| |
|
  |
En tråd om allt meningsfullt som finns överallt! |
|
|
|
|
12-12-2008, 13:28
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
Livet känns meningsfullt när man får frön på posten av någon odlait. Frön väcker hopp!
|
|
|
|
|
|
|
|
23-12-2008, 08:20
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Det här är väl meningsfullt om något! Inga och Sven.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
23-12-2008, 08:46
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
Vilken lycka Hoppas de får många år än!
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
|
|
|
26-01-2009, 11:41
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250

|
Följ din glädje
Välj de stigar i livet som ger dig glädje
Då kommer massor av lust och energi till dig.
Omge dig med vänner som stöttar dig och verkligen vill dig väl.
Lämna alla relationer som försöker ”ta ner” dig.
Det är aldrig kärleksfullt mot dig själv eller någon annan att vara någons dörrmatta.
Det är många gånger bra att vänta
Står du inför ett beslut – be om betänketid
Du kan alltid säga att du behöver tänka
Du har rätt till det
Du kan då lättare hitta din egen känsla
Och sedan följa den
Du har också rätt at säga nej
Det är bra att veta att all arogans, ironi och förakt du möter från en annan människa alltid är uttryck för den människans rädsla
När du vet om det har du blivit mindre sårbar inför människor som uppträder obehagligt och maktfullkomligt
Ju större mask du ser desto större är ropet på hjälp
Lär dig att människor är ytterst, ytterst sällan upprörda av de skäl de själva tror
Tänk om det mycket ofta är så att ilska är uttryck för någon form av rädsla är det ett försök att få någon annan att känna sig skyldig?!
Till sist : kom ihåg att du är helt unik
Redigerat av Chamomille: 26-01-2009, 11:42
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-02-2009, 23:48
|
Medlem
Antal inlägg: 198
Medlem nr: 20 040

|
CITAT (Chamomille @ 26-01-2009, 11:41)  Följ din glädje
Välj de stigar i livet som ger dig glädje
Då kommer massor av lust och energi till dig.
Omge dig med vänner som stöttar dig och verkligen vill dig väl.
Lämna alla relationer som försöker ”ta ner” dig.
Det är aldrig kärleksfullt mot dig själv eller någon annan att vara någons dörrmatta.
Det är många gånger bra att vänta
Står du inför ett beslut – be om betänketid
Du kan alltid säga att du behöver tänka
Du har rätt till det
Du kan då lättare hitta din egen känsla
Och sedan följa den
Du har också rätt at säga nej
Det är bra att veta att all arogans, ironi och förakt du möter från en annan människa alltid är uttryck för den människans rädsla
När du vet om det har du blivit mindre sårbar inför människor som uppträder obehagligt och maktfullkomligt
Ju större mask du ser desto större är ropet på hjälp
Lär dig att människor är ytterst, ytterst sällan upprörda av de skäl de själva tror
Tänk om det mycket ofta är så att ilska är uttryck för någon form av rädsla är det ett försök att få någon annan att känna sig skyldig?!
Till sist : kom ihåg att du är helt unik Så sant som det är skrivet.
|
|
|
|
|
|
|
|
07-02-2009, 09:32
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
CITAT (Myosotis @ 06-02-2009, 19:23)  Inget meningsfullt alls sedan den 26.1.?! Den här tråden hade jag glömt bort! Det allra meningsfullaste just nu är nog vädret. Grått och lite småduggigt.  Det tar väldigt fort på dom 5 cm snö som råkade lägga sej här i går.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
08-02-2009, 18:35
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
Hoppas det är fler än jag, som är glada idag. Efter att odla legat i träda mest hela dagen, går det nu så fort att byta sida, att jag nästan blir stressad
Redigerat av Red Top: 19-02-2009, 07:13
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
|
|
|
18-02-2009, 09:54
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
Ärligt talat tycker jag sällan att något känns meningsfullt. Jag är glad och tacksam att jag lever och är frisk, har tak över huvudet och rent vatten, att det inte är krig och att mina föräldrar mår bra osv. osv., men det är lite abstrakt att tänka så, det är inget som hjälper mig ur tristessen och rastlösheten. Livet känns meningslöst helt enkelt. Undantaget är mina höns, de är jätteviktiga för mig och meningsfulla att umgås med! Och alla vilda fåglar i trädgården och i skogen, de tröstar och gör så man orkar med varje dag. Ibland på vintern går jag ut i skogen eller åker skidor om det är tillräckligt mycket snö. Med mig har jag min lilla yxa, ett sittunderlag, en bok och min tepanna. Att sitta i skogen, lyssna på tystnaden och känna hur tiden saktar ner är det enda sättet jag vet att känna inre frid. När man tittar in i brasan är livet meningsfullt.  Det blir kanske av en gång per år. Jag har gott om tid och skogen finns alldeles utanför dörren. Varför gör man det inte oftare?
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
|
|
|
18-02-2009, 14:57
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (Myosotis @ 18-02-2009, 09:54)  Ärligt talat tycker jag sällan att något känns meningsfullt. Jag är glad och tacksam att jag lever och är frisk, har tak över huvudet och rent vatten, att det inte är krig och att mina föräldrar mår bra osv. osv., men det är lite abstrakt att tänka så, det är inget som hjälper mig ur tristessen och rastlösheten. Livet känns meningslöst helt enkelt. Undantaget är mina höns, de är jätteviktiga för mig och meningsfulla att umgås med! Och alla vilda fåglar i trädgården och i skogen, de tröstar och gör så man orkar med varje dag. Ibland på vintern går jag ut i skogen eller åker skidor om det är tillräckligt mycket snö. Med mig har jag min lilla yxa, ett sittunderlag, en bok och min tepanna. Att sitta i skogen, lyssna på tystnaden och känna hur tiden saktar ner är det enda sättet jag vet att känna inre frid. När man tittar in i brasan är livet meningsfullt.  Det blir kanske av en gång per år. Jag har gott om tid och skogen finns alldeles utanför dörren. Varför gör man det inte oftare? Åhhh, vilken fin bild! Man riktigt känner värmen!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
18-02-2009, 15:51
|

Medlem
Antal inlägg: 3 999
Medlem nr: 4 203

|
CITAT (Myosotis @ 18-02-2009, 09:54)  Ärligt talat tycker jag sällan att något känns meningsfullt. Jag är glad och tacksam att jag lever och är frisk, har tak över huvudet och rent vatten, att det inte är krig och att mina föräldrar mår bra osv. osv., men det är lite abstrakt att tänka så, det är inget som hjälper mig ur tristessen och rastlösheten. Livet känns meningslöst helt enkelt. Undantaget är mina höns, de är jätteviktiga för mig och meningsfulla att umgås med! Och alla vilda fåglar i trädgården och i skogen, de tröstar och gör så man orkar med varje dag. Ibland på vintern går jag ut i skogen eller åker skidor om det är tillräckligt mycket snö. Med mig har jag min lilla yxa, ett sittunderlag, en bok och min tepanna. Att sitta i skogen, lyssna på tystnaden och känna hur tiden saktar ner är det enda sättet jag vet att känna inre frid. När man tittar in i brasan är livet meningsfullt.  Det blir kanske av en gång per år. Jag har gott om tid och skogen finns alldeles utanför dörren. Varför gör man det inte oftare?
|
|
|
|
|
|
|
|
18-02-2009, 17:58
|

Medlem
Antal inlägg: 10 711
Medlem nr: 19 305

|
""Ibland på vintern går jag ut i skogen eller åker skidor om det är tillräckligt mycket snö. Med mig har jag min lilla yxa, ett sittunderlag, en bok och min tepanna. Att sitta i skogen, lyssna på tystnaden och känna hur tiden saktar ner är det enda sättet jag vet att känna inre frid. När man tittar in i brasan är livet meningsfullt."" Vilken fin bild och vilken påminnelse det blev för mig, jag är nu 75 år och i 18 årsåldern började jag att ta med mig kaffepannan och några varmkorvar ut i skogen, hittade en glänta med vårsnö och sol, där njöt jag.
Redigerat av Uggi: 18-02-2009, 18:00
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
05-04-2009, 18:18
|

Medlem

|
Min sambo friade till mig alldeles nyss! Snacka om meningsfullt  Och nu sitter han och gråter för att jag svarade ja  Och jag med....
--------------------
Camilla zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
05-04-2009, 18:29
|

Medlem
Antal inlägg: 4 111
Medlem nr: 5 006

|
Grattis Chamomille! Lycka till!
--------------------
Irene sår och odlar i zon 3
|
|
|
|
|
|
|
|
05-04-2009, 18:38
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
05-04-2009, 19:06
|

Medlem

|
CITAT (Myosotis @ 18-02-2009, 10:54)  Ärligt talat tycker jag sällan att något känns meningsfullt. Jag är glad och tacksam att jag lever och är frisk, har tak över huvudet och rent vatten, att det inte är krig och att mina föräldrar mår bra osv. osv., men det är lite abstrakt att tänka så, det är inget som hjälper mig ur tristessen och rastlösheten. Livet känns meningslöst helt enkelt. Undantaget är mina höns, de är jätteviktiga för mig och meningsfulla att umgås med! Och alla vilda fåglar i trädgården och i skogen, de tröstar och gör så man orkar med varje dag. Ibland på vintern går jag ut i skogen eller åker skidor om det är tillräckligt mycket snö. Med mig har jag min lilla yxa, ett sittunderlag, en bok och min tepanna. Att sitta i skogen, lyssna på tystnaden och känna hur tiden saktar ner är det enda sättet jag vet att känna inre frid. När man tittar in i brasan är livet meningsfullt.  Det blir kanske av en gång per år. Jag har gott om tid och skogen finns alldeles utanför dörren. Varför gör man det inte oftare? Nämen Myosotis  Tycker du inte att nåt känns meningsfullt? Det får vi ändra på! Vacker bild  Tack för grattisarna
--------------------
Camilla zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
05-04-2009, 20:03
|

Medlem

|
--------------------
Camilla zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|