Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891
gjorde som myosotis visade annars blir det bara så här ; cc,,,,,,,,,,,,ccccc,c,,,,,c,,,,c,ccccccccccccccc,m,z,,<c,x<,,c,x,v,v,v,vxl,vxl,vxlxvlvxll,vxlxvlvxlvx
Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513
CITAT (sommarhumla @ 19-09-2008, 18:04)
Hej igen, var tvungen att gå in i word och "träna".... jo först håller du ner ctrl-tangenten, sedan kommatecken-tangenten. Sen kommer det tricksiga i det hela att du nästan samtidigt som du trycker ner c så släpper de andra tangenterna, kan inte förklara på ett enklare sätt. Man får pröva sig fram och vara lätt på fingrarna...
Och hur jag sparar tecknet? Jag använder ju kortkommandot här ovan för varje gång jag ska använda bokstaven. Menar du att jag ska ha ytterligare ett kortkommando för ett kortkommando...
Jag stukar ju fingrarna .....ctrl...och så till komma....och så till c Jag har tex snabel-a som kortkommando.....trycker bara Alt X....som ligger nära varandra.
Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513
Man spara det i word. Går in på Infoga-----Symbol......-----Fler Symboler.........Kortkommando där man lägger in sitt eget valda kortkommando. Men det finns kanske flera sätt att göra det på.
Medlem
Antal inlägg: 5 153
Medlem nr: 18 530
CITAT (Alba @ 20-09-2008, 08:00)
Man spara det i word. Går in på Infoga-----Symbol......-----Fler Symboler.........Kortkommando där man lägger in sitt eget valda kortkommando. Men det finns kanske flera sätt att göra det på.
Nu har jag testat och det funkar!!! Suveränt. Och så enkelt, när man vet alltså...
--------------------
------------------------------------ "Gör aldrig samma misstag två gånger, såvida det inte lönar sig" (Mae West)
Medlem
Antal inlägg: 2 134
Medlem nr: 6 842
På min Mac skriver jag på samma sätt överallt, dvs Alt och c. Det är alltså ingen speciell funktion i Word eller Firefox. Men om du t ex söker på Google, spelar det ingen roll. François eller Francois ger precis lika många träffar.