Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp med inympning av äpplet Maglemer
          RtZ
          Inlägg 27-09-2008, 17:59
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 19 149

Jag är en nybörjare på det här med ympning och skulle därför vilja ha lite tips.. :-)

Det är så att grannen har en Maglmer och det trädet är mycket gammalt! Jag skulle också vilja ha ett Maglemer på min tomt och jag har fått lov att senare ta kvistar från det trädet och ympa in..

Problemet är att jag inte ännu har något att ympa in på, och det är här min första fråga dyker upp. Vad för grundstam skall jag skaffa mig till en början med? Helst skulle jag vilja att hela trädet skulle bli ett Maglemer. Fungerar det med att ta ett vildäpple (vilket som helst) och ympa in Maglemer? Eller skall jag köpa någon grundstam??

Det är först och främst grundstammen jag söker nu. Kunskaper i hur jag ympar in får vänta lite och det finns säkert mycket info på Internet. Dock skulle jag som sagt vilja ympa så att hela trädet blir en Maglmer.

Tacksam för tips och kommentarer
          RtZ

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 15:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon