Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

81 sidor V  « < 66 67 68 69 70 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jag är så ledsen och förtvivlad
          Biggan_
          Inlägg 04-05-2009, 22:58
          Länk hit: #1341

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Wilmer @ 04-05-2009, 23:48) *
          Har du semester, ha då en superskön vecka! Jobba inte ihjäl dig i trädgården nono.gif njut också. Hoppas vädret är roligare hos dig än hos mig, burr! Men det är perfekt för inomhusarbete förstås.

Tack Wilmer! För mej ligger det inte något konfliktfyllt i att jobba ihjäl sej i trädgården eller njuta! giggle.gif
          Vädret har blivit kyligare nu så det var kanske dålig timing att ta semester denna veckan, men vi får se det blir kanske bättre! tummenupp.gif
          Annars har jag massor att göra inne också, men det är faktiskt inte lika lockande! angel_not.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Wilmer
          Inlägg 05-05-2009, 08:27
          Länk hit: #1342

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

giggle.gif Det har du rätt i Biggan. Jag köpte av någon anledning en baden baden för flera år sedan. Har jag tur så sitter jag kanske fem minuter i den med en kopp kaffe eller ett glas vin, men sedan springer jag och pillar i trädgården med koppen i högsta hugg duh.gif . Det är riktigt jobbigt när det kommer folk och fikar som kanske vill att man sitter vid bordet i lugn och ro. Mer än tio minuter alltså sos.gif det är ju så mycket som händer i trädgården varje sekund på sommaren!!

NJUT och hoppas att det blir lite gottigare ute så du kan få grejjat där också kompiskram.gif .

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Uggi
          Inlägg 05-05-2009, 08:33
          Länk hit: #1343

Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem nr: 19 305

CITAT (Wilmer @ 05-05-2009, 09:27) *
          giggle.gif Det har du rätt i Biggan. Jag köpte av någon anledning en baden baden för flera år sedan. Har jag tur så sitter jag kanske fem minuter i den med en kopp kaffe eller ett glas vin, men sedan springer jag och pillar i trädgården med koppen i högsta hugg duh.gif . Det är riktigt jobbigt när det kommer folk och fikar som kanske vill att man sitter vid bordet i lugn och ro. Mer än tio minuter alltså sos.gif det är ju så mycket som händer i trädgården varje sekund på sommaren!!

NJUT och hoppas att det blir lite gottigare ute så du kan få grejjat där också kompiskram.gif .

Det är helt rätt, jag känner lika dant, även om det är roligt att få besök. tummenupp.gif

En bra vecka till dig Biggan, det blir säkert några bra dagar utomhus. kompiskram.gif

--------------------

Citera
          Biggan_
          Inlägg 05-05-2009, 12:14
          Länk hit: #1344

Medlem

CITAT (Wilmer @ 05-05-2009, 09:27) *

Nej jag har inte lyckats slita ut någon solstol än så länge! giggle.gif Man blir solbränd ändå, fast mest på axlar och rygg. Jag brukar ha två sidor, en brunröd skinnflådd baksida ( man märker ju inte hur solen tar när man har trevligt i rabatterna) och en vit framsida! Fast näsan brukar bli röd! giggle.gif Men det är ingen risk idag! no.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Biggan_
          Inlägg 05-05-2009, 12:19
          Länk hit: #1345

Medlem

CITAT (Uggi @ 05-05-2009, 09:33) *
          En bra vecka till dig Biggan, det blir säkert några bra dagar utomhus. kompiskram.gif

Tack Uggi!
          Jag bryr mej egentligen inte så mycket om solen, det är värmen jag vill ha! Det är ju jätteskönt att jobba i trädgården även om det är mulet bara det är hyfsat varmt.

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          Alba
          Inlägg 06-05-2009, 13:59
          Länk hit: #1346

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Dragon Lady........ den var bra .......rotfl.gif rotfl.gif

Hej Biggan
          Jag ser att du haft "storfrämmen"......det var säkert en trevlig stund.

Här vräker regnet ner idag så det blir till att hålla sig inomhus.

Ha en riktigt fin dag
          smiley_small_hug.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 06-05-2009, 14:08
          Länk hit: #1347

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

smiley_small_hug.gif onsdagskram till dig Biggan! Regn och rusk uppe i Luleå idag, men det är rätt ok att vara innomhus en dag och låta kroppen vila sig lite mellan varven där ute i trädgården... jag tror jag har träningsvärk... whist.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Myosotis
          Inlägg 06-05-2009, 14:15
          Länk hit: #1348

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif Här regnar det också. Och blåser! Lampan har redan blinkat ett par gånger, dags att stänga av datorn snart. Jag ska bara... Om en stund. Alldeles strax ska jag stänga av. yes.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 06-05-2009, 14:18
          Länk hit: #1349

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

kompiskram.gif Stor kramis, Biggan - Du blåser väl inte bort.... confused.gif

Redigerat av Aqvakul: 06-05-2009, 14:19

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Biggan_
          Inlägg 06-05-2009, 21:06
          Länk hit: #1350

Medlem

Jodå Alba, jättetrevligt besök hade jag i måndags! tummenupp.gif

Så dåligt väder det varit i dag, men det har ni väl haft allesammans! 28 mm regn har det kommit senaste dygnet och så har det varit nästan full storm. Jag var och köpte lite växter att sätta i krukor och lådor igår, men jag var för trött att plantera ut dom när jag kom hem och det var ju väl med tanke på stormvindarna idag. Bara att hoppas på bättre och varmare väder i morgon då!
          smiley_small_hug.gif på er och ha en skön natt och en trevlig morgondag! smiley_small_hug.gif

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          Boxer
          Inlägg 07-05-2009, 05:05
          Länk hit: #1351

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 07-05-2009, 05:42
          Länk hit: #1352

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

Bifogad bild smiley_small_hug.gif

--------------------

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 07-05-2009, 05:50
          Länk hit: #1353

Gäster

Gomorron Biggan! smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Olle

Citera
          Alba
          Inlägg 07-05-2009, 08:58
          Länk hit: #1354

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Godmorgon Biggan

Här skiner solen idag från en klarblå himmel....kanske man vågar sig ut nu efter allt regn.

Ha en riktigt bra dag.

smiley_small_hug.gif

Citera
          Nostalgia
          Inlägg 08-05-2009, 11:29
          Länk hit: #1355

Medlem
          Antal inlägg: 2 833
          Medlem nr: 10 222

Bifogad bild

Citera
          Biggan_
          Inlägg 08-05-2009, 11:42
          Länk hit: #1356

Medlem

Igår var jag ute och fotograferade i trädgården. Jag har missat alla de tidiga vårblommorna för att jag tappat lusten för att fotografera. Det är väl inte hela världen med blommorna en vår. Då är det värre att jag missat att fotografera mina barnbarn. Tiden går ju så fort när dom är små. Så på eftermiddagen tog jag kameran med mig och åkte hem till yngsta dottern och fotograferade barnen. Den yngste är ju bara årsgammal så det har ju hänt mycket på det här halvåret i hans utveckling. Dom har ju så klart blivit fotograferade ändå, men det är de där bilderna i vardagen som jag tycker är så kul att ta.
          Nu skall jag gå ut i drivhuset och plantera om lite blommor och så slanggurkor.

Tack för alla uppmuntande kramar! kompiskram.gif
          Ha en skön dag och kram på er alla! smiley_small_hug.gif

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          Irene_L
          Inlägg 08-05-2009, 12:03
          Länk hit: #1357

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Vad härligt att du fått tillbaks lusten att fotografera! tummenupp.gif På eftermiddagen ska jag hälsa på Milla igen och då kommer jag ta en massa kort. Det är härligt att ha dom att titta på medan jag längtar tills hon kommer hem till oss. Det dröjer bara 2 veckor nu!!

Ha en bra dag! kompiskram.gif
          smiley_small_hug.gif

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 08-05-2009, 16:23
          Länk hit: #1358

Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem nr: 8 660

Visst är det roligt att fota blommor.. wub.gif saknar en systemkamera med macro så man kan komma grannlåten riktigt nära... biggrin.gif

Irene; hoppas få se mer bilder av Milla snart... vilken liten goding wub.gif

--------------------
          Före detta Morinablomman..

Citera
          Biggan_
          Inlägg 08-05-2009, 21:06
          Länk hit: #1359

Medlem

CITAT (Irene_L @ 08-05-2009, 13:03) *
          Vad härligt att du fått tillbaks lusten att fotografera! tummenupp.gif På eftermiddagen ska jag hälsa på Milla igen och då kommer jag ta en massa kort. Det är härligt att ha dom att titta på medan jag längtar tills hon kommer hem till oss. Det dröjer bara 2 veckor nu!!

Ha en bra dag! kompiskram.gif
          smiley_small_hug.gif

Jag förstår att du längtar! Du får visa bilder på pussgurkan wub.gif när du kommer hem i morgon.
          Jag glädjer mej med dej Irene, men sedan lär du väl inte ha så mycket tid med oss här på odla under sommaren! Bebbar tar ju sin lilla tid att ta hand om!
          Ha en underbar eftermiddag med lilla Milla! smiley_small_hug.gif

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          Biggan_
          Inlägg 08-05-2009, 21:13
          Länk hit: #1360

Medlem

CITAT (Kajsa i Arvika @ 08-05-2009, 17:23) *
          Visst är det roligt att fota blommor.. wub.gif saknar en systemkamera med macro så man kan komma grannlåten riktigt nära... biggrin.gif

Jag har ju attiraljerna, men har saknat lusten. Sambon och jag delade intresset för att fotografera blommor. Det är nog därför jag inte kännt för att gå ut och fotografera. Jag skall se sedan om jag lägger in några av bilderna jag tog igår.

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera

81 sidor V  « < 66 67 68 69 70 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2026, 10:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon