Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nu åkte de ut!, Växtsanering på hög nivå...
          Annica J
          Inlägg 15-09-2008, 18:48
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 159
          Medlem nr: 13 211

Nu igår och idag åkte de flesta växter ut! De var mitt största intresse men jag orkade ej "fajtas" mer. Dessa Stackars bommulslöss tog överhand och sedan hade jag ev vad jag misstänker trips. Vet dock ej säkert men renlighetsfreak (på växter) som jag är kastade jag tre hela påsar med växter.
          Tar en time out och skall samla nya nästa år...De jag slängde var de jag samlat på i flera år och var enbart från ett enda fönster, någon annanstans finns ej ohyran som tur e.
          Suck suck suck men ändå en lättnad...Ohyran vann verkligen över mig och istället för att lida när jag såg mina kära "vänner" dödades allt eftersom gjorde jag slag i saken. Skall dock börja om på nytt nästa år...om orken och lusten finns...
          Nu skall jag tänka på min nya vän Nattens prinsessa och min underbara Drimiopsis kirkii som kämpar i alla väder och som dessutom ALDRIG varit sjuk.

Suck, de var väldigt vackra och jag kan bara rekommendera att skaffa Huernia. de är otroligt vackra och luktar knappt något, trots de är utav släktet asblomma.

Kanske är ett slut på min nerehet också att inte se mina "vänner" lida mer.
          Flera tusen "down the drain" men jag orkade ej mer...Hoppas på att finna nya, många nästa år...
          Rest in peace mina vänner....

Kanske dåraktigt utav mig men jag såg ingen annan väg ut...

Annica

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 10:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon