Ja tävlingen är avgjord men eftersom de bara korar förstapris vet jag inte eftersom jag inte vann... o det hade jag inte förväntat mig heller med alla de experter som finns där
Sedan var det lite konstiga regler för röstningen men de tänker ändra dem till bättre nästa gång de har tävling så det blir enklare att göra rätt.
Men det var roligt att vara med och se hur alla tänker ut hur de ska göra sina saker utefter de förutsättningar de får
Det som också är bra med sådana här tävlingar och andra uppvisningar är att man får mycket inspiration och får andra synvinklar som man kan jobba med.
Med smycken är det ju som så mycket annat ett mode, det som är snyggt nu är det inte nästa sommar och smaken är ju som sagt som baken så man får hålla sig på en rätt neutral nivå om man skall göra saker som många tycker om.
Därför tycker jag det är roligare att göra personliga saker till någon man vet vad denne tycker om, för då kan man göra det där lilla extra kanske
Några exempel kanske...
Ett halsband till en kompis som älskar rött, enkla saker och nyckelpigor..
Ett armband för någon som inte gillar så mycket bling bling utan mest silver och en liten färgklick. (om nu svart är en färgklick

)
Sedan ett halsband som jag gillar.. lite robust kedja, gillar också nyckelpigor fast jag gillar inte rött så då fick det bli en svart nyckelpiga
Bifogade miniatyrbild(er)