Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Slagruta, Kan ni använda en slagruta?
          henriks
          Inlägg 03-09-2008, 22:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 895
          Medlem nr: 14 105

Både på min mammas och min pappas sida finns folk som är mer eller mindre bra på att använda slagruta till både det ena och det andra. Det klassiska är ju givetvis att leta efter vattenådror om man skall gräva en brunn, men uppenbarligen går de att använda till mycket mer än så. Själv har jag ett antal gånger försökt, både själv och med ledning/hjälp av en mycket kunnig person (min ena morbror) Jag har aldrig någonsin haft ens en tendens till "funktion" på slagrutan, inte ens om "läraren" håller i trådarna samtidigt. Det är som om jag "tar" hans kraft.

Idag har jag äntligen lyckats "släpa hit" honom för att på vinst och förlust leta efter änden på ett avgrävt rör som jag grävde av för 110 år sedan och inte trodde att jag någonsin skulle behöva använda någon mer gång. Han har aldrig sett röret, inte varit här på flera år och jag förklarade inte mer än var andra änden på röret var och sa att jag ville veta var det slutade.

Han följde rörstråket och stannade sedan efter 50-75 meter och sa "HÄR tror jag det är, men jag garranterar inget"

-"OK - det finns ytterligare ett rör som ligger parallellt och fortsätter förbi - kan du följa det också?"
          Och morbror travade vidare ytterligare ett tiotal meter och stannade igen -
          -"här verkar det grena sig"
          -"Mnjae... men det kommer ett rör till därifrån och ligger sedan parallellt med det du följer"

Båda dessa platser kommer jag att gräva upp för att hitta rörändarna igen - förhoppningsvis gräver jag på rätt ställe då - det var meningen med att han skulle hjälpa mig.

Nu till min fråga:
          Hur många av er har testat slagruta och hur många fungerar det för?

Redigerat av henriks: 03-09-2008, 22:13

--------------------

Citera

Inlägg i den här tråden
          2 sidor V  < 1 2

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 05:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon