Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Perenner i köksträdgården, Håller på och planerar mitt trädgårdsland
          Cockaby
          Inlägg 19-11-2008, 23:59
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 74
          Medlem nr: 10 234

Hej

Jag håller för fullt på och planerar mitt framtida trädgårdsland ute vid sommarstugan och vill helt enkelt ha lite tips kring planeringen av ytan. Framförallt är det för att jag hyfsat lätt ska kunna få någon typ av växtföljd som jag kan följa.

Det jag framförallt vill planera så här till att börja med är vilka perenna växter man kan tänkas vilja ha i trädgårdslandet. Vinbär, björnbär, rabarber, vindruva och sparris har jag redan kommit fram till. Kryddor har jag uppe vid huset så det behöver jag inte fundera kring och likaså växer det hallon över hela trädgården.

Jordgubbar ska man flytta på efter ca 3 år eller? Hur är det med tomater? Kan man odla dem på samma ställe i flera år? Eventuellt att man byter ut en del av jorden? Jag grävde nämligen en sån bra vattenbädd i somras där jag knappt behövde vattna alls under sommaren (men det regnade ju mest...) och det vill jag gärna slippa göra varje år.

Finns det nåt mer som jag itne har tänkt på?

Tack för hjälpen till en villrådig odlare i planeringsstadiet.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 19:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon