Bankeberg"Stugholkar" - för liten bottenplatta. Inte bra.

Kullarna riskerar att bli mindre om holken är för liten.
Göktyteholk - kunde varit djupare men kan funka, de häckar även i starholkar.
Trädkryparholk - för stor. De vill ha så trångt som möjligt, bygger normalt bo bakom bark. Svårt att få dem att acceptera holkar, i så fall ska de vara plattare.
Öppningsbar framsida - en smaksak. Lätt att rensa, men man kan inte titta i holken så länge fåglarna är kvar och ringmärka utan att riskera att boet förstörs och ägg/ungar trillar ut.
Annars ser det bra ut.
Mycket dyrt!!
Grå flugsnapparholk är lite onödigt kanske, de häckar lika gärna på udda ställen de själva hittar på. Men det skadar ju aldrig att ge dem fler ställen att välja mellan.
Tornseglarholkar finns det många olika modeller av, den de säljer verkar bra. Jag har liknande men med hålet på långsidan (sitter som en starholk fast på tvären), men de häckar även i vanliga starholkar.
Fladdermusholkarna har jag aldrig haft besök i mer än att blåmesar gjorde ett häckningsförsök en gång.
Tipset att rensa på vårvintern kan gälla för norra Sverige; i söder anser jag att man ska rensa på hösten då parasiterna inte fryser ihjäl utan frodas i det gamla skitiga boet. Smartast är att rensa på hösten och sen lägga lite sågspån i, både varmt och rent!