Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

22 sidor V  « < 13 14 15 16 17 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Aftonbladet om mäns otrohet
          skogstroll
          Inlägg 06-09-2008, 10:10
          Länk hit: #281

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

ja ibland är bilder bättre än ord. spårat ur har det gjort på mer än ett sätt...

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Pia L
          Inlägg 06-09-2008, 10:16
          Länk hit: #282

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Den som skrivit mailet till Grå, om det nu existerar, tror jag inte är medlem här, såpass raka och reko trodde jag ialla fall att odlaiterna var så att dom kan träda fram och tala om hur det ligger till.
          Jag har raderat min personliga profil då det uppenbarligen finns sjuka människor både inom medlemmarna och gästerna på forumet, jag rekomenderar andra att göra samma sak för det här börjar bli jä**igt obehagligt.
          Att få misstankar kastade på sig av en som vägrar att be om ursäkt för att det "KUNDE" ha varit jag.....fy f*an säger jag bara, så lågt så det finns bara ingen botyten i den människan.
          Om nu någon skickat ett mail till Grå's chef så är det inte för att personen inte hållit med i diskussionerna, utan möjligtvis för att upplysa om hur snedviden uppfattning om den manliga befolkningen hon har, JAG skulle inte vilja att min dotter hade en sån lärare, vad ska hon få för uppfattning om killar / män?
          OM mailet finns så kan jag faktiskt delvis förstå varför det skickades, har man så rabiata åsikter om män i största allmänhet så kanske man får ta konsekvenserna, kanske välja ett yrke där man inte kan påverka ungdomar att misstro killar / män.

Jag vet att jag kommer att få skit för mina åsikter nu, men likaväl som Grå inte bryr sig om hur folk uppfattar hennes påhopp, anklagelser, spydigheter, glåpord likaså så orkar jag inte bry mig om att andra inte delar mina åsikter i det här.
          Om Grå hade hållt inne med att kalla andra för otrevligheter så hade det kunnat hållas på ett normalt diskussionsplan, givetvis så irriterar det många att hon hela tiden är grov i munnen och nedvärderar andra med sina kommentarer och glåpord.
          F.ö. så tror jag mig veta att Stintan inte är Grå, det är inte hennes vokabulär att bete sig så som Grå....det finns så många andra som har haft samma stil.

Vad det gäller hon som sa sig göra en undersökning (vem det nu var som undrade) hon hette Afrodite.

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          Anma
          Inlägg 06-09-2008, 10:35
          Länk hit: #283

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Pia L @ 06-09-2008, 11:16) *
          Den som skrivit mailet till Grå, om det nu existerar, tror jag inte är medlem här, såpass raka och reko trodde jag ialla fall att odlaiterna var så att dom kan träda fram och tala om hur det ligger till.
          /.../

Det har ju visat sig flera gånger under åren att så inte alls är fallet att alla odliater är raka och reko.
          Det fanns t ex en viss person som lurade flera av oss i åratal, tillsist visade det sig att allt var bara bluff och båg, personen skrev till och med under fel kön.

Flera personer har fått hotelser och obehagliga mail och PM från "ärliga" odliater.

Så är det.

Citera
          Grå
          Inlägg 06-09-2008, 10:55
          Länk hit: #284

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

Den som skrev mailet är med största sannolikhet medlem här och jag inbjuder fortfarande Harald att delta i diskussionen, men det kanske han inte vågar - varken han eller hans fru?
          harald har naturligtvis läst min profil - det kan man inte göra som gäst och därifrån klickat sig vidare till min blogg där mina namnuppgifter finns. Utifrån de namnuppgifterna kan man sedan googla fram en massa snask om mig, blan annat kommer man till hemsidan som tillhör min arbetsplats, med mailadresser till min chef. Svårare än så är det inte.

Frågan är då vad man vill åstadkomma med detta?
          "Du behöver inte tystna" svarade harald i ett följande mail "jag ville bara..."

Så vad ville han? Jo, han ville påkalla min manlige chefs uppmärksamhet genom att ljuga och klippa ut fraser och klippa bort ord ur mina inlägg som skulle antyda att jag tycker att hans anställda är äckliga och att det därmed är synd om våra elever. Eftersom det inte är hans anställda som är äckliga och jag också påtalat att min nuvarande arbetsplats är den enda som jag någonsin trivts på så kan man ju ana att personen i fråga ville ge mig en näsbränna, som kunde ha kostat mig min anställning om det nu inte hade varit så att min chef anser att det är bra att jag står upp för mina åsikter och belyser problem.

Så - nu har ni ideligen försökt komma åt mig, genom att ständigt påtala vilken skitstövel jag är. När inte det hjälper så försöker ni ge er på Henrik, och påtala vilken kärring han är som inte binder fast mig vid spisen.
          När inte det hjälper så mailar ni min chef för att på så sätt uppnå total maktfullkomlighet.
          När ni nu inte hade något för det, så kan jag ju inte låta bli att undra vad som kommer härnäst?

Ni får väl för fan lägga band på er - delta i diskussionen och få mig att inse att jag har fel istället för att ta till sådana här sinnesjuka metoder. Ja, Pia L, jag anser att du, Gita, Embees, Lilla Birka, Bettsson, Aqvakul, Gossen Ruda, Snöflinga, Alle, Azur och många, många fler kan ta åt sig av det jag skriver ovan - för det är mig ni kallar skitstöveln, men jag skulle aldrig någonsin få för mig att ringa hem till någon av er, skriva dynga i era bloggar, maila, eller pma till er eller kontakta era familjer eller arbetsplatser bara för att ni har åsikter som jag anser är helt uppåt väggarna.
          Jag har också mycket god lust att tala om vad jag tror om Gita/Berith/Gossen Ruda/Snöflinga/Alle/Azur eftersom det är ni som står för den totala anonymiteten, så ni har inget för att fjanta runt med era misstänksamheter.

Jag är på odla för att diskutera olika ämnen. Vad ni är här för kan ni bara svara på själva.

CITAT (Pia L @ 06-09-2008, 11:16) *
          Om Grå hade hållt inne med att kalla andra för otrevligheter så hade det kunnat hållas på ett normalt diskussionsplan, givetvis så irriterar det många att hon hela tiden är grov i munnen och nedvärderar andra med sina kommentarer och glåpord.
          F.ö. så tror jag mig veta att Stintan inte är Grå, det är inte hennes vokabulär att bete sig så som Grå....det finns så många andra som har haft samma stil.

Vad det gäller hon som sa sig göra en undersökning (vem det nu var som undrade) hon hette Afrodite.

Varför ska Grå hålla inne med något? Den enda som ideligen kommer med påhopp hela tiden är du Pia, inser du inte det själv? Du kan inte svara på någonting som jag skriver utan att vara giftig. Pallar du inte med mig så ge fan i mig så enkelt är det.

Citera
          Pia L
          Inlägg 06-09-2008, 11:15
          Länk hit: #285

Medlem

Grå: Du har inte sett mig giftig än, och jag anser inte du vara värt mödan att vara det heller.
          Jag är säker på att varken jag, Gita, Embees, Lilla Birka, Bettsson, Aqvakul, Gossen Ruda, Snöflinga, Alle, Azur är skyldig till något mail, ta reda på vem det är först innan du anklagar alla som har annan åsikt än dig själv.

--------------------

Citera
          skogstroll
          Inlägg 06-09-2008, 11:24
          Länk hit: #286

Medlem

CITAT (Grå @ 06-09-2008, 11:55) *
          Den som skrev mailet är med största sannolikhet medlem här och jag inbjuder fortfarande Harald att delta i diskussionen, men det kanske han inte vågar - varken han eller hans fru?
          harald har naturligtvis läst min profil - det kan man inte göra som gäst och därifrån klickat sig vidare till min blogg där mina namnuppgifter finns.

kan man inte hitta din blogg utan att vara medlem på Odla?? Google?

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Anma
          Inlägg 06-09-2008, 11:29
          Länk hit: #287

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (skogstroll @ 06-09-2008, 12:24) *
          kan man inte hitta din blogg utan att vara medlem på Odla?? Google?

Det förutsätter att man vet vad bloggen heter, eller att man vet vem Grå är.... smile.gif

Citera
          skogstroll
          Inlägg 06-09-2008, 11:36
          Länk hit: #288

Medlem

Nej, man kan ju råka surfa in på en blogg om man söker på något speciellt ord

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-09-2008, 11:44
          Länk hit: #289

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Det är nog så att Odla speglar samhället ganska så bra. Här finns säkert alla typer av människor precis som utanför. Alla är dessvärre inte snälla och trevliga och skötsamma och perfekta varken här eller där. Det finns uppenbarligen "idioter" även på Odla som tar till vilka medel som helst för att svärta ner andra.

Jag kan i motsats till dig Pia inte ha någon förståelse för hur någon ens kan komma på idén att skicka mail till någon annans chef bara på grund av tjafs som skrivits anonymt på ett diskussionsforum på nätet. Fegt och jävligt är vad det är. Finns det någon ryggrad i den person som gjort det så borde vederbörande kliva fram i ljuset. Detsamma gäller de personer som ibland skaffar flera nick och låtsas vara någon annan än dom är. Ska vi acceptera sådant så får vi nog också acceptera ökad misstänksamhet och diverse anklagelser. Jag gör det inte. Det är inte heller särskilt konstigt att den som drabbats spekulerar i vem som ligger bakom(nu menar jag rent allmänt), vem skulle inte göra det? Varför ger man sig på den som drabbats och inte den som ligger bakom. I det här fallet ifrågasätts det om det över huvud taget finns något mail och alltså ljuger Grå. Är inte det en spekulation och anklagelse? Eftersom jag vet att mailet existerar så reagerar jag självklart. Det hade jag gjort även om det var någon annan än Grå som drabbats.

Vad gäller ursäkten du vill ha från Grå Pia vet jag inte hur hon tänker men jag antar att hon fortfarande spekulerar i vem som ligger bakom mailet. Förhoppningsvis lyckas hon få fram det och vem vet då kanske det även kommer en ursäkt, hoppas kan man alltid.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          herkules
          Inlägg 06-09-2008, 12:35
          Länk hit: #290

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

jag kan tycka att det som händer utanför forumet hålls utanför forumet, tror inte att den/de som skrivit mailet ger sig tillkänna härinne, då har den/de gjort bort sig för tid och evighet.
          samtidigt så misstänkliggör man inte personer utan att ha väldigt torrt på fötterna.
          situationen är trist hur som helst.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          henriks
          Inlägg 06-09-2008, 13:48
          Länk hit: #291

Medlem
          Antal inlägg: 895
          Medlem nr: 14 105

CITAT (herkules @ 06-09-2008, 13:35) *
          jag kan tycka att det som händer utanför forumet hålls utanför forumet, tror inte att den/de som skrivit mailet ger sig tillkänna härinne, då har den/de gjort bort sig för tid och evighet.
          samtidigt så misstänkliggör man inte personer utan att ha väldigt torrt på fötterna.

Om det som händer utanför forumet skall hållas utanför måste vi omedelbart avsluta nästan all diskussion i alla trådar. Kvar blir möjligen "hur länge kan man..." typen av trådar.

Det är inte genom att ge sig till känna som vederbörande gör bort sig - det har han redan gjort.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-09-2008, 13:55
          Länk hit: #292

Medlem

CITAT (herkules @ 06-09-2008, 13:35) *

Jag tycker att det är bra att sådant som händer utanför forumet också tas upp i forumet om det har med sådant som skrivs i forumet att göra som i det här fallet. Det är väl bara bra att övriga medlemar får höra att det finns såna fega krakar mitt ibland oss. Varför ska man skyffla sånt under mattan? Nej jag tror inte heller att vederbörande vågar ge sig till känna men han/hon kan åtminstone få höra att sådan tilltag är urusla och oacceptabla.

--------------------

Citera
          Pia L
          Inlägg 06-09-2008, 14:10
          Länk hit: #293

Medlem

Med sökfunktionens hjälp så inser jag att jag faktiskt visst kan ha rätt i att det inte är en medlem som skrivit mailet.
          Grå inbjuder alla läsare på forumet till sin blogg genom att länka till den 1/4 2008 och här i den här tråden talar hon dessutom om att alla uppgifter om var hon jobbar finns i bloggen.
          Varför då haka upp sig på att det MÅSTE vara någon från odla som skickat något mail? Det är inte ett MÅSTE, bara en möjlighet lika stor som att det är en läsande gäst som skrivit det.

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 06-09-2008, 14:40
          Länk hit: #294

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (*Stintan* @ 06-09-2008, 14:55) *
          Jag tycker att det är bra att sådant som händer utanför forumet också tas upp i forumet om det har med sådant som skrivs i forumet att göra som i det här fallet. Det är väl bara bra att övriga medlemar får höra att det finns såna fega krakar mitt ibland oss. Varför ska man skyffla sånt under mattan? Nej jag tror inte heller att vederbörande vågar ge sig till känna men han/hon kan åtminstone få höra att sådan tilltag är urusla och oacceptabla.

jag menar inte att man ska "skyffla sådant här under mattan", var har du fått det ifrån?
          JAG TYCKER att privata mail har ungefär lika lite på forumet att göra som personliga pm.
          däremot så TYCKER JAG inte att att tilltaget i sig är oacceptabelt, vad folk gör utanför forumet är helt ointressant för mig.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          skogstroll
          Inlägg 06-09-2008, 14:42
          Länk hit: #295

Medlem

jag har också en blogg om än inte så uppdaterad, men jag fattar iaf att vem som helst... Mr Ben Anderson i Tennessee eller Hulda Gonzales i Peru eller vem som helst... kan hitta till min blogg på ett eller annat sätt och med minsta svenskakunskaper kunna lägga in en kommentar.

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-09-2008, 14:52
          Länk hit: #296

Medlem

Medlem eller inte är inte så mycket att käbbla om tycker jag. Det kanske dom som läst mailet bäst kan avgöra beroende på hur mailet är skrivet.

--------------------

Citera
          Pia L
          Inlägg 06-09-2008, 15:00
          Länk hit: #297

Medlem

Stintan: Visst, om mailskrivaren skrivit att h*n är medlem, men det behöver h*n ju inte vara heller bara för att h*n sagt det.
          Och "käbblet" uppkom därför att Grå pekar ut odlaiter som avsändare, bl.a. mig personligen

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-09-2008, 15:23
          Länk hit: #298

Medlem

CITAT (herkules @ 06-09-2008, 15:40) *
          jag menar inte att man ska "skyffla sådant här under mattan", var har du fått det ifrån?
          JAG TYCKER att privata mail har ungefär lika lite på forumet att göra som personliga pm.
          däremot så TYCKER JAG inte att att tilltaget i sig är oacceptabelt, vad folk gör utanför forumet är helt ointressant för mig.

Då missuppfattade jag dig. Jag anser inte heller att man lägger ut privata mail eller PM på forumet men det är det ju ingen som gjort heller vad jag kan se.

Intressant att du tycker att det är acceptabelt att folk skickar anonyma mail till människors chefer för att smutskasta någon dom inte känner mer än genom diverse inlägg på ett diskussionsforum. Vad jag förstog så hänvisades till Odla.
          Vi kanske allihop ska börja maila till varandras män/fruar, barn, mostrar, fastrar, chefer, arbetskamrater, pojkvänner och vilka man nu kan komma på för att smutskasta och ifrågasätta varandras egenskaper utifrån vad vi sett på odla.

CITAT (Pia L @ 06-09-2008, 16:00) *
          Stintan: Visst, om mailskrivaren skrivit att h*n är medlem, men det behöver h*n ju inte vara heller bara för att h*n sagt det.
          Och "käbblet" uppkom därför att Grå pekar ut odlaiter som avsändare, bl.a. mig personligen

Pekar ut? Jag tyckte att det var en fråga och jag tolkade det inte som ett utpekande men jag förstår om du tog det så.
          Det kan väl stå vad som helst i mailet som talar för att det är en medlem men som sagt det vet bara dom som läst det.

Redigerat av *Stintan*: 06-09-2008, 15:26

--------------------

Citera
          Rose
          Inlägg 06-09-2008, 15:25
          Länk hit: #299

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

CITAT (Biggan_ @ 06-09-2008, 10:46) *

yes.gif

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-09-2008, 15:29
          Länk hit: #300

Medlem

Ja du Rose det är faktiskt TS själv som tagit upp detta om ett mail i tråden så du får nog tåla det.

--------------------

Citera

22 sidor V  « < 13 14 15 16 17 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-12-2025, 18:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon