en handsymbol Guds hand ? Hur ska man annars visa att man ska trycka på knappen?
          Finns det NÅN annan symbol som får alla att förstå att dom ska trycka på knappen handen pekar på?

Jag tycker att kristna är samtidens judar, i betydelsen att man får vara tjock, ful, dum, kriminell, naken på TV (kanske minns nakenJanne), knarka, gaykyssas på bästa sändningstid, klä av sej naken i Pridetåg och ändå vara Ok, cool, tillochmed ngn att beundra.
          Men KRISTEN, deeet får man minsann inte vara. Kristna friskolor kritiseras, KD mobbas öppet, biskopar smutskastas och pastorer åtalas för sina predikningar.

Var ska det sluta?
          b]

Fast sticker man ut hakan så får man väl tåla att få svar på tal eller? Det är väl inget konstigt i det. Religiösa friskolor är ett sätt att slippa låta sina barn umgås med andra och få vidga sina vyer. Jag tycker det är att isolera sina barn och inte låta dem få kontakt med andra värderingar så att de kan göra egna val i livet. Om man kan maskera sitt hets mot folkgrupp i en predikan så kan man med religionsfrihetens hjälp gå fri fast det säkert gjordes i syfte att provocera och KD får ju räkna med att deras politik granskas precis som alla andra partier.

Tänk om företaget som gjorde dosan var sektkommunister istället och de tryckte hammaren och skäran på dosan då? Skulle inte det vara ett påträngande inslag då.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Magdis
          Inlägg 22-08-2008, 21:21
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Det är ett kors på svenska flaggan, nån som tänkt på det nån gång? whist.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 22-08-2008, 21:31
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (Magdis @ 22-08-2008, 22:21) *

-fear-.gif Sen kan man ju vända den upp och ner också!!! -fear-.gif
          a0a.gif

Citera
          Tobb
          Inlägg 22-08-2008, 21:47
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 1 197
          Medlem nr: 4 816

Tog mig friheten att vända upp och ner på flaggan

flirting.gif

--------------------
          [reklam] Hej [/reklam]

Citera
          Anma
          Inlägg 22-08-2008, 22:11
          Länk hit: #32

Medlem

CITAT (Tobb @ 22-08-2008, 22:47) *
          Tog mig friheten att vända upp och ner på flaggan

flirting.gif

giggle.gif

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 22-08-2008, 22:11
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

Men asså...

handen symboliserar ingenting.
          Först så visade den var man skulle trycka på stolpen, sen togs knappen bort och en hel platta att trycka på sattes dit. Handen står kvar för att visa att man ska trycka på plattan helt enkelt.
          Att det sen sitter en störd VD och berättar att handen har ett budskap är ren bullshit.
          Företaget är ökänt i bygden och det går otaliga historier om det bland lokalbefolkningen. Som ni förstår så anställs bara personal av rätt sort, det har ni säkert förstått redan. Det framgår i varje platsannons och är inte det diskriminering så ska jag ta mig fan bli religiös.

VD:n utnyttjar bara situationen att sprida sitt "evangelium" och tror att det hjälper någon förlorad själ i landet...
          men i själva verket är det tekniken som har sprungit ifrån Gud.

Redigerat av AndersKbg: 22-08-2008, 22:11

Citera
          Berith
          Inlägg 23-08-2008, 06:17
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Magdis @ 22-08-2008, 22:21) *

Ja det har du rätt i! Menar du att det kommer från korset Jesus korsfästes på? Verkligen en symbol med gott rykte...

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Berith
          Inlägg 23-08-2008, 06:24
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Netha @ 22-08-2008, 21:13) *
          Men nu har de iaf fått en massa uppmärksamhet och t.o.m fått en del att gå upp i limningen
          och protestera. rotfl.gif

Jag tycker det är jättebra att anmälningarna kom. Men framför allt visade det sej ju - efter att designen sagt som det var! - att företagsägaren/ledaren ljugit i dom TV-intervjuer jag länkat till här och trovärdigheten för honom, företaget och övrig personal sjönk som en sten.

Visst är det konstigt Netha att dom aktivt kristna (som jag kallar religiösa) alltid visar sej från sin rätta sida till slut? rotfl.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Anma
          Inlägg 23-08-2008, 10:16
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (Berith @ 23-08-2008, 07:24) *
          /..../

Visst är det konstigt Netha att dom aktivt kristna (som jag kallar religiösa) alltid visar sej från sin rätta sida till slut? rotfl.gif

Nu står det ju Netha i meningen, men svara ändå. Du genariliserar starkt här, precis som många andra gjort i många andra fall... Det finns massor med aktivt kristna som är pålitliga och bra samhällsmedborgare.

Citera
          Betty
          Inlägg 23-08-2008, 10:44
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

..../

Hoppsan..! Vad mer exakt menar du med det påståendet Berith? unsure.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-08-2008, 11:02
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Det där hånfulla uttalandet tycker jag var dumt trots att jag inte själv är det minsta religiös. thumbdown.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          herkules
          Inlägg 23-08-2008, 11:16
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Betty @ 21-08-2008, 13:02) *
          Man har fortfarande fullständig rätt att tolka handsymbolen fritt. Inget att uppröras över. Finns så mycket värre saker här i världen att uppröras över enligt min mening...

precis! man ser det man vill se.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Netha
          Inlägg 23-08-2008, 11:55
          Länk hit: #40

Gäster

.
          CITAT (*Stintan* @ 23-08-2008, 12:02) *
          Det där hånfulla uttalandet tycker jag var dumt trots att jag inte själv är det minsta religiös. thumbdown.gif

Som troende, tar jag inte åt mig alls, utan tycker mest synd om Berith som
          har behov av att trycka till/håna andra. ... kanske gör hon det för att få någon sorts tillfredsställelse i sig själv.?sad.gif

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-10-2025, 17:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon