Nu har jag kommit så långt i den årliga galenskapen att jag ser fröpåsar framför ögonen när jag blundar...

Tänker på fröer, letar efter fröer, tigger fröer, byter fröer.. (köper fröer..

) Planerar redan inför rara växters halva priset rea till sommaren.. vad behöver kompletteras? vilka favoritväxter saknar jag fröer till.. vilka plantor kan jag snart hämta hem...
varenda konversation med mer eller mindre kända människor banar sej otroligt nog in på växtprat..
Köket har invaderats av krukor, en provisorisk (icke estetiskt tilltalande) "dörr" av byggplast förhindrar mina katter från att komma in och trampa runt bland mina bebbar.. gardiner är ett sattyg som förhindrar maximalt ljusinsläpp.. vad ska sånt vara bra för.. ?!
ska smuggla hit en stomme till ett litet växthus som en kompis har på sin tomt.. hon har aldrig använt det.. konstiga människa.. hyresvärden märker nog ingenting..

har bara sett honom här 2ggr sen vi flyttade in.. lite byggplast och hey presto har vi gjort oss en liten kuvös för ännu fler bebbar.. pallkragar är införskaffade..
ute väntar ännu fler krukor som väntar på vårsolens värme

dags att "vattna igång" dem nu.. så spännande att se vad som kommer upp.. av utseendet att döma verkar jag ha sått hundhår eftersom det täcker varenda kruka som finns där ute.. nåja.. hellre det än björkfrö..
belsebub (hunden) har tuggat i sej halva min humleplanta.. hoppas den smakade bättre än den ser ut..
Före detta Morinablomman..