Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Två frågor om böcker/förlag, LÅG och Timber Press
          Bee
          Inlägg 27-08-2008, 09:43
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Jag har två bokfrågor:

1: LÅG. Jag vill gärna ha de här böckerna men de är så ruskigt dyra. Om man måste prioritera, vilken del skall jag köpa först? Det är väl inte så självklart att börja med del 1 eller är böckerna så omarbetade nu att man börjar med del 1?

2. Timber Press. Jag har beställt därifrån tidigare men minns inte hur lång lev.tiden är. Nu senast beställde jag den 13/8, pengarna drogs från kontot den 15/8 men jag har fortfarande inte sett röken av boken. Det stod inget om lev.tid i orderbekräftelsen. Om jag fattar det rätt så skickas deras böcker från England till mottagare inom Europa. Jag har mailat den engelska adressen men inte fått något svar.
          Ni som brukar handla där, hur lång tid tar det innan det dimper ner ett paket i brevlådan? Längtar efter min "Pots in the garden".

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          KURT
          Inlägg 27-08-2008, 09:57
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

Varför beställer du från Timber Press? Är det inte billigare från Amazon.co.uk eller någon annan?

Citera
          Bee
          Inlägg 27-08-2008, 10:07
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Bra fråga. Jag handlar en hel del från Amazon (vilket dom påminner om när dom skickar ut sin reklam baserat på tidigare köp). I fallet med "Pots in the Garden" hade jag tom kommit billigare undan! Och jag hade redan haft den. Amazons system med One-click är bra.
          Fast sen har ju tex Timber Press ett betydligt större urval på trädgårdsböcker smile.gif

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Owe J
          Inlägg 27-08-2008, 10:45
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 76
          Medlem nr: 10 671

Nu har jag slutat att beställ afrån Timber sedan de tvingat oss akk köpa från England, böckerna blev då märkbart dyrare. Hur som helst finns samma bok så gott som alltid från nätbokhandlarna till ett lägre pris. Då jag senast beställde fick jag välja mellan ett antal olika leveranssätt, från flyg på 3 dagar till båt på upp till 3 månader.

Citera
          Thé
          Inlägg 27-08-2008, 10:56
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 949
          Medlem nr: 12 351

Vad gäller LÅG beror det på vad du är mest intresserad av. Den ena innehåller beskrivningar av buskrosor. Den andra beskriver klätterrosor och rabattrosor. Den tredje ska mest handla om skötsel och beskärning, vad jag förstår. Den är nästan identisk med den gamla del 2.

Jag har skaffat del 1 och 2 (från Adlibris) eftersom jag hållit på att välja ut rosor ur alla kategorierna och behövt beskrivningarna innan jag lagt min beställning på alla dessa rosor. Del 3 tänkte jag önska mig i julklapp eftersom jag inte kommer till beskärning förrän till våren. Så har jag gott om tid att läsa på.

--------------------
          Skåne, zon 1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 16:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon