Åh, stackars dig. Du behöver hjälp av läkare så att du får sova. Man kan faktiskt sörja så man blir fysiskt sjuk av det. Jag själv drabbades av stor sorg och chock för massa år sedan. När man mår så dåligt att man inte kan äta så tappar man ju faktiskt kraft av matbrist också. Det är ingen idé att tvinga i sig något så det kommer upp igen. Mitt tips: strunta i kostcirkel och nyttigheter och försök få i dig det som du får behålla. Vårgårda rostat ris med mjölk, rostat bröd med riktigt smör är sådant som inte smakar något men som brukar gå att få ner så att magen inte är helt tom. Kanske ett par russin ibland. Köp dig någon multivitamin och någon sort med olika b-vitaminer. Äta nyttigt kan du göra en annan gång.
Jag är feg när det gäller att äta tabletter men två groggar gör underverk. Världen blir faktiskt lite bättre för en stund. Det gäller bara att vara medveten om att det är något som man inte kan ta varje dag. Är det någon gång man är i riskzonen för att bli alkoholist så är det när man drabbats av stor sorg. Men någon gång ibland så är det underbart att känna den lättnaden som alkoholen kan ge. (Får väl tillägga att jag är den som brukar anses som tråkig eftersom jag dricker sällan och nästan aldrig dricker mig berusad)
När sorgen är bottenlös så är det nog svårt att känna att något tröstar, åtminstone i början. Men sorgen kommer att lätta så småningom även om det tar lång tid. Jag hoppas att du har andra nära och kära omkring dig. Ibland kan det kännas bra att bara vara med och lyssna på andras samtal utan att själv behöva delta så aktivt.
Jag tänker på dig.