Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Gamla trådar
          Myosotis
          Inlägg 29-08-2008, 17:52
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (maddeluskan @ 29-08-2008, 11:22) *
          Opps trampade jag på tårna nu? Jag menade inte att man måste vara anhängare, men jag har ju faktist läst här ett tag och det brukar faktist vara samma som "kommer till hjälp". Visst många kan ju ha samma åsikt. Nu menar jag inte heller att jag tycker att Grå har rätt i det hon skriver. Varningarna- läs tex på AOT. En liten klick som bestämmer om man inte håller med dem blir det ett fasligt liv. Så det så. Efgtersom jag är ny här så ville jag veta så att jag inte gör dem felen. Är det fel eller???

Klart det inte är fel, jag tycker det är jättebra att frågan kom upp, för jag har själv undrat. Sen tycker jag som sagt inte att man nödvändigtvis behöver hålla sig till några oskrivna regler. Jag vet ju inte hur länge du har läst här innan du blev medlem, men att det alltid är samma personer som håller med varandra stämmer inte. Vi har haft såna här aggressiva diskussioner tidigare och de gångerna har jag hållit med dem som var avvikande och alltså varit mot "gänget". En person har t.o.m. blivit avstängd och jag anser fortfarande att det var fel då det berodde mer på missförstånd än elakhet från hans sida. Denna gången är det grå som har fått ett helt "gäng" emot sig, men jag upplever det faktiskt inte som en sammanhängande grupp som gaddat ihop sig mot henne utan som en samling individer som alla stör sig på hennes sätt och språkbruk. Jag känner ingen personligen här.
          Vad jag har förstått så upplevs det som att "gänget" dikterar vad folk får skriva; så fort någon har kontroversiella åsikter så slår de till. Men så farligt tycker jag inte att det är. Jag säger alltid vad jag tycker och försöker att argumentera sakligt utan att såra folk, och jag tycker det har funkat bra.
          För övrigt så håller jag med Markus. (Det gör jag alltid. biggrin.gif )

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Grå
          Inlägg 29-08-2008, 18:03
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (Myosotis @ 29-08-2008, 18:52) *
          Jag säger alltid vad jag tycker och försöker att argumentera sakligt utan att såra folk, och jag tycker det har funkat bra.

Och du är fullt och fast övertygad om att det du säger eller skriver inte sårar? Hur kan du vara det?
          För att den du skriver om inte säger ifrån, eller för att 10 andra personer skriver samma saker, eller värre saker?

Alla som uttrycker sig riskerar att såra någon, medvetet eller omedvetet, men att påstå att man är god nog att argumentera utan att såra är att ljuga.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 29-08-2008, 18:09
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Men Grå, du kan väl läsa vad hon säger: "försöker att argumentera sakligt utan att såra folk" . Det är väl en bra utgångspunkt. Är det något du kan ställa upp på?

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Grå
          Inlägg 29-08-2008, 18:11
          Länk hit: #24

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 29-08-2008, 19:09) *
          Men Grå, du kan väl läsa vad hon säger: "försöker att argumentera sakligt utan att såra folk" . Det är väl en bra utgångspunkt. Är det något du kan ställa upp på?

Jag kan argumentera utan att såra om jag har anledning att göra det. Hittills har jag inte haft många sådana tillfällen. Ska man försöka vara uppkäftig mot mig så ska man inte komma och gnälla sedan när det gör ont.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 29-08-2008, 18:19
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (Grå @ 29-08-2008, 19:11) *
          Jag kan argumentera utan att såra om jag har anledning att göra det. Hittills har jag inte haft många sådana tillfällen. Ska man försöka vara uppkäftig mot mig så ska man inte komma och gnälla sedan när det gör ont.

Förlåt, men på vad för sätt har Myosotis varit "uppkäftig" mot dig? confused.gif

--------------------

zon 1

Citera
          Grå
          Inlägg 29-08-2008, 18:20
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 29-08-2008, 19:19) *
          Förlåt, men på vad för sätt har Myosotis varit "uppkäftig" mot dig? confused.gif

Vem pratar om Myosotis? Och när sårade jag henne sist?

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 29-08-2008, 18:22
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (Grå @ 29-08-2008, 19:20) *
          Vem pratar om Myosotis? Och när sårade jag henne sist?

Har du glömt att det var hennes inlägg du kommenterade?

Dessutom är jag ganska trött på att du alltid skyller dina egna övertramp på att andra varit dumma mot dig.
          Väx upp!

--------------------

zon 1

Citera
          Grå
          Inlägg 29-08-2008, 18:24
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 29-08-2008, 19:22) *
          Har du glömt att det var hennes inlägg du kommenterade?

Dessutom är jag ganska trött på att du alltid skyller dina egna övertramp på att andra varit dumma mot dig.
          Väx upp!

Får jag inte kommentera hennes inlägg?

Bettsson, jag vet ju att du läser - du behöver inte skicka hat-PM till Henrik om mig, du kan skicka dem direkt till mig, men tack för ett gott skratt från oss båda.

Citera
          bejron
          Inlägg 29-08-2008, 18:39
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 155
          Medlem nr: 6 593

Jag gör som man brukar här i småprat nu. Relaterar till andra trådar och andras inlägg på helt fel ställe och med helt fel avsikt. Jag skulle heller skämmas om jag som 40+ gick på krogen asberusad och tafsade på män eller kvinnor än förekomma i en sån här tjafstråd. Nu är jag inte asberusad och på krogen så därför väljer jag att skämmas för att jag ens kommenterade en sån här tråd.

Citera
          Grå
          Inlägg 29-08-2008, 18:41
          Länk hit: #30

Medlem

Men forumtrådar, oavsett kvalitet, är inga heliga reliker utan är gjorda för att kommenteras, på rätt eller fel ställe wink.gif

Citera
          bejron
          Inlägg 29-08-2008, 18:44
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (Grå @ 29-08-2008, 19:41) *
          Men forumtrådar, oavsett kvalitet, är inga heliga reliker utan är gjorda för att kommenteras, på rätt eller fel ställe wink.gif

Det är inte sånt jag skäms för utan min egen oförmåga att hålla mig för god för sånt här.

Citera
          Rose
          Inlägg 29-08-2008, 19:35
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

Den här avdelningen borde byta namn till Småtjafs i stället för Småprat. rolleyes.gif Jag fattar inte hur en del bara orkar. sleeping.gif

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 29-08-2008, 19:49
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (Rose @ 29-08-2008, 20:35) *
          Den här avdelningen borde byta namn till Småtjafs i stället för Småprat. rolleyes.gif Jag fattar inte hur en del bara orkar. sleeping.gif

Alla trådar är inte lika tjafsiga och det är faktiskt frivilligt att delta..... whist.gif

--------------------

zon 1

Citera
          Myosotis
          Inlägg 29-08-2008, 19:58
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Aqvakul @ 29-08-2008, 20:49) *
          Alla trådar är inte lika tjafsiga och det är faktiskt frivilligt att delta..... whist.gif

Men vissa trådar, som t.ex. denna, är intressanta från början och har sedan blivit tjafsifierade. Det tycker jag är synd.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          bejron
          Inlägg 29-08-2008, 20:00
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 29-08-2008, 20:49) *

Det är just det som får mig att skämmas, att jag frivilligt deltar i en sån här patetiskt tråd. Samma människor hela tiden i tjafstrådar, alla som hävdar sin rätt och sina åsikter. Samtidigt berättar man gärna om hur man respekterar andras åsikter. Hur man då kan hamna i såna här trådar hela tiden och ändå hävda att man inte alls är kompromisslös är för mig en gåta.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 29-08-2008, 20:04
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (bejron @ 29-08-2008, 21:00) *
          Det är just det som får mig att skämmas, att jag frivilligt deltar i en sån här patetiskt tråd. Samma människor hela tiden i tjafstrådar, alla som hävdar sin rätt och sina åsikter. Samtidigt berättar man gärna om hur man respekterar andras åsikter. Hur man då kan hamna i såna här trådar hela tiden och ändå hävda att man inte alls är kompromisslös är för mig en gåta.

För att bli lite konstruktiv:
          Har du några förslag om hur det ska bli bättre?
          Skulle du kunna tänka dig att bidra?
          eller
          gör du det hellre enkelt för dig och står utanför och förfasar dig?

Redigerat av Aqvakul: 29-08-2008, 20:04

--------------------

zon 1

Citera
          bejron
          Inlägg 29-08-2008, 20:12
          Länk hit: #37

Medlem

Jag tycker jag gör ett klart ställningstagande som står utanför.
          Inte kan jag heller göra något för att det ska bli bättre utom att markera mitt missnöje.
          Dom som är av den åsikten att dom kan förändra världen har den . Det enda jag kan göra för att stå ut med dom är att ändra mitt eget förhållningssätt. Alltså att kunna stå ut. Om jag sen är med eller mot är en annan fråga.

Citera
          Platinum
          Inlägg 29-08-2008, 20:16
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 2 212
          Medlem nr: 16 777

Så jag är patetísk som läser alla nya inlägg som ganska ny medlem, oavsett forumdel? Nej jag tycker nog inte jag är patetisk.

Till trådskaparen säger jag: Gamla trådar kan man väl starta upp, om de tar upp nått man undrar över.

Klistra in inlägg från andra trådar? Jag ser inget problem att klistra mellan kryddor och köksträdgård som exempel.

Får jag säga det själv så tror jag du läst trådar som infekterats, gamla trådar där Grå och Gita varit/är oense kanske? Har sett nån sån iaf...

Men två medlemmar (som mitt exempel) sätter inte en forumnorm, det är jag 100% säker på.

--------------------
          Ooops!

Fotobloggar och Makrofotobloggar gör jag när jag inte gör annat. Titta in om du har lust.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 29-08-2008, 20:16
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (bejron @ 29-08-2008, 21:12) *
          Jag tycker jag gör ett klart ställningstagande som står utanför.
          Inte kan jag heller göra något för att det ska bli bättre utom att markera mitt missnöje.
          Dom som är av den åsikten att dom kan förändra världen har den . Det enda jag kan göra för att stå ut med dom är att ändra mitt eget förhållningssätt. Alltså att kunna stå ut. Om jag sen är med eller mot är en annan fråga.

Det är kanske lugnast att ställa sig vid sidan. Det är flera mkt bra personer som försökt styra upp det, fått mkt stryk och tappat sugen....sorgligt....

--------------------

zon 1

Citera
          Grå
          Inlägg 29-08-2008, 20:31
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 29-08-2008, 21:16) *
          Det är kanske lugnast att ställa sig vid sidan. Det är flera mkt bra personer som försökt styra upp det, fått mkt stryk och tappat sugen....sorgligt....

Vad du håller på? Så vitt jag kan se är det inte en enda som har tappat sugen, det är bara att de inte kan eller vill diskutera förutom när det ska hackas på. Då är de på hugget, så även du min käre Watson.
          Det stora flertalet säger heller inte ett knyst när det diskuteras odling, så varför är de här?
          Det kan ju endast och enbart ha med somligas närvaro att göra.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-01-2026, 06:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon