Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Snart halloween :), Är på jakt efter pyntbutik på internet
          blomkronan
          Inlägg 24-10-2008, 20:14
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

CITAT (Grå @ 24-10-2008, 20:26) *
          -fear-.gif Henrik säger att jag inte behöver göra något halloweenpynt för jag har en levande ica-papperskasse på köksgolvet! blink.gif
          Det var som katten... det hörs ända in hit...

?? vem är Henrik? är det din andra hund? Anton är ju din sambo!! giggle.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-10-2008, 20:40
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Grå @ 24-10-2008, 20:59) *
          Bodde du inte så långt bort så skulle jag tvinga dig att komma hit och halloweena helt mot din vilja Stintan wink.gif

giggle.gif Behövs det fler häxor hos dej? Jag har ju gjort mitt redan men jag tycker det är kul att se vad andra gör så kan jag tipsa mina kära döttrar sen. Förresten så såg jag Martha på TV idag när hon gjorde en urläcker stoooor spindel.

Redigerat av *Stintan*: 24-10-2008, 20:40

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Chamomille
          Inlägg 24-10-2008, 20:43
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Grå @ 24-10-2008, 20:26) *
          -fear-.gif Henrik säger att jag inte behöver göra något halloweenpynt för jag har en levande ica-papperskasse på köksgolvet! blink.gif
          Det var som katten... det hörs ända in hit...

rotfl.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 24-10-2008, 21:39
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

OKok, nu kommer frågan.. Var köper man gasväv? Finns det större sjok på apoteket? Eller var??

Pumpasoppa är min favorit, men i år no.gif Fast jag tror jag frös in lite pure så någon omgång kan det bli. Det var nog för kallt eller något i somras, hårt när man är van att vara "över" självförsörjd, jaaaa.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          blomkronan
          Inlägg 24-10-2008, 21:44
          Länk hit: #45

Medlem

CITAT (Wilmer @ 24-10-2008, 22:39) *
          OKok, nu kommer frågan.. Var köper man gasväv? Finns det större sjok på apoteket? Eller var??

Pumpasoppa är min favorit, men i år no.gif Fast jag tror jag frös in lite pure så någon omgång kan det bli. Det var nog för kallt eller något i somras, hårt när man är van att vara "över" självförsörjd, jaaaa.

Sist jag skaffa gips gasväv var på apoteket. Tror jag har köpt det på hobbyaffär oxå en gång (inte panduro)

Citera
          Wilmer
          Inlägg 24-10-2008, 21:50
          Länk hit: #46

Medlem

Asch, jag får gå dit, vi har väl ändå ingen hobby affär här, eller vad vet jag som aldrig shoppar angel_not.gif Apoteket hittar jag till desvärre.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Grå
          Inlägg 24-10-2008, 21:58
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (blomkronan @ 24-10-2008, 21:14) *
          ?? vem är Henrik? är det din andra hund? Anton är ju din sambo!! giggle.gif

... OJ..! Har jag en sambo som heter Anton också..?

... undrar vilken byrålåda jag stuvade undan honom i, för jag kommer inte riktig ihåg honom.... hmm...

Henrik är i källaren och "tittar te pannan" som det heter, ähum... Diesel är i köket och sniker efter kattmat... Alfons ligger i soffan här bredvid mig, Oscar är ute och ränner på bygden.... Anton.. Anton... Jag får nog åka till Granngården och skaffa GPS-halsband så jag kan hålla ordning på dem. Jag säger till när jag har hittat honom!

Gasbinda köper man nog bäst på apoteket. Jag kollade om de hade storförbrukarvarianten på Granngården idag när jag var där och köpte foder, men de hade bara bandage.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 24-10-2008, 22:11
          Länk hit: #48

Medlem

Bra, då vet jag det Grå, hästaffär var mitt andra leta-ställe - har ju sett stora sjok där av något, men inte kollat så noga.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 24-10-2008, 22:41
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Tygaffärer har någon typ av gasväv ... typ tunna gardiner... Prova där tummenupp.gif Apoteket har smal gasbinda, men blir urdyrt till spökklädsel !

Grå, tände på ide'n med helium laugh.gif men var får man tag på det?

Citera
          Wilmer
          Inlägg 24-10-2008, 23:01
          Länk hit: #50

Medlem

Jahaaa, fråga två. Har HÖRT att det kan vara knepigt att få till stärkelseblandningen, hur gör man den bästa??

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          skogstroll
          Inlägg 25-10-2008, 09:55
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

CITAT (Wilmer @ 24-10-2008, 22:39) *

ja jag fick inga bra pumpor själv (de blev mest dekoration) men fick två smarriga pumpor av grannen varav den ena blev rostade pumpakärnor + pumpasoppa och den andra blir dekoration smile.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Grå
          Inlägg 25-10-2008, 16:15
          Länk hit: #52

Medlem

*morr* De gör gasbinda av alldeles för hög kvalitet nu för tiden... det är mer som bandage ju.
          Nu har gjort första omgången spöken, men som sagt, gasbindan var för tjock för att det skulle bli riktigt bra och så gjorde jag för korta armar.
          Jag ska se om jag hittar tunnare variant på måndag och prova en gång till. Om stärkningen blir bra vet jag inte, jag hittade ett recept på 4½ dl florsocker och 1½ dl vatten och så koka det tills det blir genomskinnligt.
          Inte vet jag hur länge det dröjer innan det torkar, men jag hoppas att det gör det innan hundarna äter upp dem rolleyes.gif

Bifogad bild

Citera
          Grå
          Inlägg 25-10-2008, 16:49
          Länk hit: #53

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 24-10-2008, 21:40) *
          giggle.gif Behövs det fler häxor hos dej? Jag har ju gjort mitt redan men jag tycker det är kul att se vad andra gör så kan jag tipsa mina kära döttrar sen. Förresten så såg jag Martha på TV idag när hon gjorde en urläcker stoooor spindel.

På tal om spindlar Stintan... vad sägs om en ytterdörr som denna? wink.gif

Bifogad bild
          Martha Stewarts Aracnophobia

Den dörrskylten skulle passa fint hos mig året om biggrin.gif

Citera
          Monaxe
          Inlägg 25-10-2008, 16:49
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

Hmm, mina spöken ser mest ut som en hög med gasbindor som råkat hamna lite snett...

Ett tips, fråga efter gas VÄV inte gasbinda, väven är mycket tunnare och ska inte vara elastisk.

Jag gjorde stärkelse på måfå av potatismjöl....hade nog kunnat stärka vartenda lakan och varenda duk jag äger och har med den satsen!

Värst var att få rent köket efteråt från alla klumpar av geleliknande potatismjöl...

Men kul var det, och nu står 2 stycken lite krymplinglika spöken på mitt matbord och försöker skrämmas.... sweatingbullets.gif

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Grå
          Inlägg 25-10-2008, 16:52
          Länk hit: #55

Medlem

CITAT (Monaxe @ 25-10-2008, 17:49) *
          Ett tips, fråga efter gas VÄV inte gasbinda, väven är mycket tunnare och ska inte vara elastisk.

....ooops... blush.gif

Jag var MYCKET tydlig på apoteket idag att jag ville ha gasbinda... dåså. biggrin.gif

Citera
          blomkronan
          Inlägg 25-10-2008, 17:33
          Länk hit: #56

Medlem

Anton wacko.gif Alfons... Jag snurra till det dunno.gif Be Alfons om ursäkt det var inte meningen att såra honom kram2.gif

Vilka finna spöken, jag har massor med gardiner som ligger på vinden det kan nog bli ett och annat spöke av dom thanks.gif för tipset. Använde du ståltråd under?

Jag måste få dela med mig av var jag gjorde förra året. Jag var ut och skaffa grenar som jag satte över köksbordet. I den satte jag en ljusslinga med små, små ljus. Klippte ut spöken i vitt paper och fladdermöss av svart papper och med sytråd hängde upp dom i trädet drog lite spingelnät över grenen. Det blev succé hos gästerna... naughty.gif Jag lätt grenen hänga kvar ända till påsk... giggle.gif fast utan spöken.. bara ljusslingan. Till påsk hängde jag påskägg och en massa fjädrar. Tyvärr hade jag ingen kamra då, så det finns inga kort, tyvärr.

Citera
          Grå
          Inlägg 25-10-2008, 17:43
          Länk hit: #57

Medlem

CITAT (blomkronan @ 25-10-2008, 18:33) *
          Anton wacko.gif Alfons... Jag snurra till det dunno.gif Be Alfons om ursäkt det var inte meningen att såra honom kram2.gif

Vilka finna spöken, jag har massor med gardiner som ligger på vinden det kan nog bli ett och annat spöke av dom thanks.gif för tipset. Använde du ståltråd under?

Jag måste få dela med mig av var jag gjorde förra året. Jag var ut och skaffa grenar som jag satte över köksbordet. I den satte jag en ljusslinga med små, små ljus. Klippte ut spöken i vitt paper och fladdermöss av svart papper och med sytråd hängde upp dom i trädet drog lite spingelnät över grenen. Det blev succé hos gästerna... naughty.gif Jag lätt grenen hänga kvar ända till påsk... giggle.gif fast utan spöken.. bara ljusslingan. Till påsk hängde jag påskägg och en massa fjädrar. Tyvärr hade jag ingen kamra då, så det finns inga kort, tyvärr.

Ingen fara, Alfons delar gärna ett ben eller två med dig, trots missförståndet wink.gif

Nu är det jag som får tacka dig för tipet! En snygg gren av exempelvis körsbär, ek, en eller annat vackert trädslag måste ju vara helt ljuvligt att hänga över bordet och dekorera efter säsong! Jag är så dödligt trött på mina smide- (metallslöjd) ljuskronor...

Citera
          Ramred
          Inlägg 25-10-2008, 17:47
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 3 297
          Medlem nr: 13 580

CITAT (Grå @ 25-10-2008, 17:15) *
          *morr* De gör gasbinda av alldeles för hög kvalitet nu för tiden... det är mer som bandage ju.
          Nu har gjort första omgången spöken, men som sagt, gasbindan var för tjock för att det skulle bli riktigt bra och så gjorde jag för korta armar.
          Jag ska se om jag hittar tunnare variant på måndag och prova en gång till. Om stärkningen blir bra vet jag inte, jag hittade ett recept på 4½ dl florsocker och 1½ dl vatten och så koka det tills det blir genomskinnligt.
          Inte vet jag hur länge det dröjer innan det torkar, men jag hoppas att det gör det innan hundarna äter upp dem rolleyes.gif

Bifogad bild

Tycker inte alls du ska morra åt dina spöken, dom ser kanonfina ut!

Citera
          Grå
          Inlägg 25-10-2008, 17:56
          Länk hit: #59

Medlem

CITAT (Ramred @ 25-10-2008, 18:47) *
          Tycker inte alls du ska morra åt dina spöken, dom ser kanonfina ut!

Morrar bäst som morrar högst du vet, lika bra att sätta dem på plats direkt... wink.gif
          Tack för komplimangen, men de blev ju inte som jag tänkt mig, eftersom jag använde fel material. Vill ha dem lite skirare liksom... Men är det bara så att stärkelsen funkar som den ska så går de ju att använda smile.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-10-2008, 18:01
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Jamen Grå du är ju bra på att göra skyltar så en sån fin som på bilden kan du säkert åstadkomma. Urläcker dörr förresten.

Och så tycker jag att dina spöken ser alldeles jättefina ut så de så.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

9 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 01:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon