Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

13 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > HJÄLP! AKUT! KATTUNGAR AVLIVAS I KVÄLL!, Någon som kan tänka sig att rädda en?
          Myosotis
          Inlägg 05-10-2008, 13:53
          Länk hit: #181

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

För att han nog skulle mörda mig om han fick en chans...

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Anic
          Inlägg 05-10-2008, 13:57
          Länk hit: #182

Medlem
          Antal inlägg: 1 595
          Medlem nr: 5 429

CITAT (Myosotis @ 05-10-2008, 14:53) *

nono.gif Så där hittar man inget hem till honom. Ingen vill ha en mördasrkatt, du får fokusera på han posetiva sidor, hmm, tuff i mjuk förpackning låter bättre naughty.gif

Hur går det med honom nu, har han lugnat sig, jag puttar trådarna i hopp om svart, har du fått någon respons?

Citera
          Myosotis
          Inlägg 05-10-2008, 14:09
          Länk hit: #183

Medlem

Bifogad fil  sigh.gif ( 1.55k ) Antal nedladdningar: 5

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Anic
          Inlägg 05-10-2008, 14:26
          Länk hit: #184

Medlem

CITAT (Myosotis @ 05-10-2008, 15:09) *
          Bifogad fil  sigh.gif ( 1.55k ) Antal nedladdningar: 5

Konstig figur som säger sigh... Vad betyder den?

Citera
          Virriz
          Inlägg 05-10-2008, 14:28
          Länk hit: #185

Medlem
          Antal inlägg: 154
          Medlem nr: 9 143

CITAT (Myosotis @ 05-10-2008, 14:53) *

Näääää!!

Men i vilket fall verkar han svårplacerad... crying.gif
          Gör det du måste/kan! Har han inte lugnat ner sig nånting heller??

--------------------
          Trädgård, sommar & Katter

http://www.cybersyrrorna.blogspot.com/

Citera
          CillaM
          Inlägg 05-10-2008, 15:54
          Länk hit: #186

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

En sak, som jag själv gjort en gång just gällande katt, men en överkörd och död, som jag hittade, var att jag pratade med redaktören för vår lokala tidning och hon lade in en blänkare och uppmaning till ev. matte/husse att höra av sig till mig. Detta utan kostnad. Kanske du kan göra något sådant nere hos dig? Tryck ut flygblad och sätt upp i mataffären och liknande ställen.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 05-10-2008, 15:59
          Länk hit: #187

Medlem

CITAT (Anic @ 05-10-2008, 15:26) *
          Konstig figur som säger sigh... Vad betyder den?

"Suck" Betyder att jag känner mig uppgiven och deppig.

Ja, han klättrar ju inte på väggarna längre, men det känns som att bryta hans vilja istället för att få honom att lita på människor. Han kanske kan bli uppgiven och apatisk och se lugn ut, men jag har mycket svårt att tro att han någonsin kan bli lycklig hos människor. "Tuff i mjuk förpackning" är snällt sagt, men jag vill inte lura folk heller och få dem att tro att det här är en katt som går att klappa. Enda sättet som jag ser det är kastration och sen typ en bondgård där han får mat samt en varm plats i stallet eller ladan där han får vara i fred. Sen kan man försöka att bygga upp hans förtroende därifrån. Hade jag inte haft andra katter hade jag kunnat ha honom ute på gården, men jag vill som sagt inte att mina försvinner/blir lidande heller. Det är väl bättre att säga ärligt som det är och hoppas att någon har plats/möjlighet att erbjuda honom något sådant. Han blir nog inte ledsen om man inte har så mycket tid för honom.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          CillaM
          Inlägg 05-10-2008, 16:04
          Länk hit: #188

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

Upp med hakan Myosotis, ta en dag i sänder. För varje dag som går har du kommit en dag längre fram i tiden. Kastration och en framtid på en bondgård tycker jag låter helt perfekt för kattstackarn.

Citera
          Anic
          Inlägg 05-10-2008, 16:12
          Länk hit: #189

Medlem

CITAT (Myosotis @ 05-10-2008, 16:59) *
          kastration och sen typ en bondgård där han får mat samt en varm plats i stallet eller ladan

Jo, jag tänkte också att det kunde var en bra lösnig för honom om inget annat, men jag känner inga med gårdar eller någon anna som kan ta honom heller. Jag grubblar och grubblar, men kan inte komma på en snabb och bra lösning, men jag hoppas på ett mirakel endå.

Jag hoppas fortfrande på en lösning där han får leva, men du kan ju inte ha honom på toaletten hur länge som helst, har du bestämmt någon tidsbegränsning för ett jourhem att dyka innan det blir avlivning?

Det är väldigt synda att det inte gick att ordna ett TNR-projekt på gårde de bodde, det hade ju varit en bra lsöning för honom.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 05-10-2008, 16:14
          Länk hit: #190

Medlem

CITAT (Anic @ 05-10-2008, 17:07) *
          har du bestämmt någon tidsbegränsning för ett jourhem att dyka innan det blir avlivning?

crying.gif Ja det var väl i fredags det... Badrumsdörren är förstörd, kanske hela badrummet, och det är mina föräldrars fritidshus jag bor i... de kommer att lyncha mig. -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Anic
          Inlägg 05-10-2008, 16:23
          Länk hit: #191

Medlem

CITAT (Myosotis @ 05-10-2008, 17:14) *
          crying.gif Ja det var väl i fredags det... Badrumsdörren är förstörd, kanske hela badrummet, och det är mina föräldrars fritidshus jag bor i... de kommer att lyncha mig. -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif

trostar.gif

Inte för att det är någon tröst för dig, men mina jourkatter har förstört mina väggar = klöst stora hål i cementen, plus hjälpt min pojkvän att bli av med lite prydnadssaker jag inte var förutsende med att ta bort och nu har de sikt inställt på mina älskade böcker. Fast det blev trevliga katter av dem också, även om visa kansek aldrig blir gos katter så kommer de att acceptera människor närvaro.

Redigerat av Anic: 05-10-2008, 16:27

Citera
          Myosotis
          Inlägg 05-10-2008, 16:53
          Länk hit: #192

Medlem

Det hade varit lättare att acceptera om det hade varit mitt eget hus som blir förstört pga mina beslut.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Grå
          Inlägg 05-10-2008, 17:09
          Länk hit: #193

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

Det skulle ju faktiskt kunna vara så att katten tackar för kaffet och vill gå hem?

Citera
          Anic
          Inlägg 05-10-2008, 17:47
          Länk hit: #194

Medlem

Har han fått kaffe så är det inte konstigt att han har överskottenergi, eller det kanske var koffinfritt kaffe?

Citera
          Myosotis
          Inlägg 05-10-2008, 17:50
          Länk hit: #195

Medlem

Sorry, men jag känner inte alls för att skämta om det här...

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Anic
          Inlägg 05-10-2008, 17:57
          Länk hit: #196

Medlem

Förlåt, det var inte meningen att klampa på någon tå. Jag tyckte att kommentaren inte var särskilt konstruktiv i sig själv och det fanns väl inget bra svar igentligen, jag borde ha ignorerat den.

Citera
          pejori
          Inlägg 05-10-2008, 18:05
          Länk hit: #197

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Anic @ 05-10-2008, 14:57) *
          nono.gif Så där hittar man inget hem till honom. Ingen vill ha en mördasrkatt, du får fokusera på han posetiva sidor, hmm, tuff i mjuk förpackning låter bättre naughty.gif

Hur går det med honom nu, har han lugnat sig, jag puttar trådarna i hopp om svart, har du fått någon respons?

Dumheter. fear.gif
          Klart att det finns folk som vill ha en mördarkatt...Alla vill inte ha en kelkatt naughty.gif
          Bor någon på landet med ladugård och mössproblem, skulle dom säkert vilja ha en kastrerad mördarkatt som bevakade området. tummenupp.gif
          En annons där man påtalar hans jaktinstingt och att han får en ladugård som "hemma" så nappar säkert någon. tummenupp.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Virriz
          Inlägg 05-10-2008, 18:05
          Länk hit: #198

Medlem
          Antal inlägg: 154
          Medlem nr: 9 143

CITAT (Myosotis @ 05-10-2008, 18:50) *

Stackars dig! rose.gif

Men du måste nog fatta ett beslut snart. Om du lyckas hitta ett hem (bondgård eller liknande) typ nu, så kan du ju ta in och kastrera honom och sen får han åka till bondgård.
          Men eftersom det finns snälla söta kattungar som ingen vill ha så kanske det inte finns jättemycket hopp för honom...? Hur hemskt det än är så måste man kanske vara realistisk...
          INGEN anklagar dig om han måste somna in, för du har verkligen försökt!!! Du är en katt-ängel! rose.gif
          Katten kanske heller inte är frisk utan har ont någonstans och därför uppför sig som en "galning"??

LOVA bara att han inte släpps ut okastrerad, för det tycker jag vore galet oansvarigt!

Jag blir så himla trött och ledsen av sådana här saker!!! Kastrera era katter för faaaaan!!! Eller ta ansvar för VARENDA kattunge de ger upphov till!!! angry.gif
          Katten är ett HUSDJUR och det innebär att dens ägare ska ta ansvar för sin katt!!

--------------------
          Trädgård, sommar & Katter

http://www.cybersyrrorna.blogspot.com/

Citera
          pejori
          Inlägg 05-10-2008, 18:14
          Länk hit: #199

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Myosotis @ 05-10-2008, 18:50) *

Usch...Jag lider med dej. kompiskram.gif
          Det är inget lätt beslut och heller ingen önskvärd situation för varken dej eller katterna. thumbdown.gif
          Önskar att jag kunde hjälpa dej, men har fullt redan av katter och hundar. kompiskram.gif
          Rent spontant känner jag...Avliva. blink.gif
          På mej låter det som han redan är så förvildad att inget får honom att må bra inomhus.
          Avlivas han, vet du att han inte lider och har det svårt, samt att du kan inrikta dej på resten av katterna. tummenupp.gif

Är det kattpisslukten som förstört mest, så hav tröst. yes.gif
          24% ättika tar bort kattpisslukt.
          Spraya hela badrummet och vänta någon timma...Tvätta sedan med kallt vatten och lite klorin i...så går det bort. 000.gif

Tapeter/väggar är värre om dom är sönderklösta...då är det tapetsering som gäller help.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Grå
          Inlägg 05-10-2008, 18:15
          Länk hit: #200

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (Virriz @ 05-10-2008, 19:05) *
          Jag blir så himla trött och ledsen av sådana här saker!!! Kastrera era katter för faaaaan!!! Eller ta ansvar för VARENDA kattunge de ger upphov till!!! angry.gif
          Katten är ett HUSDJUR och det innebär att dens ägare ska ta ansvar för sin katt!!

Jag bor på en gård med en ladugård där det finns många möss, men vad hjälper det att jag kasterar mina katter och bara avlar fram de katter jag vill ha när det finns människor som inte kan hantera katter som ställer ut kattfällor för att göra en samhällstjänst?

Killer Cat kanske redan är katt hos någon bonde och längtar hem och kanske redan var på väg hem när han traskade in i fällan?

Visst Myosotis gör ett bra jobb, men varenda katt är inte hemlös och jag gillar inte alls taktiken. Har du tagit reda på än Myosotis om han är kasterad eller är du fortfarande oviss?

Bella hette en ung kattmamma jag hade för några år sedan som försvann spårlöst när hennes ungar bara var någon vecka gamla. Tack och lov kunde en annan av kattorna ta hand om ungarna som blev hennes, men av Bella syntes inte ens några pälstussar. Jag var ute och letade efter henne i flera veckor.
          Kanske blev hon fångad och bortlämnad till någon godhjärtad katträddare, kanske blev hon tagen av grävlingen, vad vet jag?

Citera

13 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 04:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon