Jättefina pyssel Blomstertanten! Jag bara undrar; hur nådde du upp för att göra gubens ansikte??
Förra sommaren orkade mitt gamla trädgårdsförkläde inte längre. Det var helt utslitet och bortom varje försök till lagning. Jag har det på mig i stort sätt varje dag.
Då beslöt jag mig för att själv sy ett nytt. Trots att jag bara fick godkänt istf C i syslöjd i flickskolan. Fröknarna tyckte att det skulle se illa ut i betygsjämförelsen om en flicka inte fått godkänt. (Jag tillbringade den mesta tiden i skamvrån/korridoren).

Efter lång planering och mycket funderande, för att inte tala om väntan på inspiration och ork

, har jag nu äntligen sytt mig ett nytt trädgårdförkläde. Materialet är gamla avlagda trasiga och utslitna jeans.
Det här ser inte ut som mitt gamla köpeförkläde, utan jag utgick helt ifrån de behov jag faktiskt har.

En liten närbild på fickorna visar att jag använt framsidan av ett par jeans som grund. Sen sydde jag på baksidan av ett par. Det gav mig sex fickor fram. Sen sydde jag på ytterligare fyra smala fickor i sidorna till saxar och andra smala verktyg.

De verktyg jag stoppat i är inte de jag använder i mitt sommarparadis utan de jag använder i stan, när behov uppstår.