Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nya Trådar, törs man..., Utan urspårning????????
          Berith
          Inlägg 07-09-2008, 14:09
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Aqvakul @ 07-09-2008, 15:00) *
          Det tycker inte jag heller är något stort problem, dessutom närmast omöjligt att styra upp.

Det som däremot är ett stort problem är när trådaranvänds för att mobba och förlöjliga andra medlemmar med helt okänsliga påhopp - tror tyvärr att det fför vissa är viktigare att "vinna diskusionen" än att utveckla ämnet och kanskelära sig något nytt.

Fast jag tänkte mest på frågan i första inlägget här, om man vågar starta ny trådar.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 07-09-2008, 14:12
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Berith @ 07-09-2008, 15:09) *
          Fast jag tänkte mest på frågan i första inlägget här, om man vågar starta ny trådar.

Jag hoppas verkligen att alla som vill, startar nya trådar...att de ibland bli lite krokiga får man väl ta....

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Berith
          Inlägg 07-09-2008, 14:14
          Länk hit: #23

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 07-09-2008, 15:12) *
          Jag hoppas verkligen att alla som vill, startar nya trådar...att de ibland bli lite krokiga får man väl ta....

appsilut!

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          henriks
          Inlägg 07-09-2008, 14:14
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 895
          Medlem nr: 14 105

CITAT (Euphorbia @ 07-09-2008, 15:02) *
          Så mitt tips är, starta nya trådar, men läs dom bara så länge du finner dom intressanta kompiskram.gif

tummenupp.gif
          Precis - om fler hade den inställningen skulle det bli mycket färre "urartade" trådar - de skulle snabbt självdö, eller åtminstonde fortsätta som konstruktiva diskussioner mellan de personer som fortfarande är intresserade av ämnet

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-09-2008, 14:17
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Ett nytt nick igen @ 07-09-2008, 14:35) *
          Det är fördjävligt med trådurspårningarna här på forumet!vet inte hur många nick jag har haft... men dom är många, det blir alltid så att när man har skrivit något hära på forumet, så skall den tråden förlöjligas eller svamsas bort... det blir då omöjligt att skriva något här på forumet... man blir tvungen att byta nick ... har gjort så många gånger... och jag vet att jag inte är ensam om att göra så...har skrivit till admin många gånger men får ej något svar därifrån.. det bästa tycker jag är om forumet kunde styras upp utav närvarande admins.

En av de jävligaste sakerna på forumet är när folk har fler nick eller byter nick i ett kör. Det är fegt och trovärdigheten går förlorad och det känns meningslöst att diskutera med någon som inte kan stå för för sina åsikter utan byter nick för att våga säga något.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Ett nytt nick ig...
          Inlägg 07-09-2008, 14:18
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 18 779

CITAT (henriks @ 07-09-2008, 15:01) *
          confused.gif

Gör dig inte löjlig - om du nu har behövt byta nick så många gånger - har du inte funderat på varför? du kanske kommer med lika insiktsfulla och givande inlägg som detta?
          Raka, ärliga, personliga åsikter utan nedvärderande kommentarer om andra odlaiter och utan att jamsa med uppbådet så blir du säkert behandlad med respekt och kan behålla ditt nick.

Ständigt närvarande admin - tja, hur många medlemmar är det totalt på odla? 18148 registrerade, men jag skulle nog tro att det är ett par tre tusen som är någolunda aktiva, vore intressant att veta hur många som är inne varje vecka och hur många som är inne mer sällan?

För att ha ständigt närvarande personal behövs minst fem, troligen sex personer i skift som enbart sysslar med forumet på heltid. Oavsett hur snåla vi är med lönen kostar detta minst 3mkr om året i löner och sociala avgifter mm, delar vi det på 3000 medlemmar skulle det alltså vara 1000:-/person.
          Kanske OK för vissa, men det skulle säkert minska antalet aktiva medlemmar till mindre än hälften och då stiger ju priset i motsvarande takt.

Dessutom skall du nog inte vara allt för säker på att en admin skulle lägga sig i att en person försvarar sig med näbbar och klor heller när det är en hyenaflock som cirklar omkring. Kanske rent av nackar en och annan hyena istället?

Att man sen kanske borde försöka vara lite anonymare än jag är - det börjar jag förstå att det kan vara nödvändigt tyvärr.

Löjlig?nej du har inte varit med så länge på forumet... sök på tex tomas99 och andra mobbnings trådar, så förstår du att man byter nick här på forumet!!

Admin på forum är väll det som är vanligt förekomande, det har väll dom flästa forum. Så varför skulle inte odla ha aktiva admins?

Hur admins löser trådurspårning och annat är väll upp till den aktiva admin och dom forumsregler som admin har fastslagit.

Anonym eller inte, har väll inte med att trådar spårar ut, om en tråd handlar om något, så skall väll den inte sluta med gungor och annat trams som inte är helt ovanligt här.

Citera
          henriks
          Inlägg 07-09-2008, 14:32
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (Ett nytt nick igen @ 07-09-2008, 15:18) *
          Löjlig?nej du har inte varit med så länge på forumet... sök på tex tomas99 och andra mobbnings trådar, så förstår du att man byter nick här på forumet!!

Admin på forum är väll det som är vanligt förekomande, det har väll dom flästa forum. Så varför skulle inte odla ha aktiva admins?

Hur admins löser trådurspårning och annat är väll upp till den aktiva admin och dom forumsregler som admin har fastslagit.

Anonym eller inte, har väll inte med att trådar spårar ut, om en tråd handlar om något, så skall väll den inte sluta med gungor och annat trams som inte är helt ovanligt här.

OK, nej, jag har inte varit med så länge, men förstår i alla fall inte varför man byter nick - vad hjälper det? såvida det inte är nicket i sig som retar folk till att mobba det, så hjälper det väl inte att ha ett nytt nick? lär ju inte vara så länge innan det nya också blir mobbat?

Jag förstår PRECIS vad du menar med att det finns ett behov att byta nick, när man blir nergjord omedelbart vid ett nytt inlägg antingen det finns något att göra ner eller inte i det. Men faktum kvarstår - vad hjälper det att byta nick? skall man byta åsikt alternativt hålla käft om sin åsikt under det nya nicket då? Annars lär det ju vara en kortfristig nytta att byta.

Jadå, alla forum lär av nödvändighet ha en eller flera admin, men om dessa skall vara ständigt närvarande och kontrollera varenda inlägg som vissa tydligen kräver - då har vi inte ett diskussionsforum längre - då är det mer eller mindre färgat av de som är satta att kontrollera inläggen.

Att vara anonym har väl visst med urspårade trådar att göra, för vad kan vara mer urspårning än att börja trakassera en person utanför forumet för inlägg som gjorts här på odla?

--------------------

Citera
          Bettson
          Inlägg 07-09-2008, 14:36
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Snälla Henrik Det är personen jag syftar på som kallar mig översittare, bäng i huvet osv. Inte tvärtom.

Citera
          Ralf
          Inlägg 07-09-2008, 16:33
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (Bettson @ 07-09-2008, 14:19) *
          Vad menar du med äldre/ medelålders medlemmar.
          .......
          Ska alla medelålders ta åt sig eller? Eller är det bara vissa medelålders medlemmar och ingår jag bland dom? Inget ont ment, ville bara veta.
          Vet ej om det är mig som du frågar men jag svarar i alla fall. Det är en handfull medlemmar som jag reagerar på och deras ålder är 54 till 64. Men alla "medelålders" är ej oförnuftiga.

CITAT (Bettson @ 07-09-2008, 14:19) *
          Käftar, slänger otrevligheter omkring sig och kör tycka syndmodellen när dom gjort bort sig rejeält.Men rätt har dom alltid! Provocerar först som attan och påstår sig sedan ha rätten att slå på käften totalt och försvara sig eftersom de blir angripna. Gärna går de också till personliga angrepp och namnger personer och skyller dessa för både det ena och det andra utan några som helst bevis. Gärna med anklagelser om oförätter som ingen mer än de själva vet existerar.
          Det andra du skriver om känner jag ej till, nog därför att jag helt enkelt ej är med i sådana trådar, men det är ej frågan om trådkapning, det är frågan om något annat.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          henriks
          Inlägg 07-09-2008, 17:43
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (Bettson @ 07-09-2008, 15:36) *
          Snälla Henrik Det är personen jag syftar på som kallar mig översittare, bäng i huvet osv. Inte tvärtom.

Ojdå, förlåt - du kallar henne visst bara för dominant, provocerande, barnslig och lögnare (de senaste dagarnas urval) så jag vet inte om skillnaden är så stor?

Faktum är att nu när jag tänker på det har du vid minst ett tillfälle till och med uttryckt dig riktigt snällt: "Då tycker jag det är ärligare att göra som Grå slänga skit rakt ut för då finns det ingen annan som behöver ta illa upp i onödan" var? i tråden om tolkning av odlas användarvillkor.
          Har du reviderat din uppfattning?

--------------------

Citera
          HelenJ
          Inlägg 07-09-2008, 18:29
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 1 683
          Medlem nr: 11 521

CITAT (Euphorbia @ 07-09-2008, 15:02) *
          Jag brukar helt enkelt sluta läsa i en tråd som spårat ur, urspårningen tyder oftast på att ingen har nåt mer vettigt att säga i frågan.
          Håller med om att det är ruggigt irriterande när folk liksom "glömmer" vad som stod i tråd-starten, har många gånger undvikit att påpeka urspårningen för att jag är rädd att uppfattas som en surkärring.
          Så mitt tips är, starta nya trådar, men läs dom bara så länge du finner dom intressanta kompiskram.gif

tummenupp.gif

--------------------
          Trädgårdsmästare med bloggen Gröna funderingar

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 07-09-2008, 18:47
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

Hade skrivit ett inlägg tidigare idag men skickade tydligen inte det. Kanske lika bra det.
          Det handlade om hur trött jag kan bli på tonen i vissa diskussioner här. thumbdown.gif

CITAT (Aqvakul @ 07-09-2008, 13:29) *
          Nej, jag vill inte heller ha medlemsstyrning - men anser att de som ansvarar för Forumet och satt upp användarvillkoren också bör ingripa när de inte följs.

tummenupp.gif

--------------------

Citera
          eden
          Inlägg 14-09-2008, 19:36
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 326
          Medlem nr: 15 992

CITAT (Krolliljan @ 07-09-2008, 19:47) *
          Hade skrivit ett inlägg tidigare idag men skickade tydligen inte det. Kanske lika bra det.
          Det handlade om hur trött jag kan bli på tonen i vissa diskussioner här. thumbdown.gif
          tummenupp.gif

Det är tyvärr väldigt många som reagerar likadant efter vad jag förstår. yes.gif
          Men jag blir inte mkt. klokare av det jag läst i denna och en del andra trådar varför det spårar ur. no.gif
          Mkt. synd på en så bra sida som Odla.nu rose.gif
          Det borde inte vara så, man kan ju tro att en del medlemmar är i de tidiga tonåren när allt skall sägas emot,
          vare sig det behövs eller ej och dessutom ha sista ordet./eden thumbdown.gif

Citera
          HelenJ
          Inlägg 14-09-2008, 19:50
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 1 683
          Medlem nr: 11 521

Det finns ganska många aktiva trådar här på Småprat som jag helt enkelt slutat öppna för man blir mest på dåligt humör av att läsa dem. Trist... thumbdown.gif

--------------------
          Trädgårdsmästare med bloggen Gröna funderingar

Citera
          blomkronan
          Inlägg 14-09-2008, 19:53
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

Livet kan inte bara vara rose.gif .
          Jag brukar säga till mina barn det är nyttigt att bråka ibland, det är ett sätt att lära känna varandra.
          Man kan inte alltid hålla med vad andra säger och tycker, visst ska man ha sin egen åsikt, men man behöver inte var ohövlig, då man säger vad man tycker, fula ord är bara täcken på att man är osäker på vad man menar... man har svårt att utrycka sig.
          Visst är det trevligt att läsa trådar som är harmoniska, men vi behöver oxå höra när någon inte håller med, men som sakt man behöver inte använda hårda ord.

Citera
          eden
          Inlägg 14-09-2008, 22:53
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 326
          Medlem nr: 15 992

CITAT (blomkronan @ 14-09-2008, 20:53) *
          Livet kan inte bara vara rose.gif .
          Jag brukar säga till mina barn det är nyttigt att bråka ibland, det är ett sätt att lära känna varandra.
          Man kan inte alltid hålla med vad andra säger och tycker, visst ska man ha sin egen åsikt, men man behöver inte var ohövlig, då man säger vad man tycker, fula ord är bara täcken på att man är osäker på vad man menar... man har svårt att utrycka sig.
          Visst är det trevligt att läsa trådar som är harmoniska, men vi behöver oxå höra när någon inte håller med, men som sakt man behöver inte använda hårda ord.

Det är inte frågan att alla ska ha samma uppfattning i en tråd.
          Frågan är varför spårar den ur till något som inte har ett dyft med grundfrågan att göra utan blir en skälla på varandratråd utan ngn. egentlig anledning???? confused.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 15-09-2008, 05:23
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (eden @ 14-09-2008, 23:53) *
          Frågan är varför spårar den ur till något som inte har ett dyft med grundfrågan att göra utan blir en skälla på varandratråd utan ngn. egentlig anledning???? confused.gif

Vilken tråd är det?

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-09-2008, 07:25
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (eden @ 14-09-2008, 23:53) *

"Viftar med handen" Fröken fröken jag vet! Jag tror att de e för att en del tror att dom ogillar varann o därför måste käfta emot bara för att o så att dom e långsinta. unsure.gif whist.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 15-09-2008, 08:30
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (*Stintan* @ 15-09-2008, 08:25) *
          "Viftar med handen" Fröken fröken jag vet! Jag tror att de e för att en del tror att dom ogillar varann o därför måste käfta emot bara för att o så att dom e långsinta. unsure.gif whist.gif

men såna är inte vi. eller.... giggle.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Pia L
          Inlägg 15-09-2008, 08:32
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Och då hoppar jag in som motvalls kärring igen då, att jag har mina åsikter i trådarna beror enbart på att det är just MINA åsikter och har inget alls med ogillande av andra att göra.
          Jag tror att det gäller dom flesta av oss, för jag tror inte att jag kunnat utläsa att det skulle vara något bakomliggande agg till någon person som gör att andra har annorlunda åsikter i ämnena.
          Däremot så kan jag tycka att det är både tröttsamt och ledsamt att ideligen behöva läsa "glöm gamla oförrätter"....vilka oförrätter? Har jag missat något eller?

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-10-2025, 11:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon