Hej Biggan!
För det första, en STOR kram till dig, för nu var det ett tag sedan jag skrev i denna tråd...
Har det inte blivit något bättre med sömnen???
Usch, vad jobbigt när man vet att man måste vara alert och arbeta...
Ett tips jag har till dig är Circadin, som innehåller melatonin, vårt eget sömnhormon.
Du får diskutera detta med din läkare då det är receptbelagt.
Jag fick äta det själv i somras, precis när de blev godkända och kom ut på Apoteken i juni.
För mig fungerade det fantastiskt bra. Man tog en tablett en timme innan man gick och lade sig. Man blev inte trött men somnade inom bara några minuter... Morgonen därpå vaknade man pigg och utvilad. Helt otroligt, säger jag!
Melatonin har funnits för många år sedan på svenska apotek men läkarna skrev ut det till patienter som hade alla möjliga olika fel, som mensvärk, sömnstörningar, tandvärk m.m. m.m. och de hänvisade till doseringar allt ifrån 0,5 mg till 100 mg/dos. När inga fasta riktlinjer/föreskrifter fanns så drog läkemedelsverket tillbaka melatoninet och ingen läkare kunde skriva ut det längre. (finns att läsa på läkemedelsverkets hemsida)
Nu finns de dock igen, efter ca 10 års frånvaro, på apotekshyllorna.
Det som jag tyckte var så bra, var att det inte innehöll något s.k. vanebildande medel så att man skulle gå och vara dåsig eller gå på "halvfart" dagen efter.
Kuren är på 3 veckor och för mig gjorde den verkligen dundersuccé!
Finns väldigt mycket att läsa om på internets alla möjliga sidor. Du kan även kolla FASS om du vill.
Rekommenderar varmt detta piller. Jag vet att det som hjälper den ena behöver inte med säkerhet hjälpa den andra också, men det är definitivt värt att prova såtillvida inte din läkare avråder pga annan omständighet...
Hoppas verkligen detta kan hjälpa dig! Du måste få

!!!
Bifogar info.länk:
http://www.apoteket.se/rd/d/2587/a/5770/pg/0
Sussie.