Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

13 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > HJÄLP! AKUT! KATTUNGAR AVLIVAS I KVÄLL!, Någon som kan tänka sig att rädda en?
          pejori
          Inlägg 09-09-2008, 11:18
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Jag tror att vi är flera djurvänner här, som kan tänka sig att skjuta till någon hundring för pissarna. tummenupp.gif tummenupp.gif

Redigerat av pejori: 09-09-2008, 11:19

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Miro
          Inlägg 09-09-2008, 13:09
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 362
          Medlem nr: 13 515

jupp!

Citera
          stennie
          Inlägg 09-09-2008, 13:45
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 2 325
          Medlem nr: 1 786

CITAT (pejori @ 09-09-2008, 12:18) *
          Jag tror att vi är flera djurvänner här, som kan tänka sig att skjuta till någon hundring för pissarna. tummenupp.gif tummenupp.gif

Visst! tummenupp.gif

--------------------
          Mvh, Stennie!

Pågår!

Citera
          dicentra
          Inlägg 09-09-2008, 16:43
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 161
          Medlem nr: 12 102

Här är en till som kan hjälpa till lite med det ekonomiska! tummenupp.gif

smiley_small_hug.gif Jag tycker att du gör ett fantastiskt jobb med dessa katter, beundrar dig verkligen!!! smiley_small_hug.gif

Citera
          Anic
          Inlägg 09-09-2008, 18:45
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 1 595
          Medlem nr: 5 429

Djurskyddet i göterborg betalar kastering och idmärnkning för hemlösa katter i göteborg ialla fall, men de kanske även kan hjälpa dig? djurskuddet finns ju på lera ställer i sverige, ni kanske har någon förening nära dig som kan hjälpa till, här är nr till Djurskyddet i göterborg 031-88 88 80, du kan ju fråga dem om det finns någon som kan hjälpa till. här är hemsidan http://www.djurskydd.com/

Sen kan du söka bidrag från billyhittekattsförening http://www.billyhittekatt.se/, men du måste får ett prisförslag från vet innan som du kan ge dem, du kan inte söka i efter hand.

sen finns chikas minnesfond, men jag vet inte hur det funkar men här är hemsida ialla fall http://www.djurensratt.se/portal/page?_pag...;_schema=PORTAL

Mina hittekatter sponsrades av bodstadsföretaget som ägde husen där de hittades, men dina är mitt ute i ingenstan så det går väl inte att fråga något bostadsföretag?

Citera
          CillaM
          Inlägg 09-09-2008, 20:09
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

Jag ställer upp med en kastration, med andra ord, räkningen får skickas hem till mig från jordbruksverket. PM:ar dig för adress. Veterinären där jag bor sponsrar iofs någon organisation i området och får på det viset gratis reklam och PR. Kostnaderna tar han igen, troligen, på oss vanliga. Men det gör mig inget alls smile.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 10-09-2008, 10:05
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Ni är så snälla allihop!! smiley_small_hug.gif
          Men vet ni vad?! Igår hörde jag kattungar!! -fear-.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 10-09-2008, 13:53
          Länk hit: #68

Medlem

Nu såg jag ditt förslag i min gästbok, pejori. Bra idé! Så nu finns mitt kontonummer i min profil.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 10-09-2008, 18:24
          Länk hit: #69

Medlem

Kattungarna pep idag också. Hittade en dörr till, en stege – och så längst in på vinden (såg ingenting utan ficklampa) hittade jag de här:

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Anma
          Inlägg 10-09-2008, 18:54
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Myosotis @ 10-09-2008, 19:24) *
          Kattungarna pep idag också. Hittade en dörr till, en stege – och så längst in på vinden (såg ingenting utan ficklampa) hittade jag de här:

Men oj! Har inte läst denna tråd innan... Vilken gärning du gör Myosotis! Har du koll på mamman till dessa?

Citera
          Myosotis
          Inlägg 10-09-2008, 19:03
          Länk hit: #71

Medlem

Nej, ingen aning (se genetiktråden...)

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          CillaM
          Inlägg 10-09-2008, 19:39
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

Oj, så farligt söta! Borde väl vara en sköldpaddsfärgad eller en röd hona som fått dom?

Citera
          Nostalgia
          Inlägg 11-09-2008, 07:54
          Länk hit: #73

Medlem
          Antal inlägg: 2 833
          Medlem nr: 10 222

CITAT (Myosotis @ 10-09-2008, 14:53) *
          Nu såg jag ditt förslag i min gästbok, pejori. Bra idé! Så nu finns mitt kontonummer i min profil.

Tycker jag också var en bra ide, men i vilken bank finns ditt konto?

Å sååå söta ungarna är wub.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 11-09-2008, 10:33
          Länk hit: #74

Medlem

CITAT (Nostalgia62 @ 11-09-2008, 08:54) *
          ...men i vilken bank finns ditt konto?

Jaha ojdå behöver man veta det också... blush.gif Jag är inte så bra på sånt där. Har nu ändrat i profilen.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          pejori
          Inlägg 11-09-2008, 22:51
          Länk hit: #75

Medlem

CITAT (Myosotis @ 10-09-2008, 14:53) *

Jättebra!!! bidrag kommer den 19... tummenupp.gif tummenupp.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Nostalgia
          Inlägg 12-09-2008, 08:29
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 2 833
          Medlem nr: 10 222

Jag har auktioner på nätet så jag tänkte att jag lägger ut 10 auktioner som slutar i slutet av den här månaden. Dom 10 auktionerna "öronmärker" jag med siffrorna 1-10 och vinsten från dessa går till katterna.

Kan kanske vara spännande att följa auktionerna men jag vet inte om jag får skriva här vart auktionerna finns, ses kanske som reklam???

Hur stort bidraget blir beror ju på hur auktionerna går smile.gif men du får använda pengarna till det du själv tycker blir bäst för katterna.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 12-09-2008, 11:33
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

Men hallegodigen då! Vilka otroligt söta nytillskott.. wub.gif Hoppas de mår bra.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Myosotis
          Inlägg 12-09-2008, 15:14
          Länk hit: #78

Medlem

Tack pejori och Nostalgia!!! blomma.gif
          Efter en varning jag fick via PM tog jag bort mitt kontonummer igen, det kan tydligen vara farligt! -fear-.gif Jag vet inte hur bedragarna bär sig åt, det är ju bara ett nummer! Otäckt är det i alla fall. Kontot är ju liksom ganska så tomt ändå, men de pengar jag har behöver jag verkligen till att betala mina räkningar, så jag tänker inte riskera nåt.

Verkar spännande med auktionerna, ingen aning om det räknas som reklam, jag vet inte hur det funkar.

Nu till katterna: Jag har inte varit där än idag, har försökt att vänja dem vid att jag kommer ungefär vid samma tid. Men det hjälpte tydligen inte. I förrgår kom jag dit exakt samma tid som dagen innan och maten var slut. Ändå var där ingen katt fast alla 4 hade varit framme dagen innan. Igår var det helt dött och maten var orörd. Nu blir man ju nojjig igen. Hoppas de är där, håll tummarna!

Har räknat lite och kommit fram till att det omöjligt kan vara sköldpaddan som är mamma till de nya ungarna. De bör vara födda ca. 20.8., hennes försvunna omkring 24.7. Det är ju bara gissningar, men hur man än räknar får det inte plats en dräktighet däremellan. Alltså har vi en osynlig hona också.

Min nya innekatt mår bra, hon är väldigt lugn och snäll och kelig. Favoritplatsen är på trappan. Hon är inte alls lika mager längre, man kunde känna ryggrad och höftben, de var jättespetsiga. Man kan även känna fostrena. Hur kan man veta hur långt gången hon är?

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-09-2008, 15:26
          Länk hit: #79

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Du gör en fantastisk insats Myosotis!

Jag bidrar gärna med lite pengar. PM:a mig om hur det ka gå till.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          pejori
          Inlägg 12-09-2008, 16:59
          Länk hit: #80

Medlem

CITAT (Myosotis @ 12-09-2008, 16:14) *
          Tack pejori och Nostalgia!!! blomma.gif
          Efter en varning jag fick via PM tog jag bort mitt kontonummer igen, det kan tydligen vara farligt! -fear-.gif Jag vet inte hur bedragarna bär sig åt, det är ju bara ett nummer! Otäckt är det i alla fall. Kontot är ju liksom ganska så tomt ändå, men de pengar jag har behöver jag verkligen till att betala mina räkningar, så jag tänker inte riskera nåt.

Verkar spännande med auktionerna, ingen aning om det räknas som reklam, jag vet inte hur det funkar.

Nu till katterna: Jag har inte varit där än idag, har försökt att vänja dem vid att jag kommer ungefär vid samma tid. Men det hjälpte tydligen inte. I förrgår kom jag dit exakt samma tid som dagen innan och maten var slut. Ändå var där ingen katt fast alla 4 hade varit framme dagen innan. Igår var det helt dött och maten var orörd. Nu blir man ju nojjig igen. Hoppas de är där, håll tummarna!

Har räknat lite och kommit fram till att det omöjligt kan vara sköldpaddan som är mamma till de nya ungarna. De bör vara födda ca. 20.8., hennes försvunna omkring 24.7. Det är ju bara gissningar, men hur man än räknar får det inte plats en dräktighet däremellan. Alltså har vi en osynlig hona också.

Min nya innekatt mår bra, hon är väldigt lugn och snäll och kelig. Favoritplatsen är på trappan. Hon är inte alls lika mager längre, man kunde känna ryggrad och höftben, de var jättespetsiga. Man kan även känna fostrena. Hur kan man veta hur långt gången hon är?

Ja det är då f*n att man inte ens får ha sina nr. ifred ranting.gif ranting.gif
          För min del, är det ingen fara då jag redan givit banken i uppdrag att göra överföringen den 19:de tummenupp.gif tummenupp.gif

Hoppas pissarna visar sig snart, man blir ju orolig ju sweatingbullets.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera

13 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-06-2026, 06:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon