CITAT (Aqvakul @ 05-09-2008, 07:15)

Hej Henrik!
Du verkar ju vara en riktigt präktig helyllekille som vill göra en insats för att tygla din arbetskamrater. Är det inte svårt att bli trovärdig om man ställer sig utanför/ovanför och kanske framstår som en riktig moralist.
Finns inget präktigt eller helylle med mig - och hur kan det påverka min trovärdighet att jag inte vill vara med på bolagets fylleslag?
CITAT (Aqvakul @ 05-09-2008, 07:36)

Uttryckte mig möjligen lite oklart, men ska försöka förklara.
Om man ska kunna påverka så måste man också på något sätt befinna sig i den grupp där man vill påverka - samtidigt så ska man ta avstånd från gruppen. Det här är en förbaskad balansgång i all verksamhet som handlar om pedagogik och påverkan.
Nu diskuterar jag det här kanske hellre med Henrik, men jag skulle prioritera vissa betenden och "släppa" andra, av taktiska skäl. Att män uttrycker sexuella fantasier sinsemellan över några öl är kanske inte något jag skulle välja att ta strid om. Hugger däremot alltid när det gäller direkt nedsättande och kränkande tal eller beteende om eller till kvinnor.
Jodå, visst skall man välja sina strider - det håller jag med om, men e
gentligen, är det bättre att sitta och uttrycka sexuella fantasier om en viss kvinna när hon inte hör på än att göra det när hon hör på?
Kom inte och påstå att jag inte påverkar genom att hålla mig utanför - Jag kan ju knappast ställa mig upp och kalla folk för sexistiska svin på jobbet? Så vad göra? se till att det är fullständigt klart VARFÖR jag inte vill vara med på fylleslaget - för det har inte ett dyft med arbetet att göra. Jag förbehåller mig rätten att själv välja vem jag vill umgås med utanför arbetstid.
Redigerat av henriks: 05-09-2008, 12:58