Den här smällen kom lite plötsligt kanske, men de brukar de ju göra, om jag minns rätt. Eller så är det alla vi (jo, jag räknar in mig själv) som får en massa varningstecken, men hallå, liksom, det fortsätter ju gå upp. Och sen säger det Poff rätt var det är!
Håller med Anma, minns början på 90-talet när kronkursen fick släppas efter en massa åtgärder som man med facit i hand kan sätta idiotstämpel på. Och IT-bubblan 2001. Och en saftig devalvering 82-83 nån gång. Men det är ju alltid lätt att sitta på läktaren och bua, speciellt när de spelar upp reprisen i slow motion på storbildskärm.
Visst känns det märkligt när det verkar som hela finansmarknaden gungar bara för att någon bank i USA lånat ut för mycket pengar, men nu börjar det ju visa sig att det var lite fler som var lite vidlyftiga, islänningarna t.ex. Mycket folk på Kaupthings kontor på Stureplan idag, skulle visst ta ut sina pengar, hörde jag

CITAT (AgnetaCron @ 08-10-2008, 21:39)

Riksbanken har endast ett uppdrag och det är att beskämpa inflationen, alla andra saker ingår inte i deras uppdrag.
En sak till faktiskt:
"Riksbanken är Sveriges centralbank och en myndighet under riksdagen. Riksbanken ansvarar för penningpolitiken med målet att upprätthålla ett fast penningvärde. Banken har också i uppdrag att främja ett säkert och effektivt betalningsväsende. "