Den som skrev mailet är med största sannolikhet medlem här och jag inbjuder fortfarande Harald att delta i diskussionen, men det kanske han inte vågar - varken han eller hans fru?
harald har naturligtvis läst min profil - det kan man inte göra som gäst och därifrån klickat sig vidare till min blogg där mina namnuppgifter finns. Utifrån de namnuppgifterna kan man sedan googla fram en massa snask om mig, blan annat kommer man till hemsidan som tillhör min arbetsplats, med mailadresser till min chef. Svårare än så är det inte.
Frågan är då vad man vill åstadkomma med detta?
"Du behöver inte tystna" svarade harald i ett följande mail "jag ville bara..."
Så vad ville han? Jo, han ville påkalla min manlige chefs uppmärksamhet genom att ljuga och klippa ut fraser och klippa bort ord ur mina inlägg som skulle antyda att jag tycker att hans anställda är äckliga och att det därmed är synd om våra elever. Eftersom det inte är hans anställda som är äckliga och jag också påtalat att min nuvarande arbetsplats är den enda som jag någonsin trivts på så kan man ju ana att personen i fråga ville ge mig en näsbränna, som kunde ha kostat mig min anställning om det nu inte hade varit så att min chef anser att det är bra att jag står upp för mina åsikter och belyser problem.
Så - nu har ni ideligen försökt komma åt mig, genom att ständigt påtala vilken skitstövel jag är. När inte det hjälper så försöker ni ge er på Henrik, och påtala vilken kärring han är som inte binder fast mig vid spisen.
När inte det hjälper så mailar ni min chef för att på så sätt uppnå total maktfullkomlighet.
När ni nu inte hade något för det, så kan jag ju inte låta bli att undra vad som kommer härnäst?
Ni får väl för fan lägga band på er - delta i diskussionen och få mig att inse att jag har fel istället för att ta till sådana här sinnesjuka metoder. Ja, Pia L, jag anser att du, Gita, Embees, Lilla Birka, Bettsson, Aqvakul, Gossen Ruda, Snöflinga, Alle, Azur och många, många fler kan ta åt sig av det jag skriver ovan - för det är mig ni kallar skitstöveln, men jag skulle aldrig någonsin få för mig att ringa hem till någon av er, skriva dynga i era bloggar, maila, eller pma till er eller kontakta era familjer eller arbetsplatser bara för att ni har åsikter som jag anser är helt uppåt väggarna.
Jag har också mycket god lust att tala om vad jag tror om Gita/Berith/Gossen Ruda/Snöflinga/Alle/Azur eftersom det är ni som står för den totala anonymiteten, så ni har inget för att fjanta runt med era misstänksamheter.
Jag är på odla för att diskutera olika ämnen. Vad ni är här för kan ni bara svara på själva.
CITAT (Pia L @ 06-09-2008, 11:16)

Om Grå hade hållt inne med att kalla andra för otrevligheter så hade det kunnat hållas på ett normalt diskussionsplan, givetvis så irriterar det många att hon hela tiden är grov i munnen och nedvärderar andra med sina kommentarer och glåpord.
F.ö. så tror jag mig veta att Stintan inte är Grå, det är inte hennes vokabulär att bete sig så som Grå....det finns så många andra som har haft samma stil.
Vad det gäller hon som sa sig göra en undersökning (vem det nu var som undrade) hon hette Afrodite.
Varför ska Grå hålla inne med något? Den enda som ideligen kommer med påhopp hela tiden är du Pia, inser du inte det själv? Du kan inte svara på någonting som jag skriver utan att vara giftig. Pallar du inte med mig så ge fan i mig så enkelt är det.