Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Trädgårdsmässan i Älvsjö, 2009
          Helen i Piteå Zo...
          Inlägg 05-01-2009, 16:04
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 4 431
          Medlem nr: 72

Jag ska fixa en bussresa från Piteå som kommer att ta oss till mässan, prisuppgifterna får jag snart. Förra gången bodde vi på Scandic hotell vid Kungens kurva, bussen både skjutsade och hämtade oss från mässan. På vägen hem besökte vi Bo Rappnes trädgård för att göra slut på våra sista slantar. Det kommer att bli liknande upplägg även i år. Ju fler vi blir ju billigare blir resan, minst 36 bör vi vara. Ska bli sååå kul!

--------------------
          Besök gärna min hemsida: helens-tradgard.se
          eller min Blogg: http://helenstrdgrd.blogspot.com

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 05-01-2009, 16:22
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

CITAT (Anki V @ 05-01-2009, 15:39) *
          Ladyn....Visst var det väl närmare 40.000 steg det blev på mässan i fjol?
          /Anki

Ja i den stora mässhallen EN dag ja giggle.gif

CITAT (Maggan H @ 05-01-2009, 15:34) *
          Oj, är det nån som har koll på matsedlar o träningsprogram o sånt? ohmy.gif

I fjol minns jag att man skulle käka ett Kexchoklad och ett Mjölkchoklad per dag samt intaga 1½ l läsk, 1 st våffla med sylt o grädde och/eller 1 st semla med mycket grädde varje dag sista veckan innan mässan så man skulle vara säker på att orka med hela helgen.... Inte att förglömma soffläge 2 timmar varje eftermiddag samt inköp av Foppatofflor eller liknande skön sko som man kan gå i timme efter timme.... naughty.gif

Träningen bestod i att man liggandes i soffan vickade med tår, fingrar och ankelleder så dom fick sig en rundsmörjning för vad som komma skulle.... biggrin.gif

Eller minns jag fel?? crazy.gif

Ja det var en variant ......men..........våfflan bytte jag ut mot en extra semla och träningen var liiite annorlunda, ja la till lite armsträckning genom att passa på öch läsa frökataloger medans jag låg på soffan och tränade angel_not.gif

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          flinga100
          Inlägg 05-01-2009, 16:29
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 240
          Medlem nr: 11 874

40.000 steg... -fear-.gif Jag måste börja träna! Semlor, sa ni? Chokladdieten är redan påbörjad. Och jag har laddat med mer energirik dryck än normalt under jul och nyårshelgen.

--------------------
          Bor och odlar i Norrköping, zon 2.

Citera
          Maggan H
          Inlägg 05-01-2009, 16:53
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

CITAT (Lady Hamilton @ 05-01-2009, 16:22) *
          Ja i den stora mässhallen EN dag ja giggle.gif
          Ja det var en variant ......men..........våfflan bytte jag ut mot en extra semla och träningen var liiite annorlunda, ja la till lite armsträckning genom att passa på öch läsa frökataloger medans jag låg på soffan och tränade angel_not.gif

En katalog i varje hand + en stor, tung på magen, det glömde jag ju att säga! Är man riktigt energisk kan man knipa fast en eller två med tårna också!

CITAT (flinga100 @ 05-01-2009, 16:29) *
          40.000 steg... -fear-.gif Jag måste börja träna! Semlor, sa ni? Chokladdieten är redan påbörjad. Och jag har laddat med mer energirik dryck än normalt under jul och nyårshelgen.

Ja du, flinga, MINST 40 000.... det säger ju att man MÅSTE igång o träna! santa.gif

Bra att du har börjat i god tid med chokladdieten! tummenupp.gif

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 05-01-2009, 21:18
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

Jaa,...jädrans....hur ska jag hinna????????Har ju precis käkat upp ett antal chokladaskar (innehållet) naughty.gif
          men stegen 40.000.....hur ska jag hinna träna upp mig så att jag orkar bara hälften sweatingbullets.gif Idag orkar jag ju bara med att gå till brevlådan och då ligger pulsen på 130 slag/ minut så jag får käka Seloken för att hålla hjärtat lite lugnare.
          Fram med tips om jag ska kunna komma på mässan, jag vill ju så gärna träffa er alla igen både nya och gamla Odlaiter

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          blomkronan
          Inlägg 05-01-2009, 21:36
          Länk hit: #86

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

CITAT (titti49zon6 @ 05-01-2009, 21:18) *
          Jaa,...jädrans....hur ska jag hinna????????Har ju precis käkat upp ett antal chokladaskar (innehållet) naughty.gif
          men stegen 40.000.....hur ska jag hinna träna upp mig så att jag orkar bara hälften sweatingbullets.gif Idag orkar jag ju bara med att gå till brevlådan och då ligger pulsen på 130 slag/ minut så jag får käka Seloken för att hålla hjärtat lite lugnare.
          Fram med tips om jag ska kunna komma på mässan, jag vill ju så gärna träffa er alla igen både nya och gamla Odlaiter

Titti det vore värkligen kul om du kom... men med tanke på vad du har varit med om... sweatingbullets.gif
          Vi får se... om din träning hjälper dig till stockholm. Ha det som mål... då kommer du långt biggrin.gif ändå... även om det inte blir till stockholm i mars -09, det kommer en mässa till smile.gif.

Citera
          Magdis
          Inlägg 06-01-2009, 00:56
          Länk hit: #87

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Titti din träning får bestå i att hålla dig lugn och vila upp dig så du orkar med mässan! rtfm.gif Vi är många som kan turas om att bära omkring dig där sen också om det skulle behövas. biggrin.gif

Helen i Piteå, det hade kanske varit smidigt att åka med bussen härifrån men jag har beställt flyg för länge sen, allt för att det inte ska gå åt så mycket tid för att förflytta sig, jag åker redan på torsdagen. smile.gif

Citera
          malin72
          Inlägg 06-01-2009, 01:06
          Länk hit: #88

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

jaha ni alla glada odliater som längtar som jag giggle.gif snart är det väl dags för ett par träff trådar tummenupp.gif en fika tråd och en middagstråd yahoo.gif
          snart snart snart är vi där bravo.gif

Och Titti!!!!!! erbjudandet om att bäras på rygg kvarstår whist.gif kram2.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          evni
          Inlägg 06-01-2009, 08:09
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 282
          Medlem nr: 13 174

Jag var på trädgårdsmässan 2008 men blev lite besviken. Dom hade mycket prylar alltså krukor och en massa annat till trädgården som var jättefint men dom knölar och lökar jag köpte var inte alls det dom sa att det skulle vara. Jag köpte en löjtntshjärta som skulle vara rosa. Den var vit. Jag köpte stockrosor (rosa) men det visade sig att det var lupiner (lila). Tror inte jag åker dit igen. Kanke rolleyes.gif
          /Eva

--------------------
          eva-carin

Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 06-01-2009, 08:50
          Länk hit: #90

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

De bästa ställena att handla brukar vara hos sällskapen. Holländarna bör man undvika det är mycket som inte stämmer där. Det mesta jag handlar kommer från sällskapen + förra året köpte jag en flaska SM3 hos Runåbergs, portot brukar bli ganska dyrt då man skickar efter en stor flaska.

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera
          blomkronan
          Inlägg 06-01-2009, 10:04
          Länk hit: #91

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

Nä men nu kom jag på det... smile.gif
          Titti du kan åka ner även om du inte orkar gå 10.000 steg, vi kan fixa en rullstol och så kan du hålla i alla kassar som vi handlar naughty.gif och alla kan turas om att köra dig och jag kan turas om med dig att åka... giggle.gif

Citera
          therese.kvist
          Inlägg 06-01-2009, 11:19
          Länk hit: #92

Medlem
          Antal inlägg: 341
          Medlem nr: 7 483

Hej har aldrig vart på mässan när den är i älvsjö, har bara vart i sollentuna en gång...
          var brukar ni ses?? har ni nåt bord, kännetecken eller nåt??

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 06-01-2009, 14:09
          Länk hit: #93

Medlem

Vi brukar bestämma träff vid någon förutbestämd monter. Och vi kan bära våra Odla tröjor och/eller Odla knappar som igenkännings märke. När vi träffats brukar vi gå gemensamt till något ställe och fika (även fiket brukar vi ha bestämt i för väg för att ev. eftersläntrare skall kunna hitta dit) Så här ser kanpparna ut (lånade Irene L:s bild)

Och tröjorn ser ut unjefär så här beroende på vilken grönfärg vi köpt de finns även i vitt (lånat Magdis bild)

--------------------
          Penseé album

Citera
          Maggan H
          Inlägg 06-01-2009, 16:38
          Länk hit: #94

Medlem

CITAT (evni @ 06-01-2009, 08:09) *
          Jag var på trädgårdsmässan 2008 men blev lite besviken. Dom hade mycket prylar alltså krukor och en massa annat till trädgården som var jättefint men dom knölar och lökar jag köpte var inte alls det dom sa att det skulle vara. Jag köpte en löjtntshjärta som skulle vara rosa. Den var vit. Jag köpte stockrosor (rosa) men det visade sig att det var lupiner (lila). Tror inte jag åker dit igen. Kanke rolleyes.gif
          /Eva

Det som ligger i lösvikt kastar folk tillbaka utan att bry sig var dom tog lökar/knölar, därför blir det en jädra oordning på sånt. Bättre att köpa förpackat på såna här mässor.

CITAT (Lady Hamilton @ 06-01-2009, 14:09) *
          Vi brukar bestämma träff vid någon förutbestämd monter. Och vi kan bära våra Odla tröjor och/eller Odla knappar som igenkännings märke. När vi träffats brukar vi gå gemensamt till något ställe och fika (även fiket brukar vi ha bestämt i för väg för att ev. eftersläntrare skall kunna hitta dit) Så här ser kanpparna ut (lånade Irene L:s bild)

Och tröjorn ser ut unjefär så här beroende på vilken grönfärg vi köpt de finns även i vitt (lånat Magdis bild)

OOppss! Har tröjtråden varit ute?? Där man kan beställa dom?? fear.gif I så fall har jag missat den! ohmy.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 06-01-2009, 16:55
          Länk hit: #95

Medlem

CITAT (Maggan H @ 06-01-2009, 16:38) *
          Det som ligger i lösvikt kastar folk tillbaka utan att bry sig var dom tog lökar/knölar, därför blir det en jädra oordning på sånt. Bättre att köpa förpackat på såna här mässor.

OOppss! Har tröjtråden varit ute?? Där man kan beställa dom?? fear.gif I så fall har jag missat den! ohmy.gif

smile.gif Näe Maggan ingen tröj eller knapp tråd har varit ute detta år. Jag visade bilder på fjolårets inköp.
          Och det där med "lös vikts köp" thumbdown.gif det är inte bara kunderna som kastar till baka fel............säljarna tömmer SÄCKVIS med lökar och knölar i stora högar och "karar" bara ut dem oberoende i vilket fack de hamnar (facken är ju mårkta med sort o färg)

--------------------
          Penseé album

Citera
          Rosmarin
          Inlägg 06-01-2009, 17:09
          Länk hit: #96

Gäster

Suck... jag längtar inte hem till Sverige så väldigt ofta, men NU känner jag en väldig hemlängtan då jag läser att ni alla ska till mässan... Hade ju också velat komma och träffa er allihop ju!!! -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif

Citera
          Maggan H
          Inlägg 06-01-2009, 17:44
          Länk hit: #97

Medlem

CITAT (Rosmarin @ 06-01-2009, 17:09) *
          Suck... jag längtar inte hem till Sverige så väldigt ofta, men NU känner jag en väldig hemlängtan då jag läser att ni alla ska till mässan... Hade ju också velat komma och träffa er allihop ju!!! -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif

Men kan du då inte komma loss? Vi vill också träffa dig ju! kram2.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          malin72
          Inlägg 06-01-2009, 19:25
          Länk hit: #98

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

ang tröjor och knappar återkommer jag....skriver en fråga nu till Ingemar tummenupp.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 06-01-2009, 23:42
          Länk hit: #99

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Men kära ni som tvekar inför mässan. Vad väntar ni er? Vet inte hur många besökare de har totalt, men jag kan nog tänka mig att max 10% är normala trädgårdsnördar. Resten är vanligt trädgårdsfolk. Hänvisar till min mässfilosofi på sidan tre i tråden.

Titta lite på hur ruljansen går i de olika montrarna. Ibland reser sig nackhåret när jag ser vad folk köper och det är här tanken slår mig: Mässan är ju till för alla. Somliga vill har läskiga prylar, somliga söker stenar, betong och annat murmaterial. Någon grunnar på ny gräsklippare, växthus eller badtunna. Någon hittar något kul till barnbarnen och faktiskt har jag beundrat det lite makabra gravstuket som varit med några år. Att handla är svårt om man inte vet vad man vill ha. Det är därför jag brukar vara där flera dagar. Då hinner jag hitta. Men vissa montrar måste man ta tidigt. Sedan är det ju flera bra föredrag. Man kan ju välja och planera sin dag. Det är skönt att sitta en stund och bara lyssna.

Därav kära vänner tycker jag att vi skall vara mer öppna och framför allt framföra positiva synpunkter till arrangören. Kanske de lyssnar. Vidhåller att just de där alldeles speciella växterna, de få vi köpa eller byta till oss på växtmarknader och av odlande vänner. Men det finns guldkorn på mässan också.

Köpte en knottätande växt hos Brutala växter i våras. Den funkade!!! Till och med stor flugor stod på matsedeln.

Redigerat av Överbölingen: 06-01-2009, 23:43

Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 06-01-2009, 23:51
          Länk hit: #100

Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem nr: 8 660

Ja, jag tycker då iaf att det ska bli himla kul att bevittna "spektaklet" giggle.gif Om man gör fynd eller ej bryr jag mej nog mindre om än att man får umgås en eller ett par dagar med trevliga människor i en intressant miljö.. kompiskram.gif

Onekligen kommer man säkerligen hemdragandes med det ena eller det andra oumbärliga tinget.. whist.gif

--------------------
          Före detta Morinablomman..

Citera

8 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 21:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon