Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

81 sidor V  « < 50 51 52 53 54 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jag är så ledsen och förtvivlad
          Krolliljan
          Inlägg 11-03-2009, 10:38
          Länk hit: #1021

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

Bifogad bild

--------------------

Citera
          Biggan_
          Inlägg 12-03-2009, 20:43
          Länk hit: #1022

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Tack för alla kramar! kompiskram.gif
          I dag har jag varit ledig från jobbet och jag har fyllt bilen med en massa skräp som jag kört till tippen. Jag trodde att det skulle bli lite varmare väder så jag kunde börja att jobba lite i trädgården, men idag kändes det inte så inbjudande precis! Jättekallt och skarpt i vinden och nu mot kvällen så snöade det! Det skulle bli varmare till helgen men typiskt nog så jobbar jag då.

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 12-03-2009, 20:55
          Länk hit: #1023

Medlem

Här var jättefint i förmiddags så det blev grävt en del nya land, som nu ligger under 4 cm snö angry.gif

smiley_small_hug.gif

--------------------

Citera
          Biggan_
          Inlägg 12-03-2009, 21:02
          Länk hit: #1024

Medlem

CITAT (Krolliljan @ 12-03-2009, 20:55) *
          Här var jättefint i förmiddags så det blev grävt en del nya land, som nu ligger under 4 cm snö angry.gif

smiley_small_hug.gif

Jag är inte uppe så tidigt så jag hinner göra något i trädgården på förmiddagen,(sover inte hela natten) men jag såg ju att det var fint väder då! Men var det inte kallt? Fast när man gräver så håller man ångan uppe. Men då är du redo då och har färdiggrävt när värmen kommer! tummenupp.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 12-03-2009, 21:08
          Länk hit: #1025

Medlem

Nej det var inte så kallt +4. Den kalla vinden kom inte hit förrän på eftermiddagen.

Så skönt att du kan sova lite på förmiddagen tummenupp.gif

--------------------

Citera
          Biggan_
          Inlägg 12-03-2009, 21:12
          Länk hit: #1026

Medlem

Ja det är jätteskönt och jag börjar aldrig jobba förrän på eftermiddagen. Så jag kan ta det lugnt om jag har sovit dåligt. Men det har blivit bättre, jag sover mer nu än jag gjorde innan.

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          Polly66
          Inlägg 13-03-2009, 01:25
          Länk hit: #1027

Medlem
          Antal inlägg: 100
          Medlem nr: 21 017

Jag känner dig inte men en kram kan man ändå ge sin medmänniska trostar.gif

Jag läste ditt inlägg o ville ge dig lite hopp om att du kan/orkar för att du måste, för dina barns skull.
          En nära vän till mig förlorade sin dotter, då 5 år, utan förvarning. Hon dog framför ögonen på henne hemma i köket. Gränslös sorg, inte bara för henne o hennes familj. Det var bysorg.
          Hon förstod då inte hur hon skulle orka vidare, men hon kämpade, hon hade ju tre barn till som behövde sin mamma. Det följde ett långt o jobbigt år, fyllt av frågor... "Varför?" Men med familjen o många vänner, så tog hon sig igenom det första jobbiga året.

Fjorton år senare så hängde hennes äldste son sig, han var 21 år! Det var hans föräldrar som hittade honom...
          Inga förklaringar, ingen förvarning. Åter stod hon inför frågan... "Hur ska jag orka" Av fyra barn, hade hon nu två kvar! I två månader var hon begravd i sorg, men hon hade fortfarande två barn som behövde henne. Hon hade precis börjat jobba igen, nån timma i veckan.

Då kom nästa chock, hennes dotter hängde sig, i en liten stuga på deras tomt! Det var mina söner som hittade henne, plockade ner henne o gjorde hjärt o lung räddning på henne. Dom fick puls samtidigt som mamman o ambulansen kom. Men hon överlevde inte natten...

Hon hade fyra barn, tre har hon begravt, men hon har yngste sonen kvar. Han är fjorton i dag, han var bara några månader gammal då hans syster dog. Nu är han ensam kvar o han behöver sin mamma!

En dag så känns dagen lite ljusare o det känns lite lättare att gå upp på morgonen. Sorgen kan kännas övermäktig. Sorgen kan göra omgivningen riktigt kolsvart. Men om du tittar riktigt noga, så ser du en ljusglimt långt där framme. Alla har olika långt att gå, men du är stark, dina barn behöver dig.
          Du klarar det, en timme i taget. ...

Tänker på dig
          //Kram

Citera
          Nostalgia
          Inlägg 13-03-2009, 12:30
          Länk hit: #1028

Medlem
          Antal inlägg: 2 833
          Medlem nr: 10 222

Du får klicka på bilden Biggan smiley_small_hug.gif

Bifogad bild

Redigerat av Nostalgia: 13-03-2009, 12:31

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 13-03-2009, 13:40
          Länk hit: #1029

Medlem

Bifogad bild

--------------------

Citera
          Biggan_
          Inlägg 13-03-2009, 21:39
          Länk hit: #1030

Medlem

CITAT (Polly66 @ 13-03-2009, 01:25) *
          Jag känner dig inte men en kram kan man ändå ge sin medmänniska trostar.gif

Jag läste ditt inlägg o ville ge dig lite hopp om att du kan/orkar för att du måste, för dina barns skull.
          En nära vän till mig förlorade sin dotter, då 5 år, utan förvarning. Hon dog framför ögonen på henne hemma i köket. Gränslös sorg, inte bara för henne o hennes familj. Det var bysorg.
          Hon förstod då inte hur hon skulle orka vidare, men hon kämpade, hon hade ju tre barn till som behövde sin mamma. Det följde ett långt o jobbigt år, fyllt av frågor... "Varför?" Men med familjen o många vänner, så tog hon sig igenom det första jobbiga året.

Fjorton år senare så hängde hennes äldste son sig, han var 21 år! Det var hans föräldrar som hittade honom...
          Inga förklaringar, ingen förvarning. Åter stod hon inför frågan... "Hur ska jag orka" Av fyra barn, hade hon nu två kvar! I två månader var hon begravd i sorg, men hon hade fortfarande två barn som behövde henne. Hon hade precis börjat jobba igen, nån timma i veckan.

Då kom nästa chock, hennes dotter hängde sig, i en liten stuga på deras tomt! Det var mina söner som hittade henne, plockade ner henne o gjorde hjärt o lung räddning på henne. Dom fick puls samtidigt som mamman o ambulansen kom. Men hon överlevde inte natten...

Hon hade fyra barn, tre har hon begravt, men hon har yngste sonen kvar. Han är fjorton i dag, han var bara några månader gammal då hans syster dog. Nu är han ensam kvar o han behöver sin mamma!

En dag så känns dagen lite ljusare o det känns lite lättare att gå upp på morgonen. Sorgen kan kännas övermäktig. Sorgen kan göra omgivningen riktigt kolsvart. Men om du tittar riktigt noga, så ser du en ljusglimt långt där framme. Alla har olika långt att gå, men du är stark, dina barn behöver dig.
          Du klarar det, en timme i taget. ...

Tänker på dig
          //Kram

Tack för kramen! ....och visst är talesättet att "det alltid finns dom som har det värre" sant! Ett så fruktansvärt tragiskt livsöde du berättar om. Men det är nog så att hur hemskt det än är, och hur förtvivlad och ledsen man än är så någonstans så har man lite självbevarelsedrift kvar och med hjälp av den kan man börja att kravla sig upp ifrån avgrunden igen. Jag har haft tur på min resa tillbaks till livet igen eftersom jag fått mycket hjälp och stöd av mina barn, mina vänner, arbetskamrater och sist men inte minst alla mina vänner här på odla. wub.gif Det betyder så oerhört mycket att någon bryr sig, hör av sig och undrar hur man mår eller ger en kram. Jag tror inte att jag hade varit där jag är idag om jag inte hade haft mina vänner här och den här tråden att skriva av mej i. Fortfarande är jag ju lite skör och det är som att dansa jenka, tre steg fram och ett tillbaka, men det går framåt i allafall! tummenupp.gif
          Vill passa på att tacka er andra också för kramarna! wub.gif
          smiley_small_hug.gif

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          Myosotis
          Inlägg 13-03-2009, 21:40
          Länk hit: #1031

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Biggan_
          Inlägg 13-03-2009, 21:43
          Länk hit: #1032

Medlem

CITAT (Myosotis @ 13-03-2009, 21:40) *
          smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Detsamma Myosotis! biggrin.gif kompiskram.gif smiley_small_hug.gif x8

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          Myosotis
          Inlägg 13-03-2009, 21:45
          Länk hit: #1033

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Ja inte är det särskilt fantasifullt men jag hittar fortfarande inga ord och du kan behöva alla kramar du kan få smiley_small_hug.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Biggan_
          Inlägg 13-03-2009, 21:48
          Länk hit: #1034

Medlem

CITAT (Myosotis @ 13-03-2009, 21:45) *
          Ja inte är det särskilt fantasifullt men jag hittar fortfarande inga ord och du kan behöva alla kramar du kan få smiley_small_hug.gif

Det räcker så bra så, jag förstår ju vad du menar! kompiskram.gif Ibland säger bilder mer än ord!

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 14-03-2009, 09:10
          Länk hit: #1035

Medlem

--------------------

Citera
          Irene_L
          Inlägg 14-03-2009, 09:29
          Länk hit: #1036

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Godmorgon Biggan! Hoppas att du får lite sol i helgen!! kompiskram.gif
          Bifogad bild

smiley_small_hug.gif

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Chamomille
          Inlägg 14-03-2009, 09:34
          Länk hit: #1037

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Hur är det med ryggen föresten?

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Biggan_
          Inlägg 14-03-2009, 12:03
          Länk hit: #1038

Medlem

Gomiddag govänner! smiley_small_hug.gif
          Här är drygt 8 grader på norrsidan, solen har varit framme men det är lite molnigt just nu! Men visst är det vår i luften!
          På din fråga Chamomille kan jag svara att ryggen är så gott som bra nu. Det var nog tack vare dina salvor som jag kom igång snabbare med att röra mig! tummenupp.gif Skönt att det gick över för det är ju dags med trädgårdsarbetet nu. Fast det blir nog inte så mycket trädgårdsarbete i helgen eftersom jag jobbar.
          Ha en trevlig helg allesamman!
          smiley_small_hug.gif

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          Chamomille
          Inlägg 14-03-2009, 12:07
          Länk hit: #1039

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Biggan_ @ 14-03-2009, 12:03) *
          På din fråga Chamomille kan jag svara att ryggen är så gott som bra nu. Det var nog tack vare dina salvor som jag kom igång snabbare med att röra

Va bra smile.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 15-03-2009, 06:59
          Länk hit: #1040

Gäster

Gomorron Biggan! smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Olle

Citera

81 sidor V  « < 50 51 52 53 54 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2026, 03:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon