Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nya Trådar, törs man..., Utan urspårning????????
          Ophelia
          Inlägg 15-09-2008, 09:15
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Det är bara att starta trådar i ämnen som kan vara intressanta, detta är ju ett forum för småprat. Naturligtvis tycker väl inte alla att ämnet som startas en tråd i är intressant men så är ju vi människor med olika tycke och smak (tack och lov). Själv ville jag starta en tråd om min Edinbughresa då jag tyckte det var kul och ville delge andra det som tips och bryr mig inte ett vitten om att det finns de som kan tänkas avsky tråden (eller mig). Jag är inte speciellt rädd av mig vare sig här eller irl. Sannolikheten att jag ska få svar på tal är väl inte speciellt stor när jag berättar om en trevlig semesterresa som om jag skulle lägga in en tråd i ett kontroversiellt ämne men det är ju något som jag måste ta i bedömningen när jag skriver i en tråd eller skapar en ny.

Sedan funderar jag på det där med att våga. Handlar det om att vara rädd för att få kritik eller rädd att få regelrätta hot eller andra obehagligheter från yttre omständigheter? Det första ger ju en reaktion hos mig som jag tolkar och reagerar på utifrån min egen självuppfattning. Reaktionerna kan kännas invändigt och har jag dåligt självförtroende eller självkänsla kan det bli jobbigt. Det andra kan komma från andra personer och behöver inte ha något med ens egen självuppfattning.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-09-2008, 09:21
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Aqvakul @ 15-09-2008, 09:30) *
          men såna är inte vi. eller.... giggle.gif

Naturligtvis inte! giggle.gif

Nej Pia jag svarade inte på något om att man inte får ha olika åsikter i ämnena för det är självklart ok.
          Jag svarade eden om när trådar spårar ur och blir "skälla på varandratråd" vilket är något annat.
          Det är liksom skillnad på att åsikter i en fråga och att ha åsikter om personer. Men det verkar som om
          det måste komma en tråd då och då där folk får ge utlopp för sina "aggressioner" (hittar inget bra ord).

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Pia L
          Inlägg 15-09-2008, 09:30
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Ok, vilken tur att man har så ont då så man inte orkar ha några aggressioner, det är inte alltid man orkar ha en åsikt heller för den delen giggle.gif

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 15-09-2008, 09:37
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

I början på detta året efter en infekterad debatt om homosexualitet så föreslog jag en särskild avdelning för mer kontroversiella ämnen. Nu har jag kommit på en rubrik: "Debatt".

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-09-2008, 09:48
          Länk hit: #45

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 15-09-2008, 10:37) *
          I början på detta året efter en infekterad debatt om homosexualitet så föreslog jag en särskild avdelning för mer kontroversiella ämnen. Nu har jag kommit på en rubrik: "Debatt".

Tja fast det är ju inte alltid man kan förutse hur en tråd utvecklar sig. Och även om det är debatt istället för diskussion så är det väl inte ok med personliga påhopp på ett forum.

--------------------

Citera
          eden
          Inlägg 15-09-2008, 10:40
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 326
          Medlem nr: 15 992

CITAT (Berith @ 15-09-2008, 06:23) *
          Vilken tråd är det?

Detr finns ett flertal trådar som spårat ur till "skäll på varandratrådar".
          Det är bara att läsa trådarna. Jag som tämligen ny medlem hade inte svårt att se när det spårar ur.
          Det borde, för dig Berith, vara lättare./eden yes.gif

Stintan* Skickat den Idag, 10:48
          Tja fast det är ju inte alltid man kan förutse hur en tråd utvecklar sig. Och även om det är debatt istället för diskussion så är det väl inte ok med personliga påhopp på ett forum.

Att man i en tråd kan föra en livlig diskussion/debatt är väl helt ok. bravo.gif
          Men som Stintan säger, personliga påhopp ÄR ngt. helt annat och platsar inte, tycker jag, i detta forum./eden nono.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 15-09-2008, 12:03
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (eden @ 15-09-2008, 11:40) *
          Detr finns ett flertal trådar som spårat ur till "skäll på varandratrådar".
          Det är bara att läsa trådarna. Jag som tämligen ny medlem hade inte svårt att se när det spårar ur.
          Det borde, för dig Berith, vara lättare./eden yes.gif

Tror att jag förstår vad du menar, du pratar om trådar där ämnena är sådana att deltagarna har olika åsikter? Ibland väldigt olika åsikter, men istället för att framhäva sin åsikt övergår inläggen till att handla om att man inte tycker om personen som har andra åsikter än en själv.

Joo såna trådar läser jag med spänning, men jag deltar väldigt sällan i dom, även om jag har åsikter. Ibland lika åsikter som andra, och ibland olika åsikter som andra...

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-09-2008, 12:32
          Länk hit: #48

Medlem

Ja Berith jag tror inte att du är ensam om att läsa sådana trådar. En del har behov att skriva i dom (ja jag vet att jag lägger en del krut i såna trådar, ber så mycket om ursäkt för det) och jag tror faktiskt också att det finns dom som är roade av det. Men om man nu ogillar sådana trådar så är det ju dumt att lägga mer ved på brasan.

--------------------

Citera
          Solstorm
          Inlägg 15-09-2008, 12:51
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

CITAT (Aqvakul @ 15-09-2008, 10:37) *
          Nu har jag kommit på en rubrik: "Debatt".

Ingen dum idé. Jag har förstått av en tidigare tråd att vid debatt är det mer tillåtet att "göra ner" varandra, i diskussion så diskuterar man sakfrågan.

Jag har periodvis tappat lusten att vara på forumet främst av två anledningar. För det första att det saknas modetator, otroligt att inte deltagare som kallar andra deltagare för olika saker och är allmänt oförskämda blir avstängda. För det andra att forumet ofta är så långsamt och hänger sig. När det går långsamt och man väl får upp en tråd så läser man oförskämdheter. Då finns det andra forum som lockar mer.

Visst kan man säga att man inte behöver läsa alla trådar. Men är det meningen att man ska välja bort alla trådar där en oförskämd deltagare förstör? Man kanske vill läsa inlägg av andra deltagare.

Med en forumrubrik Debatt så får väl de häva ur sig sitt adrenalin där så kan förhoppningsvis de övriga trådarna var mer sakliga i sina diskussioner.

Jag tycker det verkar som det är färre personer som är inne på forumet numera. Färre personer och färre inlägg. Jag har inte räknat men är det någon mer som tycker sig ha märkt det?

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 15-09-2008, 13:40
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Eden jag håller helt och hållet med dig.

Jag är med i Odla sen starten. Lite kontroverser har det alltid funnits men som det är nu, tycker jag det är jobbigt. OK man behöver inte läsa dessa trådar som det är bråk i men skall bråkstakarna tar över forumet? Nej jag tycker inte det.

Alla har vi olika åsikter, tack och lov, men man behöver för den skull inte var otrevlig och inte heller hoppa på andra människor.

Odla har alltid varit ett trevligt forum, men nu är det lite för mycket tjaffs här, otrevligt tjaffs alltså. Jag som medlem skall kunna svara och vara med i alla trådar utan att bli förolämpad och påhoppad.

Elisabeth

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 15-09-2008, 14:15
          Länk hit: #51

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 15-09-2008, 14:40) *
          Jag som medlem skall kunna svara och vara med i alla trådar utan att bli förolämpad och påhoppad.
          Elisabeth

Visst är det jätteviktigt att det kan fungera så! yes.gif
          Tror också att det ofta går att "reparera påhopp" om man ångrar sig och ber om ursäkt.

--------------------

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-09-2008, 15:19
          Länk hit: #52

Medlem

Ta i beaktande att dessa så kallade "bråktrådar" är ganska få i förhållande till alla andra trådar som inte kommer ens i närheten av dessa så kallde "bråktrådar". Man kan inte avkräva någon ursäkter men man kan kräva att människor tänker till innan dom trycker på "skickaknappen".

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 15-09-2008, 16:06
          Länk hit: #53

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 15-09-2008, 16:19) *
          man kan kräva att människor tänker till innan dom trycker på "skickaknappen".

Hjälper tyvärr inte mot dom som har attityden att det är kul att sätta folk på plats verbalt till varje pris.....

--------------------

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-09-2008, 16:34
          Länk hit: #54

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 15-09-2008, 17:06) *
          Hjälper tyvärr inte mot dom som har attityden att det är kul att sätta folk på plats verbalt till varje pris.....

Det är möjligt men jag tycker ändå att det är rätt att uppmana folk till att kolla vad det är dom skriver innan dom skickar.

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 15-09-2008, 17:30
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (*Stintan* @ 15-09-2008, 17:34) *
          Det är möjligt men jag tycker ändå att det är rätt att uppmana folk till att kolla vad det är dom skriver innan dom skickar.

Ojojoj vad många gånger jag skrivit ett inlägg och läst igenom och struntat i att klicka på sicka... smile.gif

Citera
          Lilla Birka
          Inlägg 15-09-2008, 19:36
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 4 878
          Medlem nr: 9 054

Det är också väldigt tråkigt att se när en fråga är ställd så måste tydligen somliga svara även om de inte har något att säga. Eller så får man trams till svar som nyss hände mig när jag ställde en fråga under avd. datorproblem. Där borde man väl få ett vettigt svar i stället för trams? Jag har verkligen tröttnat allt mer på Odla av anledningar som ovan nämns och att så många måste in och "krafsa" i frågor de inte kan ge svar på!
          Låter jag sur? Jag ÄR sur, jag vill ha ett svar på min fråga, tack! ranting.gif rtfm.gif

--------------------
          Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 15-09-2008, 19:39
          Länk hit: #57

Medlem

CITAT (Lilla Birka @ 15-09-2008, 20:36) *
          Det är också väldigt tråkigt att se när en fråga är ställd så måste tydligen somliga svara även om de inte har något att säga. Eller så får man trams till svar som nyss hände mig när jag ställde en fråga under avd. datorproblem. Där borde man väl få ett vettigt svar i stället för trams? Jag har verkligen tröttnat allt mer på Odla av anledningar som ovan nämns och att så många måste in och "krafsa" i frågor de inte kan ge svar på!
          Låter jag sur? Jag ÄR sur, jag vill ha ett svar på min fråga, tack! ranting.gif rtfm.gif

tror faktiskt inte att man kan ställa krav på att få svar på alla sina frågor....

--------------------

zon 1

Citera
          Lilla Birka
          Inlägg 15-09-2008, 19:42
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 4 878
          Medlem nr: 9 054

CITAT (Aqvakul @ 15-09-2008, 20:39) *
          tror faktiskt inte att man kan ställa krav på att få svar på alla sina frågor....

Nej, jag har heller inte ställt sådana krav, men jag vill gärna slippa tramssvar! Tramsa kan jag gärna göra men då i rätt trådar!

--------------------
          Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-09-2008, 19:46
          Länk hit: #59

Medlem

Kanske är nån slags sport att vara inne och skriva i varenda tråd även om man inte har något vettigt att tillföra i ämnet.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 15-09-2008, 20:02
          Länk hit: #60

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 15-09-2008, 20:46) *
          Kanske är nån slags sport att vara inne och skriva i varenda tråd även om man inte har något vettigt att tillföra i ämnet.

Är det något du vill utveckla ytterligare, Stintan?

--------------------

zon 1

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-10-2025, 11:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon