| |
|
  |
HJÄLP! AKUT! KATTUNGAR AVLIVAS I KVÄLL!, Någon som kan tänka sig att rädda en? |
|
|
|
|
05-10-2008, 13:57
|

Medlem
Antal inlägg: 1 595
Medlem nr: 5 429

|
CITAT (Myosotis @ 05-10-2008, 14:53)  För att han nog skulle mörda mig om han fick en chans...  Så där hittar man inget hem till honom. Ingen vill ha en mördasrkatt, du får fokusera på han posetiva sidor, hmm, tuff i mjuk förpackning låter bättre Hur går det med honom nu, har han lugnat sig, jag puttar trådarna i hopp om svart, har du fått någon respons?
|
|
|
|
|
|
|
|
05-10-2008, 14:26
|

Medlem

|
CITAT (Myosotis @ 05-10-2008, 15:09) 
sigh.gif ( 1.55k )
Antal nedladdningar: 5Konstig figur som säger sigh... Vad betyder den?
|
|
|
|
|
|
|
|
05-10-2008, 14:28
|

Medlem
Antal inlägg: 154
Medlem nr: 9 143

|
CITAT (Myosotis @ 05-10-2008, 14:53)  För att han nog skulle mörda mig om han fick en chans... Näääää!! Men i vilket fall verkar han svårplacerad... Gör det du måste/kan! Har han inte lugnat ner sig nånting heller??
--------------------
Trädgård, sommar & Katter
http://www.cybersyrrorna.blogspot.com/
|
|
|
|
|
|
|
|
05-10-2008, 15:54
|

Medlem
Antal inlägg: 3 419
Medlem nr: 4 901

|
En sak, som jag själv gjort en gång just gällande katt, men en överkörd och död, som jag hittade, var att jag pratade med redaktören för vår lokala tidning och hon lade in en blänkare och uppmaning till ev. matte/husse att höra av sig till mig. Detta utan kostnad. Kanske du kan göra något sådant nere hos dig? Tryck ut flygblad och sätt upp i mataffären och liknande ställen.
|
|
|
|
|
|
|
|
05-10-2008, 15:59
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
CITAT (Anic @ 05-10-2008, 15:26)  Konstig figur som säger sigh... Vad betyder den? "Suck" Betyder att jag känner mig uppgiven och deppig. Ja, han klättrar ju inte på väggarna längre, men det känns som att bryta hans vilja istället för att få honom att lita på människor. Han kanske kan bli uppgiven och apatisk och se lugn ut, men jag har mycket svårt att tro att han någonsin kan bli lycklig hos människor. "Tuff i mjuk förpackning" är snällt sagt, men jag vill inte lura folk heller och få dem att tro att det här är en katt som går att klappa. Enda sättet som jag ser det är kastration och sen typ en bondgård där han får mat samt en varm plats i stallet eller ladan där han får vara i fred. Sen kan man försöka att bygga upp hans förtroende därifrån. Hade jag inte haft andra katter hade jag kunnat ha honom ute på gården, men jag vill som sagt inte att mina försvinner/blir lidande heller. Det är väl bättre att säga ärligt som det är och hoppas att någon har plats/möjlighet att erbjuda honom något sådant. Han blir nog inte ledsen om man inte har så mycket tid för honom.
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
|
|
|
05-10-2008, 16:04
|

Medlem
Antal inlägg: 3 419
Medlem nr: 4 901

|
Upp med hakan Myosotis, ta en dag i sänder. För varje dag som går har du kommit en dag längre fram i tiden. Kastration och en framtid på en bondgård tycker jag låter helt perfekt för kattstackarn.
|
|
|
|
|
|
|
|
05-10-2008, 16:12
|

Medlem

|
CITAT (Myosotis @ 05-10-2008, 16:59)  kastration och sen typ en bondgård där han får mat samt en varm plats i stallet eller ladan Jo, jag tänkte också att det kunde var en bra lösnig för honom om inget annat, men jag känner inga med gårdar eller någon anna som kan ta honom heller. Jag grubblar och grubblar, men kan inte komma på en snabb och bra lösning, men jag hoppas på ett mirakel endå. Jag hoppas fortfrande på en lösning där han får leva, men du kan ju inte ha honom på toaletten hur länge som helst, har du bestämmt någon tidsbegränsning för ett jourhem att dyka innan det blir avlivning? Det är väldigt synda att det inte gick att ordna ett TNR-projekt på gårde de bodde, det hade ju varit en bra lsöning för honom.
|
|
|
|
|
|
|
|
05-10-2008, 17:09
|

Medlem
Antal inlägg: 2 648
Medlem nr: 11 526

|
Det skulle ju faktiskt kunna vara så att katten tackar för kaffet och vill gå hem?
|
|
|
|
|
|
|
|
05-10-2008, 17:47
|

Medlem

|
Har han fått kaffe så är det inte konstigt att han har överskottenergi, eller det kanske var koffinfritt kaffe?
|
|
|
|
|
|
|
|
05-10-2008, 17:57
|

Medlem

|
Förlåt, det var inte meningen att klampa på någon tå. Jag tyckte att kommentaren inte var särskilt konstruktiv i sig själv och det fanns väl inget bra svar igentligen, jag borde ha ignorerat den.
|
|
|
|
|
|
|
|
05-10-2008, 18:05
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Anic @ 05-10-2008, 14:57)   Så där hittar man inget hem till honom. Ingen vill ha en mördasrkatt, du får fokusera på han posetiva sidor, hmm, tuff i mjuk förpackning låter bättre Hur går det med honom nu, har han lugnat sig, jag puttar trådarna i hopp om svart, har du fått någon respons? Dumheter. Klart att det finns folk som vill ha en mördarkatt...Alla vill inte ha en kelkatt Bor någon på landet med ladugård och mössproblem, skulle dom säkert vilja ha en kastrerad mördarkatt som bevakade området. En annons där man påtalar hans jaktinstingt och att han får en ladugård som "hemma" så nappar säkert någon.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
05-10-2008, 18:05
|

Medlem
Antal inlägg: 154
Medlem nr: 9 143

|
CITAT (Myosotis @ 05-10-2008, 18:50)  Sorry, men jag känner inte alls för att skämta om det här... Stackars dig! Men du måste nog fatta ett beslut snart. Om du lyckas hitta ett hem (bondgård eller liknande) typ nu, så kan du ju ta in och kastrera honom och sen får han åka till bondgård. Men eftersom det finns snälla söta kattungar som ingen vill ha så kanske det inte finns jättemycket hopp för honom...? Hur hemskt det än är så måste man kanske vara realistisk...INGEN anklagar dig om han måste somna in, för du har verkligen försökt!!! Du är en katt-ängel! Katten kanske heller inte är frisk utan har ont någonstans och därför uppför sig som en "galning"?? LOVA bara att han inte släpps ut okastrerad, för det tycker jag vore galet oansvarigt! Jag blir så himla trött och ledsen av sådana här saker!!! Kastrera era katter för faaaaan!!! Eller ta ansvar för VARENDA kattunge de ger upphov till!!! Katten är ett HUSDJUR och det innebär att dens ägare ska ta ansvar för sin katt!!
--------------------
Trädgård, sommar & Katter
http://www.cybersyrrorna.blogspot.com/
|
|
|
|
|
|
|
|
05-10-2008, 18:14
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Myosotis @ 05-10-2008, 18:50)  Sorry, men jag känner inte alls för att skämta om det här... Usch...Jag lider med dej. Det är inget lätt beslut och heller ingen önskvärd situation för varken dej eller katterna. Önskar att jag kunde hjälpa dej, men har fullt redan av katter och hundar. Rent spontant känner jag...Avliva. På mej låter det som han redan är så förvildad att inget får honom att må bra inomhus. Avlivas han, vet du att han inte lider och har det svårt, samt att du kan inrikta dej på resten av katterna. Är det kattpisslukten som förstört mest, så hav tröst. 24% ättika tar bort kattpisslukt. Spraya hela badrummet och vänta någon timma...Tvätta sedan med kallt vatten och lite klorin i...så går det bort. Tapeter/väggar är värre om dom är sönderklösta...då är det tapetsering som gäller
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
05-10-2008, 18:15
|

Medlem
Antal inlägg: 2 648
Medlem nr: 11 526

|
CITAT (Virriz @ 05-10-2008, 19:05)  Jag blir så himla trött och ledsen av sådana här saker!!! Kastrera era katter för faaaaan!!! Eller ta ansvar för VARENDA kattunge de ger upphov till!!! Katten är ett HUSDJUR och det innebär att dens ägare ska ta ansvar för sin katt!! Jag bor på en gård med en ladugård där det finns många möss, men vad hjälper det att jag kasterar mina katter och bara avlar fram de katter jag vill ha när det finns människor som inte kan hantera katter som ställer ut kattfällor för att göra en samhällstjänst? Killer Cat kanske redan är katt hos någon bonde och längtar hem och kanske redan var på väg hem när han traskade in i fällan? Visst Myosotis gör ett bra jobb, men varenda katt är inte hemlös och jag gillar inte alls taktiken. Har du tagit reda på än Myosotis om han är kasterad eller är du fortfarande oviss? Bella hette en ung kattmamma jag hade för några år sedan som försvann spårlöst när hennes ungar bara var någon vecka gamla. Tack och lov kunde en annan av kattorna ta hand om ungarna som blev hennes, men av Bella syntes inte ens några pälstussar. Jag var ute och letade efter henne i flera veckor. Kanske blev hon fångad och bortlämnad till någon godhjärtad katträddare, kanske blev hon tagen av grävlingen, vad vet jag?
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|