CITAT (Pia L @ 21-10-2008, 12:47)

Just det!!

Det har jag aldrig tänlt på att man skulle kunna ta och göra STÖRRE tittkrukor, jag har alltid strävat efter att få allt så litet som möjligt.
Om man gör en för trädgården så får man täppa till bottenhålet, runt framkanten kan man göra en cilikonsträng och trycka dit en glasskiva eller plast.
Tittkrukan på bilden har bara en 9 cm öppning och inredningen är handgjord av cerenitlera och balsaträ, golvplankorna är patinerade och fasade så att det ser ut som ett trägolv och små möss springer över golvet, dom är knappt 1 cm stora.
Om jag hade haft macro på min kamera så skulle jag kunnat ta närmare bilder på krukan.
Men PIA...

får man ge så bra idéer i denna tråd???
Jag sprang direkt ut med tummstocken och mätte krukan jag har som är "över" 45 cm hög och 50 cm i diameter i keramik. Nu fick jag lust att göra "ett tittskåp" med en sovande Trädgårdstomte på en halmbädd. Sticka in en ljusslinga med små-små lampor genom hållet i botten lägga krukan ner vid trappen. Göra som du sa en silikonkant ca 5 cm i från kanten och sätta dit någon form av plastbit. När sedan snön kommer och lägger sig på den... snacka om fint det kommer lysa på kvällen!!!

Pia och ni andra för så himla bra idéer.
Men jag behöver goda råd... vad ska jag lägga den på så inte krukan spricker. Tror ni att det räcker med en frigolit bit som jag lägger en massa eklöv på så det både isolerar och skymmer den fula frigoliten. Tror ni att krukan klarar sig då?
Jag kommer behöva krukan till min ängel i sommar

Ändrade: Trädgårstomte skulle det vara, jag skrev bara "tomte"
Redigerat av blomkronan: 22-10-2008, 22:44