Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

22 sidor V  « < 17 18 19 20 21 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Aftonbladet om mäns otrohet
          Grå
          Inlägg 09-09-2008, 16:49
          Länk hit: #361

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

Ord är till för att användas.
          Hade jag bara varit en fjärdedel så skicklig som Robert Broberg på att få ihop konstiga betydelser så hade jag varit glad. Det är möjligt att "karmalagen" inte existerar, men en lag är karma likafullt, för det är inget man kan välja i livet. Man kan bara välja att vara medveten om det eller strunta i det.

Citera
          Anders zon 1
          Inlägg 09-09-2008, 17:17
          Länk hit: #362

Medlem
          Antal inlägg: 1 171
          Medlem nr: 409

CITAT
          Ord är till för att användas.
          Hade jag bara varit en fjärdedel så skicklig som Robert Broberg på att få ihop konstiga betydelser så hade jag varit glad. Det är möjligt att "karmalagen" inte existerar, men en lag är karma likafullt, för det är inget man kan välja i livet. Man kan bara välja att vara medveten om det eller strunta i det.

Ok, jag förstår. Inget fel i att vara kreativ ibland. Nya ord berikar språket!

Citera
          Anders zon 1
          Inlägg 09-09-2008, 17:38
          Länk hit: #363

Medlem
          Antal inlägg: 1 171
          Medlem nr: 409

CITAT
          Det förklarar varför vissa människor får till det lättare än andra - genom att usöndra feromer och liknande?

Det påstås att i synnerhet kvinnor kan sniffa sig till en lämplig partner (det sker dock omedvetet), d v s en partner som matchar ens gener så att avkomman blir så bra som möjligt. Har för mig att det har att göra med om vissa gener som styr immunförsvaret funkar bra ihop eller ej.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 09-09-2008, 17:53
          Länk hit: #364

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Karma betyder handling på sanskrit men även handlingens följder. En grundläggande tes i själavandringen där summan av människans handlingar bestämmer hur nästa liv skall bli. Den som inte är hindu eller tror på själavandring kan glatt strunta i karma.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Grå
          Inlägg 10-09-2008, 07:07
          Länk hit: #365

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 09-09-2008, 18:53) *
          Karma betyder handling på sanskrit men även handlingens följder. En grundläggande tes i själavandringen där summan av människans handlingar bestämmer hur nästa liv skall bli. Den som inte är hindu eller tror på själavandring kan glatt strunta i karma.

eller inte - det beror bara på hur man har lust att se på sin tillvaro. Om man vill vara ett offer eller ta ansvar.
          För den glade kristne eller ateisten är det bekvämt att vara ett offer, så därför existerar inte karma i deras sinnevärld, men det är som att bo i djungeln och säga att "jag har aldrig sett en mobiltelefon, så därför finns den inte".

CITAT (Anders zon 1 @ 09-09-2008, 18:38) *
          Det påstås att i synnerhet kvinnor kan sniffa sig till en lämplig partner (det sker dock omedvetet), d v s en partner som matchar ens gener så att avkomman blir så bra som möjligt. Har för mig att det har att göra med om vissa gener som styr immunförsvaret funkar bra ihop eller ej.

Andra kvinnor använder bilprovningsmetoden. Ta in dem, gå igenom dem, testa dem och skicka iväg dem, med antingen GODKÄND stämpel, eller illröd klisterlapp i pannan

Citera
          Lena i Torslanda
          Inlägg 10-09-2008, 07:20
          Länk hit: #366

Medlem
          Antal inlägg: 1 123
          Medlem nr: 250

Andra kvinnor använder bilprovningsmetoden. Ta in dem, gå igenom dem, testa dem och skicka iväg dem, med antingen GODKÄND stämpel, eller illröd klisterlapp i pannan

Momentet att hissa upp dem och kolla underredet med ficklampa är speciellt intressant

Redigerat av Lena i Torslanda: 10-09-2008, 07:20

--------------------
          Lena

Citera
          amaira
          Inlägg 10-09-2008, 08:01
          Länk hit: #367

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

CITAT (Lena i Torslanda @ 10-09-2008, 08:20) *
          Momentet att hissa upp dem och kolla underredet med ficklampa är speciellt intressant

Hahaha-hahahaha laugh.gif blush.gif wub.gif

Ni är allt lite tokiga här inne - hahaha.

Tack för ett gott skratt. shy.gif

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-09-2008, 08:06
          Länk hit: #368

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Vissa män använder bilprovningsmetoden. Ta in dem, gå igenom dem, testa dem och skicka iväg dem, med antingen GODKÄND stämpel, eller illröd klisterlapp i pannan

(plats för skratt, eller...)

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Chamomille
          Inlägg 10-09-2008, 08:16
          Länk hit: #369

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Lena i Torslanda @ 10-09-2008, 08:20) *

Bifogad bild

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Pia L
          Inlägg 10-09-2008, 08:17
          Länk hit: #370

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

"Vissa män använder bilprovningsmetoden. Ta in dem, gå igenom dem, testa dem och skicka iväg dem, med antingen GODKÄND stämpel, eller illröd klisterlapp i pannan

(plats för skratt, eller...) "

Du missade underredskontrollen flirting.gif

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-09-2008, 08:21
          Länk hit: #371

Medlem

CITAT (Pia L @ 10-09-2008, 09:17) *
          Du missade underredskontrollen flirting.gif

Tänkte inte på de´.... crazy.gif

--------------------

zon 1

Citera
          jholma
          Inlägg 10-09-2008, 10:24
          Länk hit: #372

Medlem
          Antal inlägg: 297
          Medlem nr: 986

CITAT (Grå @ 10-09-2008, 08:07) *
          eller inte - det beror bara på hur man har lust att se på sin tillvaro. Om man vill vara ett offer eller ta ansvar.
          För den glade kristne eller ateisten är det bekvämt att vara ett offer, så därför existerar inte karma i deras sinnevärld, men det är som att bo i djungeln och säga att "jag har aldrig sett en mobiltelefon, så därför finns den inte".

De fakto så är det ju riktigt att mobiltelefonen inte existerar för den som bor i djungeln. Det beror ju på infallsvinkeln. Det finns säkert mycket som både Du och jag påstår som inte stämmer därför att vi inte finns på rättt plats eller i rätt tid. Är det inte litet egocenriskt att utgå från att man själv alltid har den "rätta" utgångspunkten och vem avgör vad som är rätt och fel ?

Jag tror inte heller att de flesta kristna ser sig som offer. Alla fall inte i min värld snarare så lever de flesta efter devisen att man hela tiden måste välja och att "den som hjälper sig själv den hjälper Gud"

Offermentaliteten är snarast något som man finner hos andra grupper - Du kan dagligen läsa om detta.

Jan

Citera
          Grå
          Inlägg 10-09-2008, 10:30
          Länk hit: #373

Medlem

CITAT (jholma @ 10-09-2008, 11:24) *
          De fakto så är det ju riktigt att mobiltelefonen inte existerar för den som bor i djungeln. Det beror ju på infallsvinkeln. Det finns säkert mycket som både Du och jag påstår som inte stämmer därför att vi inte finns på rättt plats eller i rätt tid. Är det inte litet egocenriskt att utgå från att man själv alltid har den "rätta" utgångspunkten och vem avgör vad som är rätt och fel ?

Jag tror inte heller att de flesta kristna ser sig som offer. Alla fall inte i min värld snarare så lever de flesta efter devisen att man hela tiden måste välja och att "den som hjälper sig själv den hjälper Gud"

Offermentaliteten är snarast något som man finner hos andra grupper - Du kan dagligen läsa om detta.

Jan

Att ha en Gud som förebild som man kan lägga allt ansvar i händerna på och be om nåd när man skitit till det, för att sedan få syndernas förlåtelse som ett brev på posten tycker jag faktiskt inte är något annat än offermentalitet.
          Det är väl bäst att tillägga att jag har lika lite emot kristendom som religion som någon annan, men det måste ju ändå gå att diskutera fenomenet med öppna ögon? Eller ska hyschja och hymla med det också?

Citera
          jholma
          Inlägg 10-09-2008, 10:41
          Länk hit: #374

Medlem

CITAT (Grå @ 10-09-2008, 11:30) *
          Att ha en Gud som förebild som man kan lägga allt ansvar i händerna på och be om nåd när man skitit till det, för att sedan få syndernas förlåtelse som ett brev på posten tycker jag faktiskt inte är något annat än offermentalitet.
          Det är väl bäst att tillägga att jag har lika lite emot kristendom som religion som någon annan, men det måste ju ändå gå att diskutera fenomenet med öppna ögon? Eller ska hyschja och hymla med det också?

Jag vet inte vad Du fär alla Dina åsikter från men Du har säkert rätt från "Din infallsvinkel och erfarenhet".

Däremot kan det vara bra att vara mer öppen och kanske våga ifrågasätta tvärsäkra påståenden. Ibland kan det finnas flera parallella sanningar och ingen av dessa är fel utan det beror på infallsvinkel och erfarenhet.Oftast är det så att ju mer säker man är på sin sak dessto mindre vet man eller om Du så vill dessto mindre erfarenhet har man.

Citera
          Grå
          Inlägg 10-09-2008, 10:54
          Länk hit: #375

Medlem

CITAT (jholma @ 10-09-2008, 11:41) *
          Jag vet inte vad Du fär alla Dina åsikter från men Du har säkert rätt från "Din infallsvinkel och erfarenhet".

Däremot kan det vara bra att vara mer öppen och kanske våga ifrågasätta tvärsäkra påståenden. Ibland kan det finnas flera parallella sanningar och ingen av dessa är fel utan det beror på infallsvinkel och erfarenhet.Oftast är det så att ju mer säker man är på sin sak dessto mindre vet man eller om Du så vill dessto mindre erfarenhet har man.

Ah, du har läst brandfackletråden ser jag.

Jag anser då tillskillnad från Amaira att om alla bara jamsar och inte riktigt vet vad de tycker så kan det aldrig bli någon diskussion, åtminstone inte på ett diskussionsforum - det blir bara en nickedocksföreställning. Det måste finnas en svart zon och en vit zon och sedan diskuterar man varat och icke varat i gråzonen.
          Men vill du inte diskutera det så vill du inte. Ha en bra dag.

Citera
          jholma
          Inlägg 10-09-2008, 11:18
          Länk hit: #376

Medlem

CITAT (Grå @ 10-09-2008, 11:54) *
          Ah, du har läst brandfackletråden ser jag.

Jag anser då tillskillnad från Amaira att om alla bara jamsar och inte riktigt vet vad de tycker så kan det aldrig bli någon diskussion, åtminstone inte på ett diskussionsforum - det blir bara en nickedocksföreställning. Det måste finnas en svart zon och en vit zon och sedan diskuterar man varat och icke varat i gråzonen.
          Men vill du inte diskutera det så vill du inte. Ha en bra dag.

Nja............

Jag säger som en svensk författare från förra sekelskiftet " Prata med bönder på bönders vis och med lärda på latin"

Ha en bra dag själv!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-09-2008, 12:15
          Länk hit: #377

Medlem

Visst är det en förutsättning att man intar olika positioner för att det ska bli debatt.
          När jag går in i en debatt så vill jag berätta vad jag anser och skälen därtill, men jag är också beredd att lära av andra. Att vinna ny kunskap är ofta värdefullare än att vinna en diskussion!

--------------------

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-09-2008, 12:52
          Länk hit: #378

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Aqvakul @ 10-09-2008, 13:15) *
          Visst är det en förutsättning att man intar olika positioner för att det ska bli debatt.
          När jag går in i en debatt så vill jag berätta vad jag anser och skälen därtill, men jag är också beredd att lära av andra. Att vinna ny kunskap är ofta värdefullare än att vinna en diskussion!

Kan ju vara en fördel attt veta skillanden på debatt och diskussion också shy.gif
          (appropå brandfackletråden)

Redigerat av *Stintan*: 10-09-2008, 12:53

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Miro
          Inlägg 10-09-2008, 13:42
          Länk hit: #379

Medlem
          Antal inlägg: 362
          Medlem nr: 13 515

CITAT (Anders zon 1 @ 09-09-2008, 18:38) *

Det stämmer iaf på fiskar och jag tror man visat på gnagare också... De väljer partners med immunförsvarsgener de själva saknar för att avkomman ska få så brett "sortiment" som möjligt. Det gäller generna för av typen MHC, dvs samma molekyler som avgör lämplighet vid organdonationer.

Det är ju inte omöjligt att en del utsöndrar vissa feromoner som påverkar hur vi uppfattar dem. Men även om det är deras BETEENDE som avgör vad vi tycker så kan det beteendet eventuellt orsakas av en molekyl som lagts till/tagits bort från cellerna i hjärnan på grund av antingen arv eller miljö...

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-09-2008, 13:46
          Länk hit: #380

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 10-09-2008, 13:52) *
          Kan ju vara en fördel attt veta skillanden på debatt och diskussion också shy.gif
          (appropå brandfackletråden)

har valt att använda dem synonymt shy.gif

--------------------

zon 1

Citera

22 sidor V  « < 17 18 19 20 21 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-12-2025, 17:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon