Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

22 sidor V  « < 12 13 14 15 16 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Aftonbladet om mäns otrohet
          henriks
          Inlägg 05-09-2008, 19:01
          Länk hit: #261

Medlem
          Antal inlägg: 895
          Medlem nr: 14 105

CITAT (Anma @ 05-09-2008, 19:12) *
          Min poäng är bara att det inte alls är svårt att ta reda på sådana uppgifter, har man en sak är det lätt att spinna vidare på det och få reda på allt som finns i offentliga register, sen om man fysiskt bor på adressen spelar inte någon roll för de uppgifterna. Var du bor eller inte bor intresserar mig inte, ville bara visa att det inte är svårt att ta reda på.´
          Tillägg: Henriks, du skrev samtidigt med mig. Folk är aldeles för naiva. Men slutar gärna diskussionen här, ni får återgå till det andra tjafset utan mig.

OM folk är naiva... Ett sånt sjujäkla liv det var över FRA lagen men inte många bryr sig om all annan skit som finns att hitta på webben.
          googlade på mig själv... ojoj...

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 05-09-2008, 19:12
          Länk hit: #262

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (henriks @ 05-09-2008, 20:01) *
          OM folk är naiva... Ett sånt sjujäkla liv det var över FRA lagen men inte många bryr sig om all annan skit som finns att hitta på webben.
          googlade på mig själv... ojoj...

Precis. Googlade på mig, fick fram 4 sidor, ingen med mitt namn dock... smile.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-09-2008, 19:58
          Länk hit: #263

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Ja man kanske ska vara glad att man inte har någon chef som nån skvallerkärring kan mejla till.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Grönberg
          Inlägg 05-09-2008, 20:35
          Länk hit: #264

Medlem
          Antal inlägg: 300
          Medlem nr: 15 902

CITAT (Grå @ 03-09-2008, 08:14) *
          Män: Stämmer det att ni spontant brukar undra hur det skulle vara att ha sex med kvinnor som är attraktiva som ni möter? (oavsett om ni har en chans att komma till eller inte)

Givetvis! man ser möjligheter i allt, jag vill banka på hela Odla smiley_small_hug.gif

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 05-09-2008, 20:36
          Länk hit: #265

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Grå @ 05-09-2008, 11:46) *
          Det kanske tillochmed kan vara du och din man PiaL?

Jag blev ju tidigare anklagad för något anonym, otäck kommentar på Grås blogg fastän jag aldrig skrivit ens en bokstav där. Visserligen backade hon senare och menade att hon förhastat sig, men när jag bad henne radera/ta bort anklagelserna mot nig vägrade hon med motiveringen att det mycket väl kunnat vara jag.
          Nu antyder Grå att Pia skickat mail till hennes chef, likheten är ju att både Pia och jag starkt opponerar mot Grås sätt tänka och uttrycka sig, vi håller helt enkelt inte med. Jag kan inte hjälpa att tanken slår mig; har blogginlägget eller mailet verkligen funnits,eller är det helt enkelt t ett sätt att misstänkliggöra en meningsmotståpndare.Visst, jag tillåter mig att spekulera, men det är ju precis vad Grå gör i inlägget ovan. Det enda jag vet med absolut säkerhet är att jag aldrig någonsin skrivet någon kommentar på Grås blogg.
          Varken positiv eller negativ.
          Slutligen tycker jag att det vore på sin plats att Grå ber Pia om ursäkt, men det är med all sannolikhet alldeles för mycket begärt.
          Gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-09-2008, 21:45
          Länk hit: #266

Medlem

Gita,
          Jag tyckte att jag såg att Grå skrivit i ett svar till Pia att hon inte tror att det är Pia som ligger bakom mailet.
          Det är en fördel om man läser inläggen.

Jag tror fullt och fast på att mailet existerar och jag hoppas att det går att få fram vem avsändaren är. Inget förvånar mig längre på det här forumet och det är inte första gången det skickas skumma anonyma mail till folk. Det är lika fegt och sjukt varje gång det händer och någon sitter väl tyvärr och gnuggar händerna av förtjusning över reaktionerna.
          Är det någon här som misstänkliggör så är det du. Vad sjutton tror du Grå skulle ha att vinna på att försöka misstänkliggöra en meningsmotståndare på det här forumet? Inte ett smack skulle jag vilja påstå. Det borde även du inse.

Man må tycka vad man vill om Grå men håller man hela tiden på och klagar på och ifrågasätter henne och sen är precis likadan själv så är man ju inte ett skvatt bättre. Nu pratar inte jag om ordval.

Redigerat av *Stintan*: 05-09-2008, 21:56

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 05-09-2008, 22:36
          Länk hit: #267

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 05-09-2008, 22:45) *
          Gita,
          Jag tyckte att jag såg att Grå skrivit i ett svar till Pia att hon inte tror att det är Pia som ligger bakom mailet.
          Det är en fördel om man läser inläggen.

Jag tror fullt och fast på att mailet existerar och jag hoppas att det går att få fram vem avsändaren är. Inget förvånar mig längre på det här forumet och det är inte första gången det skickas skumma anonyma mail till folk. Det är lika fegt och sjukt varje gång det händer och någon sitter väl tyvärr och gnuggar händerna av förtjusning över reaktionerna.
          Är det någon här som misstänkliggör så är det du. Vad sjutton tror du Grå skulle ha att vinna på att försöka misstänkliggöra en meningsmotståndare på det här forumet? Inte ett smack skulle jag vilja påstå. Det borde även du inse.

Man må tycka vad man vill om Grå men håller man hela tiden på och klagar på och ifrågasätter henne och sen är precis likadan själv så är man ju inte ett skvatt bättre. Nu pratar inte jag om ordval.

Varför överhuvudtaget då nämna just Pia och mig vid namn (för övrigt var det ingen som skrivit i mitt namn, inlägget på bloggen sades vara anonymt, men eftersom jag inte sett det kan jag inte ens veta att det verkligen finns), kanske är det hennes/hans taktik att slänga ur sig anklagelser för att sedan ,några inlägg senare ta tillbaka, med förhoppningen att några fläckar ändå fastnar. Jag tycker dessutom att det är att överskatta sin betydelse att tro att någon på ett internetforum skulle göra sig besväret att ta reda på vem signaturen är, därefter ta reda på vem chefen är för att slutligen maila denne.Varför ta upp saken här på Odla, undrar jag.
          Visst, man kan tycka vad man vill om Grå, men slänger man hela tiden ur sig vad som helst, utan minsta eftertanke, så får man faktiskt räkna med att inte alla gillande håller med.
          Till slut , en rak fråga, är Grå och Stintan samma person som använder sig av olika signaturer: Undrar bara , eftersom Stintan alltid direkt svarar på sådant som Grå borde ha svarat på.(Observera, det sista är spekulationer,en känsla jag får, jag påstår mig inte veta)
          Oc
          Gita

Citera
          alle
          Inlägg 05-09-2008, 22:46
          Länk hit: #268

Medlem
          Antal inlägg: 90
          Medlem nr: 8 722

Och jag har ibland funderat över om Grå=Rahmat2=Fru Nefertiti eller vad det nu var h*n kallade sig. Ni vet, h*n som tog en massa nya nicks bara för att göra en undersökning om hur forumvärlden fungerade. Sug på den, ni.

Citera
          henriks
          Inlägg 05-09-2008, 22:52
          Länk hit: #269

Medlem

Gita:
          Nu får du väl ändå ge dig? Att grå och stintan inte är samma person kan jag gå i god för.

CITAT (Gita @ 05-09-2008, 23:36) *
          Jag tycker dessutom att det är att överskatta sin betydelse att tro att någon på ett internetforum skulle göra sig besväret att ta reda på vem signaturen är, därefter ta reda på vem chefen är för att slutligen maila denne.Varför ta upp saken här på Odla, undrar jag.

Ja, varför? jo, för att idioten som gjort det finns här på odla

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 05-09-2008, 23:03
          Länk hit: #270

Medlem

CITAT (henriks @ 05-09-2008, 23:52) *
          Gita:
          Nu får du väl ändå ge dig? Att grå och stintan inte är samma person kan jag gå i god för.
          Ja, varför? jo, för att idioten som gjort det finns här på odla

Ja nu är det ju ingenting som jag säger mig veta(bara en känsla), det skulle ju till och med kunna vara så att Henriks är samma persons tredje signatur, nu tror jag inte att det är så, men det skulle [u]kunna
          vara.
          Jag skulle kunna regga mig som Kalle, 32 år från Malmö och hela tiden backa upp Gita, eller hur?
          Gita
          P.s. Om" idoten" finns här på odla kanske man (om man nu verkligen har bevis)skulle tala om vem det är istället för att sprida en massa obehagliga misstankar.Och om "idioten" finns här på Odla så måste det helt enkelt vara någon som inte är riktigt frisk, för även(i ärlighetens namn) jag tycker att sign. Grå i sina inlägg framstår som väldigt otrevlig och inte särskilt smart så är det ju trots allt bara tjafts på ett internetforum som inte betyder ett dugg i verkliga livet.. D.s

Redigerat av Gita: 05-09-2008, 23:18

Citera
          henriks
          Inlägg 05-09-2008, 23:11
          Länk hit: #271

Medlem

CITAT (Gita @ 06-09-2008, 00:03) *

Ja nu är det ju ingenting som jag säger mig veta(bara en känsla), det skulle ju till och med kunna vara så att Henriks är samma persons tredje signatur, nu tror jag inte att det är så, men det skulle [u]kunna
          vara.
          Jag skulle kunna regga mig som Kalle, 32 år från Malmö och hela tiden backa upp Gita, eller hur?
          Gita

Lider du av förföljelsemani eller vad handlar det om?
          Är ALLA som inte tycker exakt som du en och samma person?

Men visst, du kan skapa ett nytt nick och backa upp dig själv, men varför? Vad skulle det ge? Ett diskussionsforums mening är väl ändå att olika personer diskuterar sina olika åsikter?

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 05-09-2008, 23:35
          Länk hit: #272

Medlem

CITAT (henriks @ 06-09-2008, 00:11) *
          Ett diskussionsforums mening är väl ändå att olika personer diskuterar sina olika åsikter?

Exakt min mening också, men då skall man väl också kunna framföra sina åsikter utan behöva bemötas med en massa glåpord och tillmälen. Du har väl läst trådarna den senaste månaden så du vet vad jag menar. Inte heller skall man behöva , som nu med Pia, bli mer eller mindre anklagad för en massa skit för att man har en avvikande åsikt.
          Gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-09-2008, 23:42
          Länk hit: #273

Medlem

CITAT (Gita @ 05-09-2008, 23:36) *
          Varför överhuvudtaget då nämna just Pia och mig vid namn (för övrigt var det ingen som skrivit i mitt namn, inlägget på bloggen sades vara anonymt, men eftersom jag inte sett det kan jag inte ens veta att det verkligen finns), kanske är det hennes/hans taktik att slänga ur sig anklagelser för att sedan ,några inlägg senare ta tillbaka, med förhoppningen att några fläckar ändå fastnar. Jag tycker dessutom att det är att överskatta sin betydelse att tro att någon på ett internetforum skulle göra sig besväret att ta reda på vem signaturen är, därefter ta reda på vem chefen är för att slutligen maila denne.Varför ta upp saken här på Odla, undrar jag.
          Visst, man kan tycka vad man vill om Grå, men slänger man hela tiden ur sig vad som helst, utan minsta eftertanke, så får man faktiskt räkna med att inte alla gillande håller med.
          Till slut , en rak fråga, är Grå och Stintan samma person som använder sig av olika signaturer: Undrar bara , eftersom Stintan alltid direkt svarar på sådant som Grå borde ha svarat på.(Observera, det sista är spekulationer,en känsla jag får, jag påstår mig inte veta)
          Oc
          Gita

Nu börjar du faktiskt bli riktigt obehaglig Gita. Jag tycker uppriktigt sagt att du ska behålla dina spekulationer för dig själv.
          Nej jag är inte samma person som Grå det är det raka svar du får och tror du mig inte så kan du ju fråga Pia. Ruda fick en gång för sig att Grå var min dotter men det är hon inte heller även om jag är gammal nog för att kunna vara hennes mor. Din misstänksamhet och dina spekulationer är absurda.

Det kan väl knappast ha undgått dig att det inte bara är jag som svarar på frågor och inlägg som är riktade till någon annan på det här forumet. Men det svider väl förståss att jag håller med Grå och inte er andra för hur kan någon bara tycka att Grå har vettiga åsikter. Ni andra svarar ju hejvilt på inlägg som är riktade till andra än er själva på precis samma sätt fast det är väl lättare att klanka på mej än se sina egna brister.

Jag raderade det jag skrev om kommentarerna iGrås blogg eftersom jag inte mindes rätt men jag läste de anonyma kommentarerna när de var på tapeten. Ber om ursäkt för mitt dåliga minne.

Om mailet vill jag bara säga att jag faktiskt vet att det existerar och att det uppenbarligen finns folk på ett internetforum som gör sig ett sånt besvär bara för att kunna jävlas med andra.

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 06-09-2008, 00:02
          Länk hit: #274

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

En reflektion bara...
          Om man anser att någon kastar ur sig anklagelser eller tillmäten eller vad man nu anser -vad blir bättre av att man lägger sig själv på samma nivå? Vad vinner man på det?

Nu kommer jag med ett klokt citat igen:
          "Det är ingen ide att diskutera med (folk man tycker är) idioter, de drar bara ner en till deras nivå och sedan vinner de med erfarenhet." ....

Redigerat av Anma: 06-09-2008, 00:02

Citera
          henriks
          Inlägg 06-09-2008, 00:09
          Länk hit: #275

Medlem

CITAT (Gita @ 06-09-2008, 00:35) *
          Exakt min mening också, men då skall man väl också kunna framföra sina åsikter utan behöva bemötas med en massa glåpord och tillmälen. Du har väl läst trådarna den senaste månaden så du vet vad jag menar. Inte heller skall man behöva , som nu med Pia, bli mer eller mindre anklagad för en massa skit för att man har en avvikande åsikt.
          Gita

Jodå, jag har läst "ett och annat inlägg", inte bara senaste månaden, utan betydligt längre tillbaka än så.

Jag håller inte med om allt vad Grå skriver, men hon är allt annat än ensam om att kasta skit omkring sig. Snacka om att kasta sten i glashus... du är inte precis dålig på att anklaga du heller.

MVH
          henrikgråstintanrahmat

CITAT
          Det är ingen ide att diskutera med idioter, de drar bara ner en till deras nivå och sedan vinner de med erfarenhet.

thanks.gif biggrin.gif

Den spar vi, det skall bli min nya devis!

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 06-09-2008, 00:16
          Länk hit: #276

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 06-09-2008, 00:42) *
          Nu börjar du faktiskt bli riktigt obehaglig Gita. Jag tycker uppriktigt sagt att du ska behålla dina spekulationer för dig själv.
          Nej jag är inte samma person som Grå det är det raka svar du får och tror du mig inte så kan du ju fråga Pia. Ruda fick en gång för sig att Grå var min dotter men det är hon inte heller även om jag är gammal nog för att kunna vara hennes mor. Din misstänksamhet och dina spekulationer är absurda.

Det kan väl knappast ha undgått dig att det inte bara är jag som svarar på frågor och inlägg som är riktade till någon annan på det här forumet. Men det svider väl förståss att jag håller med Grå och inte er andra för hur kan någon bara tycka att Grå har vettiga åsikter. Ni andra svarar ju hejvilt på inlägg som är riktade till andra än er själva på precis samma sätt fast det är väl lättare att klanka på mej än se sina egna brister.

Jag raderade det jag skrev om kommentarerna iGrås blogg eftersom jag inte mindes rätt men jag läste de anonyma kommentarerna när de var på tapeten. Ber om ursäkt för mitt dåliga minne.

Om mailet vill jag bara säga att jag faktiskt vet att det existerar och att det uppenbarligen finns folk på ett internetforum som gör sig ett sånt besvär bara för att kunna jävlas med andra.

Vem som är vem eller vad spelar egentligen ingen större roll för mig, men jag förstår verkligen inte hur du kan gå in och rättfärdiga Grås sätt att slänga anklagelser (även om hon kanske tar tillbaka så vore det väl bättre att tänka efter först) omkring sig. Jag kan tala om för dig att jag tyckte det var verkligt obehagligt när hon helt grundlöst anklagade mig för något i hennes blogg, och hur kan man bemöta sådant, hur bevisa att man är oskyldig, säkerligen finns en och annan som fortfarande tror att det var jag. Sen när det gäller Grås sätt att debattera, visst får hon mothugg, men hittills har ingen svarat henne på samma elaka, hånfulla och nedvärderande sätt som hon bemöter andra. Att t.ex få svaret "Gita, din gamla ko" som svar på ett inlägg gör ju inte att man känner respekt för henne som person precis och jag kan heller inte tycka att det är uttryck för vettiga åsikter.Men som med allt annat finns det förstås olika åsikter om vad som är vettiga åsikter.
          Gita

Citera
          Gita
          Inlägg 06-09-2008, 00:32
          Länk hit: #277

Medlem

CITAT (henriks @ 06-09-2008, 01:09) *
          Jodå, jag har läst "ett och annat inlägg", inte bara senaste månaden, utan betydligt längre tillbaka än så.

Jag håller inte med om allt vad Grå skriver, men hon är allt annat än ensam om att kasta skit omkring sig. Snacka om att kasta sten i glashus... du är inte precis dålig på att anklaga du heller.

Har du något exempel på mitt "sk skitkastande och anklagelser"? Dra nu inte upp tråden "White Trash"eftersom jag redan flera gånger sagt att jag uttrykte mig dumt där. I sak står jag faktiskt även för den, men jag uttryckte mig nedlåtande på ett sätt som inte var min egentliga avsikt.
          Sen att du nästan alltid försvarar Grå är ju fint i och för sig, hon är ju (om jag inte fått allt om bakfoten ) faktiskt din livskamrat.
          Gita

Citera
          henriks
          Inlägg 06-09-2008, 01:27
          Länk hit: #278

Medlem

På senare tid har du kanske inte i ord kastat så mycket skit, mer vad du inte skriver. du har en jäkla tendens till att hugga på bisak och välja att inte ens kommentera huvudsak. Exempel från de senaste inläggen är att du snabbt släppte din tanke om att grå, stintan och jag skulle vara samma person, utan att svara på vad som skulle vara meningen med det. Du misstror att det faktiskt finns någon här på odla som är tillräckligt sjuk för att spåra upp och kartlägga personer för att försöka kasta skit på dem i verkliga livet.

PS
          Att jag nästan alltid försvarar grå.... jag brukar låta henne försvara sig själv, för det klarar hon alldeles utmärkt
          DS

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-09-2008, 09:17
          Länk hit: #279

Medlem

CITAT (Gita @ 06-09-2008, 01:16) *
          Vem som är vem eller vad spelar egentligen ingen större roll för mig, men jag förstår verkligen inte hur du kan gå in och rättfärdiga Grås sätt att slänga anklagelser (även om hon kanske tar tillbaka så vore det väl bättre att tänka efter först) omkring sig. Jag kan tala om för dig att jag tyckte det var verkligt obehagligt när hon helt grundlöst anklagade mig för något i hennes blogg, och hur kan man bemöta sådant, hur bevisa att man är oskyldig, säkerligen finns en och annan som fortfarande tror att det var jag. Sen när det gäller Grås sätt att debattera, visst får hon mothugg, men hittills har ingen svarat henne på samma elaka, hånfulla och nedvärderande sätt som hon bemöter andra. Att t.ex få svaret "Gita, din gamla ko" som svar på ett inlägg gör ju inte att man känner respekt för henne som person precis och jag kan heller inte tycka att det är uttryck för vettiga åsikter.Men som med allt annat finns det förstås olika åsikter om vad som är vettiga åsikter.
          Gita

Var har jag rättfärdigat Grås sätt att slänga anklagelser. Jag har verkligen inte gått in och appåderat anklagelser eller elakheter mm. Jag gillar inte heller alla gånger sättet hon uttrycker sig på och det har jag sagt flera gånger men det har tydligen gått dina ögon förbi. Du verkar tycka att jag ska stå till svars för hennes olämpliga språk mot dig men det är ju faktiskt bara hon själv som kan. Självklart förstår jag hur obehagligt det är att bli oskyldigt anklagad eller utpekad det har jag just påpekat då du själv påstår att jag skulle vara samma person som Grå vilket i så fall skulle innebära att det var jag som skrivit alla hennes inlägg. Eftersom jag inte kan ställa mig bakom precis allt Grå skrivit blir det obehagligt. Du gör ju alltså samma sak själv mot mig som Grå gjorde mot dig dvs påstår att någon låtsas vara någon annan än den egentligen är. Du vill att andra ska be om ursäkt men gör det inte själv.

Ja det är väl en väldig tur att inte alla måste ha samma åsikter men det gäller att respektera andras också.

--------------------

Citera
          Biggan_
          Inlägg 06-09-2008, 09:46
          Länk hit: #280

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera

22 sidor V  « < 12 13 14 15 16 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-12-2025, 18:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon