Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

22 sidor V  « < 15 16 17 18 19 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Aftonbladet om mäns otrohet
          *Stintan*
          Inlägg 07-09-2008, 12:06
          Länk hit: #321

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Betty @ 07-09-2008, 12:36) *
          Trist, kommer att sakna dig - och Gita med för den delen. Jag har själv gått i liknande tankar nu ett tag men avvaktar ett tag till. Jag tycker att det är himla trist att någon med ett mer eller mindre trollaktigt beteende ska få mer seriösa medlemmar att sluta delta i forumet. Gillar inte att sådant beteende "vinner". Det här är ett av de få tillfällen när jag tycker att det är synd att forumet har så lösa tyglar...

Antar att det är läge att ducka nu... alien.gif

Nejdå du behöver inte ducka Betty.

Tror inte alls att det är fråga om någon vinner eller inte. Ibland skrivs det inlägg bara för att få medhåll och tröst det har vi sett flera gånger. Att någon tar time out beror inte på någon annan medlems skriverier när man själv har varit delaktig. Det är aldrig ens fel när två träter, glöm inte det. Man kan lätt undvika att gå i klinch med sådana man inte gillar, man väljer själv vad man vill delta i för trådar.

Ganska löjligt och barnsligt att spela offer och säga att "jag vill inte vara med och leka längre för den o den är så dum mot mej" när man själv varit med om att piska upp den dåliga stämningen. Dessutom spär sådana inlägg bara på ytterligare men det kanske är det som är syftet vad vet jag. Knepigt med långsinta människor som sitter fast i gammalt groll och inte kan börja om på nytt.

Man behöver inte gilla alla men man behöver inte heller spy galla över dom så fort man ser namnet.

Redigerat av *Stintan*: 07-09-2008, 12:08

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          henriks
          Inlägg 07-09-2008, 12:17
          Länk hit: #322

Medlem
          Antal inlägg: 895
          Medlem nr: 14 105

För att gå tillbaka till något som åtminstonde liknar den ursprungliga frågan i tråden:

Jag anser att män och kvinnor har precis lika stort ansvar för att hålla ihop en relation. Att skylla på en viss gen, eller att man är av de ena eller det andra könet som ursäkt för sitt handlande är inte bara fegt, det är dessutom ganska korkat. Att kunna leva ihop med en människa och hålla kärleken levande är att ge och att ta, det går inte ens att bara säga "men jag ÄR sådan" Det är möjligt att du är, men om det är något som stör din partner får du väl antingen jobba på att bli annorlunda eller gå vidare i livet.

TYVÄRR är det nog allt för många gånger kvinnan som anpassar sig till mannen istället för tvärt om. Det borde inte vara så, om männen såg till att försöka anpassa sig till sina kvinnor lika mycket som kvinnorna anpassar sig till sina män skulle nog de flesta förhållanden vara längre. Därmed inte sagt att man skall tvätta, diska, städa och vad det nu kan vara exakt varannan gång - det är inte säkert att det är det som fungerar bäst.

Lika lite som kvinnan i ett förhållande skall foga sig till mannens vilja i alla lägen skall mannen foga sig till kvinnan i alla lägen - det är ett ge och ett ta
          Finns ett engelskt uttryck i stil med "Is the juice worth the sqeeze?" JA, jag tycker det, helt klart.

Redigerat av henriks: 07-09-2008, 12:21

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 07-09-2008, 12:22
          Länk hit: #323

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (henriks @ 07-09-2008, 13:17) *
          För att gå tillbaka till något som åtminstonde liknar den ursprungliga frågan i tråden:

Jag anser att män och kvinnor har precis lika stort ansvar för att hålla ihop en relation. Att skylla på en viss gen, eller att man är av de ena eller det andra könet som ursäkt för sitt handlande är inte bara fegt, det är dessutom ganska korkat. Att kunna leva ihop med en människa och hålla kärleken levande är att ge och att ta, det går inte ens att bara säga "men jag ÄR sådan" Det är möjligt att du är, men om det är något som stör din partner får du väl antingen jobba på att bli annorlunda eller gå vidare i livet.

TYVÄRR är det nog allt för många gånger kvinnan som anpassar sig till mannen istället för tvärt om. Det borde inte vara så, om männen såg till att försöka anpassa sig till sina kvinnor lika mycket som kvinnorna anpassar sig till sina män skulle nog de flesta förhållanden vara längre. Därmed inte sagt att man skall tvätta, diska, städa och vad det nu kan vara exakt varannan gång - det är inte säkert att det är det som fungerar bäst.

Lika lite som kvinnan i ett förhållande skall foga sig till mannens vilja i alla lägen skall mannen foga sig till kvinnan i alla lägen - det är ett ge och ett ta
          Finns ett engelskt uttryck i stil med "Is the juice worth the sqeeze?" JA det är den, helt klart.

Nu gör jag en sån där "hålla med" inlägg, för det här håller jag om fullständigt. smile.gif

Citera
          Kat
          Inlägg 07-09-2008, 13:38
          Länk hit: #324

Medlem
          Antal inlägg: 1 054
          Medlem nr: 5 397

CITAT (henriks @ 07-09-2008, 13:17) *
          Att skylla på en viss gen, eller att man är av de ena eller det andra könet som ursäkt för sitt handlande är inte bara fegt, det är dessutom ganska korkat. Att kunna leva ihop med en människa och hålla kärleken levande är att ge och att ta, det går inte ens att bara säga "men jag ÄR sådan" Det är möjligt att du är, men om det är något som stör din partner får du väl antingen jobba på att bli annorlunda eller gå vidare i livet.

Varför inte?
          Finns den här genen så är den ju faktiskt bevis för att vissa av oss faktiskt inte är gjorda för tvåsamhet.
          Att folk väljer att se det som 'en gen för otrohet' istället för en förutsättning för att älska flera människor är ju bara en produkt av vår kultur.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-09-2008, 13:53
          Länk hit: #325

Medlem

CITAT (Kat @ 07-09-2008, 14:38) *
          Varför inte?
          Finns den här genen så är den ju faktiskt bevis för att vissa av oss faktiskt inte är gjorda för tvåsamhet.
          Att folk väljer att se det som 'en gen för otrohet' istället för en förutsättning för att älska flera människor är ju bara en produkt av vår kultur.

fast nnu var det ju benägenheten till relationsproblem genen hade betydelse för så då kanske det vore mer lämpligt med ensamhet än flersamhet

--------------------

Citera
          Kat
          Inlägg 07-09-2008, 13:57
          Länk hit: #326

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 07-09-2008, 14:53) *
          fast nnu var det ju benägenheten till relationsproblem genen hade betydelse för så då kanske det vore mer lämpligt med ensamhet än flersamhet

Det beror ju på vad det är som är problemet i relationen.
          Om problemet just är att hålla sig till en partner, så är det ju rätt dumt att tvinga sig till ensamhet.

Äh. jag ger inte så mycket för aftobladets artiklar. Jag har inte ens läst just denna, utan bara hört om det från annat håll. Som här:
          http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=823220

Jag tror nu inte ett dugg på att det här skulle vara en typisk manlig egenskap dock. De flesta polys jag känner är kvinnor. Fast orsakerna kan ju vara olika.

Redigerat av Kat: 07-09-2008, 14:00

Citera
          Bettson
          Inlägg 07-09-2008, 14:30
          Länk hit: #327

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Snälla Henrik. ´Grå skriver ju i nästan alla trådar på ¨småprat så det är svårt att undvika henne hur man är gör. Dvs det enda sättet att undvika henne är att hålla käften totalt och inte skriva alls.

Du inser helt enkelt inte hur dominant Grå är. Du står kanske för nära för att förstå det. Hon är oerhört provocerande och och tar minsta mothugg skrivet i en inte alls otrevlig ton som intäkt för att hon verbalt har rättighet att slå folk på käften för att försvara sig. Hon smädar och är så oförskämd på ett sätt som de flesta trettonåringar lärt sig sluta upp med, just för att det är ohyfsat. Otroligt barnsligt beteende. Vuxna människor tar sig inte rättigheten att kalla andra människor för kossor och andra värre saker.

Mailet till hennes chef tror jag inte ens en gång existerar utan är ett mera tycka syndknep, när hon så att säga gått för långt. Det är ganska vanligt och har använts några gånger förr av andra provokatörer.
          jag tror helt enkelt inte på en människa som beter sig så illa att de kastar smädelser som kossa, mula och annat till en annan människa. Då förlorar man trovärdigehet totalt i mina ögon.

Grå tar för sig på andras beskostnad och det är ungeför lika ofint som att första personen vid matbordet ta all mat för sig själv.

Självklart kan jag kallas för barnslig eftersom jag sagt emot henne några gånger när jag säger att jag vill inte vara med längre. Jag ska försöka ta en paus jag också. Hoppas bara att Grå inte hinner tömma hela småprat under tiden.

Jag beklagar djupt att provokatörer skall tillåtas sänka stämningen så uppenbart som sker. Grå är ingen debattör eftersom hon inte kan tåla att andra har åsikter som avviker från hennes. Hon är en dominant provokatör som enbart utgår från att alla ska tycka som hon gör. Annars jävlar ska dom ha på käften.

Hennes uttalanden om hela manssläktet som svin anser jag är både barnsligt och osakligt. Lyckligtvis är större delen av mansläktet inte sådant.

Hennes uttalanden om Gita tycker jag är helt horribla och borde rendera i en avstängning.

Yes jag låter bli att delta i debatten. Ska försöka göra ett så långt uppehåll som möjligt och hoppas då att Grå har hunnit tröttna eller blivit avstängd. Jag är en vuxen människa och vill inte beblanda mig i sådana här barnsligheter.

Lite synd är det eftersom det går att ha så himla roligt här inne. Men det kommer alltid någon ny provokatör har jag märkt. Är det inte det ena så är det det andra. Grå, rahmat, afrodite, tropeden (silos vill jag inte sätta i samma sällskap eftersom hon var sjuk) och en del andra som runnit förbi.

Försvinner det en så uppstår det en annan som svamparna i marken.

Jag är i alla fall tacksam att det är så lätt att undvika henne som att helt enkelt avstå från odla. Det får ses som ett billigt pris i mina ögon. Det kunde vara mycket värre än så och kostat mig mycket mera att slippa hennes sällskap.

Jag tackar min lyckliga stjärna för möjligheten och ser att flera andra tar samma möjlighet eller överväger att ta den. Det borde ge en fingervisning om var skåpet borde stå.

Jag brukar inte angripa andra medlemmar men jag har själv blivit angripen av Grå så många gånger så nu får detvara nog. Detta är min åsikt ang Grå och den står jag för.

Citera
          Kat
          Inlägg 07-09-2008, 14:52
          Länk hit: #328

Medlem

hey....
          hörrni, allihopa...

Har ni funderat på att det varken gör situationen eller er själva bättre att angripa en person som ni anser agerar felaktigt, då ni sätter er i precis samma fälla själv och dömer någon?

Citera
          henriks
          Inlägg 07-09-2008, 14:54
          Länk hit: #329

Medlem

Jag väljer medvetet att inte kommentera hela ditt inlägg, dina åsikter får stå för dig, men det finns några delar som jag bara måste kommentera:

CITAT (Bettson @ 07-09-2008, 15:30) *
          Mailet till hennes chef tror jag inte ens en gång existerar utan är ett mera tycka syndknep, när hon så att säga gått för långt. Det är ganska vanligt och har använts några gånger förr av andra provokatörer.

Inser du själv hur provocerande det är att påstå att mailet är uppdiktat? och sen blir du förfärad för att folk blir förbannade på dig för "ett inlägg skrivet i en alls inte otrevlig ton" Vad hjälper det att ha en trevlig ton när du riktar direkta beskyllningar mot en person?

Hennes uttalanden om Gita tycker jag är helt horribla och borde rendera i en avstängning.

Än ditt eget ovan då?

Lite synd är det eftersom det går att ha så himla roligt här inne. Men det kommer alltid någon ny provokatör har jag märkt. Är det inte det ena så är det det andra. Grå,

Provokatör - är det sådana som har andra åsikter än ni i mobben och vågar stå för sina åsikter och framför dem, om än i något hårda ordalag ibland?
          Att odla är underhållande/intressant/lärorikt mm är jag den första att hålla med om.

Jag är i alla fall tacksam att det är så lätt att undvika henne som att helt enkelt avstå från odla. Det får ses som ett billigt pris i mina ögon. Det kunde vara mycket värre än så och kostat mig mycket mera att slippa hennes sällskap.

Och jag är jäkligt tacksam för att jag fått förmånen att lära känna henne.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-09-2008, 14:55
          Länk hit: #330

Medlem

Och ditt inlägg Bettson gör ju att stämningen på forumet förbättras. Suck!

Ett jäkla ältande av gamla oförrätter blir inget bättre av. Ingen försvarar ju Grås ordval mot vissa medlemmar det har väl framgått väldigt klart i den här tråden så varför tjata om det sida upp och sida ner. Det verkar som det alltid måste finnas ett hatobkjekt på forumet så att folk har någon att avreagera sig och spy galla på. Varför bry sig så mycket om och lägga så mycket energi på vad som skrivs på ett forum? Det övergår mitt förstånd.

--------------------

Citera
          henriks
          Inlägg 07-09-2008, 14:55
          Länk hit: #331

Medlem

CITAT (Kat @ 07-09-2008, 15:52) *
          hey....
          hörrni, allihopa...

Har ni funderat på att det varken gör situationen eller er själva bättre att angripa en person som ni anser agerar felaktigt, då ni sätter er i precis samma fälla själv och dömer någon?

Du - det kan jag lova att ingen av mobben ens tänkt tanken - de gör ju aaalldrig något fel - det är det bara sporadiska oliktänkare - provokatörer - som gör

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-09-2008, 14:57
          Länk hit: #332

Medlem

CITAT (Kat @ 07-09-2008, 15:52) *
          hey....
          hörrni, allihopa...

rose.gif

--------------------

Citera
          henriks
          Inlägg 07-09-2008, 14:58
          Länk hit: #333

Medlem

En sak som just slog mig... hur kommer det sig att det bara är jag och stintan av alla de som läser denna tråden just nu som vågar visa vem de är? 3 anonyma medlemmar och 6 gäster....

edit: nu dök visst aqvakul upp också

Redigerat av henriks: 07-09-2008, 14:59

--------------------

Citera
          Betty
          Inlägg 07-09-2008, 15:02
          Länk hit: #334

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (henriks @ 07-09-2008, 15:58) *
          En sak som just slog mig... hur kommer det sig att det bara är jag och stintan av alla de som läser denna tråden just nu som vågar visa vem de är? 3 anonyma medlemmar och 6 gäster....

edit: nu dök visst aqvakul upp också

Det handlar inte om mod - det handlar om val. wink.gif

Egentligen vill jag inte märka ord - men reflekterar över:
          Bettson skrev: "Mailet till hennes chef tror jag inte ens en gång existerar" och du svarade:
          "Inser du själv hur provocerande det är att påstå att mailet är uppdiktat?"

Redigerat av Betty: 07-09-2008, 15:08

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 07-09-2008, 15:03
          Länk hit: #335

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Henrik!

I dina två senaste inlägg så refererar du till något som kallas "mobben". Menar du att det finns en organiserad förföljelse av medlemmar, t.ex. Grå? Det är i så fall en allvarlig anklagelse som borde framföras till admin av forumet eller t.om. till polisen.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-09-2008, 15:06
          Länk hit: #336

Medlem

CITAT (Betty @ 07-09-2008, 16:02) *

Åjo nog handlar det om mod i vissa fall det är jag övertygad om. Det finns säkert folk som inte vill erkänna att dom är inne och läser såna här trådar. En del påstår att dom aldrig läser sånt här men likväl verkar dom förvånansvärt uppdaterade.

--------------------

Citera
          henriks
          Inlägg 07-09-2008, 15:07
          Länk hit: #337

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 07-09-2008, 16:03) *
          Henrik!

I dina två senaste inlägg så refererar du till något som kallas "mobben". Menar du att det finns en organiserad förföljelse av medlemmar, t.ex. Grå? Det är i så fall en allvarlig anklagelse som borde framföras till admin av forumet eller t.om. till polisen.

Man behöver ju inte vara hjärnkirurg precis för att räkna ut vilka det är som alltid håller varandra om ryggen, håller med varandra och angriper samma personer utan att komma med egna åsikter.

Jag anklagar ingen, och kommer inte att göra det heller - det är upp till var och en att ransaka sig själv.

Redigerat av henriks: 07-09-2008, 15:07

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-09-2008, 15:08
          Länk hit: #338

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 07-09-2008, 16:03) *
          Henrik!

Jag såg inget om organiserad gjorde du? Tror nog du mer än väl vet vad Henrik menade.

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 07-09-2008, 15:10
          Länk hit: #339

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Betty @ 07-09-2008, 16:02) *

Precis, jag har valt att vara inloggad anonymt sen urminnes tider och kommer att vara det i fortsättningen också.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          henriks
          Inlägg 07-09-2008, 15:15
          Länk hit: #340

Medlem

CITAT (Berith @ 07-09-2008, 16:10) *
          Precis, jag har valt att vara inloggad anonymt sen urminnes tider och kommer att vara det i fortsättningen också.

Det har hänt någon enstaka gång att jag varit det också för att kunna hålla mig uppdaterad "undercover" - men jag kunde inte komma på varför jag var det, jag har inget att dölja, och därför har jag slutat med det.

Redigerat av henriks: 07-09-2008, 15:16

--------------------

Citera

22 sidor V  « < 15 16 17 18 19 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-12-2025, 18:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon