Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Alla odlares rätt, Allemansrätten
          Posse
          Inlägg 13-09-2003, 19:36
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 13-09-2003, 19:05)
          Hur det är med båtar vet ja inte eftersom man inte har båt i Alperna men jag skall fråga några trädgårdskompissar i Nordtyskland som har båt.

Men att sätta upp en tält i skogskanten går bra men inte mitt i en åker eller kornfält, det får du inte heller här.

Under min tid som "bondmora" i Tsyskland hade jag mycket folk gå genom mark och skog och jag hade alldrig sagt någt om detta. Men klart när folk sätter sig mitt i höga gräset så gillar man inte detta. Men att sätta upp tält i kanten går allt bra.

Att plocka svamp gör alla som gillar det.

Elisabeth

Jag brukar sommartid umgås en del med en familj nere från kontinenten som reser hit till Sverige varje år på sin semester och de brukar ofta tala om hur fullständigt annorlunda och härligt det är i här i Sverige tack vare Allemansrätten och Strandskyddet. Där nere är t.ex. alla stränder igenmurade med tjocka lager hus och de hoppas att Sverige för allt i världen ska få bestå så underbart som det är. smile.gif

Men som Skatmor skrev lär det bli slut på det om folk går på de bedrägliga locktonerna från de politiker - och dem som de lyckats förleda - som vill rösta bort de sista resterna av vårt lands självbestämmande. Då blir Sverige en ynklig lydstat.
          Precis som Bilderberggruppen planerat. sad.gif

Citera
          Adri-Anne
          Inlägg 14-09-2003, 09:00
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 814
          Medlem nr: 700

Spanien, Belgien, Luxemburg, Monaco, Andorra, Frankrike och vissa delar av Tyskland är det förståligt att dom har förbud. Då dessa länder är mycket mera tätbefolkade här. Det finns inte så mycket ytor att ströva på och dom är till 90% privatägda. Precis som dom privatägda marker vi har här uppe, där det står skyltar att man inte är välkommen.
          Har ni inte sett såna skyltar någon gång, åk till Fårö och Blekinge skärgård, så får ni se. Dom finns här med. Själv har jag bott förutom i Sverige i Frankrike, England och på Irland men bara i Frankrike och vid ett besök i Spanien har jag inte fått röra mig fritt och gå vart jag ville, precis som här i Sverige. I Spannien fick jag en rejäl skopa ovett när jag hade gått i på privatmark, som inte ens var skyltat. I Frankrike var det en hel skog med skyltar överaltt. på ett ställe jag bodde i några månader.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 14-09-2003, 09:59
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Jag tänkte precis på det Adri Anne att man kanske skall jämföra landets yta och hur många som bor där då är det inte förvånansvärt att det inte finns så mycket kvar att använda fritt.

Själv växte jag upp i närheten av en sjö som det var fritt tillgång runt hela sjön och är fortfarande så.

Elisabeth

Citera
          Ralf
          Inlägg 14-09-2003, 10:17
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

Så då är det alltså ok med förbud om det är trångt? Dom som har skall få ha o vi som inte har ska inte få tillgång tex sjöutsikt o promenera på stränder?

För några år sedan var jag i en engelsk kustsort. Stranden var antingen privat eller fiskehamn där det var tillträde förbjudet. Sedan fanns det några få utiksplatser där övriga dödliga kunde kika på vattnet.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Adri-Anne
          Inlägg 14-09-2003, 18:26
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 814
          Medlem nr: 700

Ralf!
          Det är kanske inte ok med förbud, men mer förståeligt

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 14-09-2003, 20:53
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Återigen, vad i h---e har euro, EMU och ECB med strandskydd och allemansrätt att göra???????????? När jag läser sånt fattar jag varför nej-kampanjen har framgång, dom lever på människors rädsla och okunnighet.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Posse
          Inlägg 14-09-2003, 23:21
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

CITAT (Gossen Ruda @ 14-09-2003, 21:53)
          Återigen, vad i h---e har euro, EMU och ECB med strandskydd och allemansrätt att göra???????????? När jag läser sånt fattar jag varför nej-kampanjen har framgång, dom lever på människors rädsla och okunnighet.

Beklagar om du inte kan fatta det. sad.gif

Ja-sidan försökte indoktrinera och manipulera svenska folket med omväxlande de mest sagolika och förskräckande påståenden, hade på sin sida överväldigande resurser och praktiskt taget hela det ekonomiska och politiska etablissemanget men råkade ändå ut för "ett svidande nederlag" som en av kommentatorerna uttryckte det! biggrin.gif

Citera
          Ralf
          Inlägg 15-09-2003, 04:55
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

Men ju fler vi är som vill dela på den lilla mark som blir kvar är det ju viktigare med regler för att dela marken än förbud.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-10-2025, 13:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon