Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  « < 5 6 7 8 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Trädgårdsmässan i Älvsjö, 2009
          Österläge
          Inlägg 10-01-2009, 13:03
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 1 073
          Medlem nr: 8 205

Jag kan oxå sova hos vänner, avvaktar bara lite med att köpa tågbiljetter eftersom jag är mellan två jobb, för att se om jag kan ta ledigt på fredagen eller om jag ska åka upp fre-sön... Maken får jag inte med mig, inte med vilda hästar! Vill nog inte heller, bättre att gå runt själv o kunna titta hur länge man vill på varje stånd, gå tillbaka 4 ggr för att fundera på om man ska köpa eller inte, osv... crazy.gif

Eftersom jag sover hos vänner blir det svårt att inte träffa dem på kvällen, så middagen missar jag tyvärr! crying.gif Men träffa så många odlaiter som möjligt på mässan vill jag ju absolut! yahoo.gif

--------------------
          Liten trädgård i nordöstra Göteborg, zon 2.

Kika gärna in på min blogg! www.timjanoakleja.wordpress.com

Citera
          malin72
          Inlägg 10-01-2009, 18:52
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

CITAT (Irene_L @ 10-01-2009, 10:11) *
          Malin...vi träffades förra året vid montern Brutala Blommor....inte Impecta. Det var en bra träffpunkt tycker jag! yes.gif

men så klart slap.gif vi sågs ju vid Adrian på brutala blommor.....jag tänkte nog ett par år tillbaka i tiden whist.gif giggle.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          flinga100
          Inlägg 10-01-2009, 19:01
          Länk hit: #123

Medlem
          Antal inlägg: 240
          Medlem nr: 11 874

Oh, jag ska också åka upp till Stockholm på mässan. Jag sover hos en väninna, så kvällen "måste" jag tillbringa med henne. Men jag hoppas på att få träffa så många som möjligt under lördagem jag har ju inte träffat någon av er än!!!

--------------------
          Bor och odlar i Norrköping, zon 2.

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 10-01-2009, 19:26
          Länk hit: #124

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Vi brukar bli ganska många på träffarna yahoo.gif och när vi sedan skall gå och fika brukar det varje år uppstå ett "problem".........nämligen att kunna hitta plats så att alla kan sitta tillsammans kompiskram.gif Det brukar vara ganska fullt på fikaställena med andra besökare som också vill sitta och fika. Men detta är nog något som vi inte kan göra någonting åt.
          Men jag se på hemsidan att Brutala blommor kommer att var med även i år så vi kan säkert träffas där tummenupp.gif
          och även om Adrian inte är så aktiv på forumet just nu så kan det ju vara kul för de som inte träffat honom att få göra det och se alla hans underbara växter.

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          malin72
          Inlägg 10-01-2009, 19:38
          Länk hit: #125

Medlem

men så bra då att han ska vara där..jag måste ha en ny tina eller vad Hon Han det kallades för giggle.gif men då mailar jag honom och varnar för oss grönklädda odliater och säger till ang middagen 000.gif det blir väl bra unsure.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

min trädgårdsdröm

Citera
          Frideborg
          Inlägg 10-01-2009, 19:50
          Länk hit: #126

Medlem
          Antal inlägg: 216
          Medlem nr: 14 241

Åsa,vad använder du sm3 till?
          Blir nyfiken.
          Birgitta w

Citera
          malin72
          Inlägg 18-01-2009, 01:17
          Länk hit: #127

Medlem

tänkte på en sak..jag tycker att det verkar vara många som kommer att gå i år..visst är det väl flera som kommer med på middagen på kvällen dunno.gif
          joho det ska ni väl...det är ju jätte trevligt ju tummenupp.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

min trädgårdsdröm

Citera
          Gillan
          Inlägg 19-01-2009, 16:55
          Länk hit: #128

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Tjaa ni go vänner..............Nu är det kris -cry-.gif sos.gif ..............Jag är knäckt, förkrossad och näst intill tillintetgjord crying.gif ...........jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra! Jag har två stora intressen förutom min familj. Och ni som känner mig vet att det är ; att titta på konståkning och att odla. De två går helt enkelt inte att separera, finns inte en schans! I år har jag missat ohmy.gif att kolla så det inte skulle krocka med Mässan duh.gif ........för det är precis vad det gör.......VM är mellan 23-29!

Om jag hade haft nån jag litat på till 100% när det gäller att spela in, hade det kanske gått att lösa, men tyvärr så litar jag knappt ens på mig själv, eller Dealer för den delen när det gäller den biten. Ska det gå fel så ska det bero på mig själv och ingen annan................jag vet, jag är lite obstinat när det gäller det här blush.gif ...................jag återkommer när jag tänkt lite mer........................fast jag är så ledsen så det är inte klokt............snacka om ödets ironi -cry-.gif ...................Please help mee.........I´m falling deep......................

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          malin72
          Inlägg 19-01-2009, 17:08
          Länk hit: #129

Medlem

CITAT (Gillan @ 19-01-2009, 16:55) *
          Tjaa ni go vänner..............Nu är det kris -cry-.gif sos.gif ..............Jag är knäckt, förkrossad och näst intill tillintetgjord crying.gif ...........jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra! Jag har två stora intressen förutom min familj. Och ni som känner mig vet att det är ; att titta på konståkning och att odla. De två går helt enkelt inte att separera, finns inte en schans! I år har jag missat ohmy.gif att kolla så det inte skulle krocka med Mässan duh.gif ........för det är precis vad det gör.......VM är mellan 23-29!

Om jag hade haft nån jag litat på till 100% när det gäller att spela in, hade det kanske gått att lösa, men tyvärr så litar jag knappt ens på mig själv, eller Dealer för den delen när det gäller den biten. Ska det gå fel så ska det bero på mig själv och ingen annan................jag vet, jag är lite obstinat när det gäller det här blush.gif ...................jag återkommer när jag tänkt lite mer........................fast jag är så ledsen så det är inte klokt............snacka om ödets ironi -cry-.gif ...................Please help mee.........I´m falling deep......................

NEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -cry-.gif -cry-.gif det får inte vara sant crying.gif men jag kan spela in till dig så får du med dig det hem...eller rättare sagt jag tvingar dom här hemma att spela in devil.gif
          du får inte missa oss heller nono.gif nä då jag lovar att tom lillen skulle spela in bara för att det är till dig wub.gif
          trostar.gif det ska nog lösa sig ska du se

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

min trädgårdsdröm

Citera
          Gillan
          Inlägg 19-01-2009, 17:16
          Länk hit: #130

Medlem

CITAT (malin72 @ 19-01-2009, 17:08) *

NEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -cry-.gif -cry-.gif det får inte vara sant crying.gif men jag kan spela in till dig så får du med dig det hem...eller rättare sagt jag tvingar dom här hemma att spela in devil.gif
          du får inte missa oss heller nono.gif nä då jag lovar att tom lillen skulle spela in bara för att det är till dig wub.gif
          trostar.gif det ska nog lösa sig ska du se

Du är underbar Malin wub.gif , men just nu är det faktiskt kaos i mittt huvud...................Hur i hela fridens namn har jag kunnat missa detta!! Det är för mig ofattbart...................jag har antagligen blivit grundlurad på nåt vis ninja.gif ............. giggle.gif ..............jag vet inte, men det måste ju lösa sig på nåt sätt dunno.gif

--------------------

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 19-01-2009, 17:28
          Länk hit: #131

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Vad är det jag läser???
          ......
          ..........
          Men jag vet ju hur viktigt konståkningen är för dig trostar.gif .
          Men försök att komma till en "bra" lösning på detta problem. Om 2-3 st skulle kunna ta på sig att spela in konståkningen? tror du att du skulle våga åka då?

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Anki V
          Inlägg 19-01-2009, 17:42
          Länk hit: #132

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

-cry-.gif

På något sätt måste det gå att flytta WM….. g.gif Det här är ju viktigt! Tänk på hur många som redan bokat resor och hotellrum för att få träffa dig och samtidigt besöka trädgårdsmässan.

/Anki

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera
          Gillan
          Inlägg 19-01-2009, 19:39
          Länk hit: #133

Medlem

CITAT (Lady Hamilton @ 19-01-2009, 17:28) *
          Vad är det jag läser???
          ......
          ..........
          Men jag vet ju hur viktigt konståkningen är för dig trostar.gif .
          Men försök att komma till en "bra" lösning på detta problem. Om 2-3 st skulle kunna ta på sig att spela in konståkningen? tror du att du skulle våga åka då?

Jiisses, jag blir svett, och jag önskar att jag kunde svara..........jaaaaa, men så himla lätt är det inte. Och tjaa, vilka skulle jag våga lita på när det gäller att spela in..............jag vet faktiskt inte dunno.gif ..................när jag inte ens litar på mig själv crying.gif

--------------------

Citera
          Gillan
          Inlägg 19-01-2009, 20:01
          Länk hit: #134

Medlem

CITAT (Anki V @ 19-01-2009, 17:42) *
          -cry-.gif

På något sätt måste det gå att flytta WM….. g.gif Det här är ju viktigt! Tänk på hur många som redan bokat resor och hotellrum för att få träffa dig och samtidigt besöka trädgårdsmässan.

/Anki

Hihi, flytta VM....................jaa, det kanske är möjligt
          Hihi, kanske att det vore möjligt bravo.gif ............ kompiskram.gif

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 19-01-2009, 21:58
          Länk hit: #135

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Gillan, det MÅSTE helt enkelt bara lösa sig för du KAN INTE missa mässan och att träffa oss! -cry-.gif Vi kan väl ordna så att flera stycken av oss spelar in alltihopa på varsitt håll och då måste ju nån av inspelningarna iallafall bli komplett?

Citera
          Gillan
          Inlägg 20-01-2009, 11:41
          Länk hit: #136

Medlem

CITAT (Magdis @ 19-01-2009, 21:58) *
          Gillan, det MÅSTE helt enkelt bara lösa sig för du KAN INTE missa mässan och att träffa oss! -cry-.gif Vi kan väl ordna så att flera stycken av oss spelar in alltihopa på varsitt håll och då måste ju nån av inspelningarna iallafall bli komplett?

Jaa, det är klar det måååste lösa sig på nåt sätt, men jag vet inte i nuläget hur det ska gå till................jag har ju också beställt hotell...........så hur gör jag i så fall med det?..................Det där med inspelningen.........det gör mig blöt i ögat........tack för omtanken, för det är ju den biten som är den viktiga..............jag klarar helt enkelt inte av att vara utan en inspelning från VM.............har alla inspelade från OS i Lillehammer............

Nu har jag dessutom bett Ingemar eller Göran att flytta de här inläggen till den "normala" Mässtråden..............här hade den ju inget att göra, men jag var ju alldelles för spontan för mitt eget bästa som vanligt crazy.gif ....

--------------------

Citera
          Österläge
          Inlägg 20-01-2009, 21:12
          Länk hit: #137

Medlem
          Antal inlägg: 1 073
          Medlem nr: 8 205

Nej men Gillan, vad hemskt!! Går det inte att kombinera ändå? Typ gå på mässan nån dag i mitten av VM, så du får se finalerna?!?

--------------------
          Liten trädgård i nordöstra Göteborg, zon 2.

Kika gärna in på min blogg! www.timjanoakleja.wordpress.com

Citera
          Maggan H
          Inlägg 20-01-2009, 22:09
          Länk hit: #138

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

Men Gillan, har du verkligen fått rätt på datum?? Konståknings-EM går ju nu i slutet på januari?? Inte har dom väl VM samma år som EM?

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera
          Gillan
          Inlägg 20-01-2009, 22:18
          Länk hit: #139

Medlem

CITAT (Österläge @ 20-01-2009, 21:12) *
          Nej men Gillan, vad hemskt!! Går det inte att kombinera ändå? Typ gå på mässan nån dag i mitten av VM, så du får se finalerna?!?

Om det vore så väl att det ginge ändå, men det är 35 mil mellan inspelningsstationen och Mässan....så det blir liiiite krångligt whistling.gif ...........och hotellrummet är redan bokat.........och ................och..................och........nääääe, jag vet ärligt talat inte alls vad jag ska göra g.gif .......och det handlar ju egentligen bara om att jag måste lita på någon annan när det gäller att spela in och det är inte så lätt som det låter..............bara idag tex, det är EM just nu, så skulle det börja på eurosport kl 14, men det började redan kl 13.15.............Huuur ska jag kunna kräva att nån annan har sån koll ohmy.gif ...........näää, det kan jag ju inte no.gif ...............vi får se hur det löser sig i slutänden

Jag haaar faktiskt bett Ingemar och Göran att flytta inläggen från middagstråden hit, men Göran flyttade bara mitt inlägg utan att flytta svaren crying.gif ....han gjorde nog så gott han kunde, men det blev ju inte riktigt rätt. giggle.gif ..................sorry dunno.gif

CITAT (Maggan H @ 20-01-2009, 22:09) *
          Men Gillan, har du verkligen fått rätt på datum?? Konståknings-EM går ju nu i slutet på januari?? Inte har dom väl VM samma år som EM?

Ledsen Maggan, men när det gäller konståkning så är allt varje år, em, vm och os om det nu är ett sånt år crying.gif .........em är just nu

--------------------

Citera
          Maggan H
          Inlägg 21-01-2009, 09:36
          Länk hit: #140

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

CITAT (Gillan @ 20-01-2009, 22:18) *
          Om det vore så väl att det ginge ändå, men det är 35 mil mellan inspelningsstationen och Mässan....så det blir liiiite krångligt whistling.gif ...........och hotellrummet är redan bokat.........och ................och..................och........nääääe, jag vet ärligt talat inte alls vad jag ska göra g.gif .......och det handlar ju egentligen bara om att jag måste lita på någon annan när det gäller att spela in och det är inte så lätt som det låter..............bara idag tex, det är EM just nu, så skulle det börja på eurosport kl 14, men det började redan kl 13.15.............Huuur ska jag kunna kräva att nån annan har sån koll ohmy.gif ...........näää, det kan jag ju inte no.gif ...............vi får se hur det löser sig i slutänden

Jag haaar faktiskt bett Ingemar och Göran att flytta inläggen från middagstråden hit, men Göran flyttade bara mitt inlägg utan att flytta svaren crying.gif ....han gjorde nog så gott han kunde, men det blev ju inte riktigt rätt. giggle.gif ..................sorry dunno.gif
          Ledsen Maggan, men när det gäller konståkning så är allt varje år, em, vm och os om det nu är ett sånt år crying.gif .........em är just nu

Ja men alltså du FÅR INTE MISSA MÄSSAN! fear.gif Du måste kunna få nån att spela in, önskar jag kunde lova dig men med maken hemma som zappar omkring går det ju inte! nono.gif

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera

8 sidor V  « < 5 6 7 8 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-11-2025, 21:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon